Gå til innhold

Harddisk til video - RAID eller IKKE

Anbefalte innlegg

Ikke RAID?

Jeg har nylig kjøpt ny pc, og har satt opp hd i raid 0 (striping)...

opplever litt innkjøringsproblem i forbindelse med video capture (frames dropped)... Kan dette ha noe med RAID oppsettet å gjøre?

Bør jeg sette harddiskene som master / slave og redigere på den ene disken med os på den andre?

Har S-ATA disker 80 gb 7200, 8mb catche

Shadow i bios?

Er det en funksjon i bios som heter noe liknende shadow for å få opp ytelsen v/ video capture? (for å unngå frames dropped?)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg ikke se av posten hvilket redigeringsprogram du bruker men kan si et par generelle ting:

- dette er omtalt tidligere i forumet med et par lure løsninger (gjør et søk)

- leste at en deaktiverte driver til skriver, det hjalpt (ergo, prøv å deaktivere/koble fra så mange perifere enheter som mulig og prøv igjen).

- deaktivere viruskontroll og brannmurer (lurt å daktivere internettilkobling i samme slengen)

Se om noe av dette hjelper. Med raid er det nok ikke lese-/skrive-hastigheten til disken det står på.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Skal teste litt på maskinen min i kveld. Sliter som sagt med dropped frames. Fått det selv med bare Premiere og winxp + sp1 inne.

Videoutstyr Arne gav meg tips om å gå i bios å sette AGP eller VGA opp fra 64 til 256? Får se om dette hjelper.

Så til størrelsen på raiden. Før var 64 størst nå ser jeg man kan sette denne opp på nyere versjoner til 256 i alle fall. Om dette kalles blokker er hva er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Testet VIA Raid Performance Patch http://www.viaarena.com/?PageID=339

igjen og etter at ny bios var installert så fikk jeg installert denne. Nå har jeg ikke dropped frames mer og 1 års slit er lagt bak meg. Nå kan jeg starte på del2: videoredigering:)

Men i sisoft Sandra 2004 viser raiddiskene mine veldig dårlig. 25664 lesing på 43mb/s og skriving på 13mb/s. Er jo 1/4 av det som burde vært. Hadde mye høyere før via driver og bios update.

Er ikke sisoft Sandre 2004 noe å stole på? Siden det var dropped frames før og ikke nå, skulle man tro at duskene gikk bedre nå og ikke tregere som benchmarken viste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...