RAMBO21331 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 anderson 4k tv hade eg aldri kjøpt. heller vente til 4k tv blir billigere å kjøpe noe Ordentlig merke! som samsung eller phillips!....... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 anderson 4k tv hade eg aldri kjøpt. heller vente til 4k tv blir billigere å kjøpe noe Ordentlig merke! som samsung eller phillips!....... velg philips , ikke samsung ( går i stykker etter 3 år ) 1 Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hva er "veldig isolert" da? Fint for foreldrene dine at de har tilgang til fiber, men det finnes utallige eksempler på at utbyggingen ikke er i nærheten av hva den burde vært i et land som Norge anno 2014. Som nevnt i det forrige innlegget - jeg sier ikke at det ikke kan (og bør) bli bedre! Jeg sier bare at gjennomsnittlig båndbredde i Norge i dag er bedre enn de aller fleste land i Europa :-) Men når det er sagt - jeg vet godt at det er mange eksempler på både dårlig båndbredde og ustabile linjer i Norge.. Har venner og familie som bor mer isolert (typisk i småbruk med 1km til nærmeste nabo, eller i "boligfelt" med 10-15 hus 300m fra hverandre) som ganske mange i Norge gjør. Problemet med disse områdene er at man må trekke mye kabel, ganske langt, ofte på privateid land, noe som er dyrt og tidkrevende.. Har venner som har spurt leverandører om tilbud og fått til svar at dersom de får med seg sine 10 nærmeste naboer, skaffer tillatelse fra grunneier, og alle betaler 100k-200k hver så kan det gjøres.. Jeg tror de fleste skjønner at det ikke er lønnsomt for et firma og legge ut flere millioner kroner for 10 abonnenter.. Sånn det er i dag så kan man ikke bo "isolert", altså utenfor et sentrumsområde eller stort boligfelt, og regne med å få fiber uten å betale noe selv, ettersom det pr i dag er private firmaer som eier (og legger) mesteparten av fiberkablene i Norge, og de må tross alt gå med overskudd for å overleve.. Dersom det faktisk hadde vært politisk vilje, så er det mulig saken hadde vært en helt annen! :-) edit: skriveleif Endret 11. januar 2014 av Saaywhatnow? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 jeg bor ute på landet ca 3 mil fra nærmeste by men 5-10 minutter med bil fra nærmeste tettsted. for ca 5 år siden fikk jeg tilbud om fiber fordi det skulle lagges en hovedlinje i nærheten Samtidig drev også selskapet med en storstil satsing på utbygning Den gangen kostet deg meg 8 store lapper for 200 meter graving og trekking av fiber I dag sitter jeg med miste hastighet med en nettlinjen på 25 mbit synkron linje Så noen nekter rett og slett folk å få fibernett Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 anderson 4k tv hade eg aldri kjøpt. heller vente til 4k tv blir billigere å kjøpe noe Ordentlig merke! som samsung eller phillips!....... velg philips , ikke samsung ( går i stykker etter 3 år ) Her har vi virkelig ekspertene på TVer dere. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Her har vi virkelig ekspertene på TVer dere. Er du ikke fornøyd med philips så velg Panasonic joda, Samsung går i stykker etter 3-4 år Endret 11. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Først og fremst får de se til å tilby skikkelig full-HD på alle filmene og seriene som allerede ligger ute. Det er veldig mange filmer og serier som ikke er HD, og hvis de er i HD, så er de veldig ofte komprimert ned til ubrukelig kvalitet uansett. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Kan Netflix da fikse opp i det ulidelig elendige grensesnittet de har på dagens PS4 app? Herregud så MYE mer ræva den ble! Må jo lete i evigheter for å finne ting. Søk på bestemte ord er jo et sant ¤#"¤¤%¤#%! å finne frem til og å få til. Etter det nye designet ble Netflix rett og slett brukeruvennlig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Skal bli gøy å streame film i 4K med crap nettet vi har i Norge bare å bosette seg rett sted det. Lofoten f.eks. Eller andre små øyer nedover Vestlandskysten. Du vet, der folk er vandt til å ordne opp i ting selv. Lenke til kommentar
vitali Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Alle snakker om piksler, men nesten aldri om lyd. Hvor blir det av "full hd", god lyd. Kan jo ikke se på en god action film i stereo eller vanlig surroundlyd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Alle snakker om piksler, men nesten aldri om lyd. Hvor blir det av "full hd", god lyd. Kan jo ikke se på en god action film i stereo eller vanlig surroundlyd. Hva legger du i "vanlig surroundlyd"? Men er forøvrig er jeg enig at det ofte er for dårlig på lyd på streaming, når jeg hadde HBO hadde det jo stereo.... AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hvor mange lyd- kanaler er det man forventer ? 4 ,5( 1 til bassen) , 8,9 , 16 , 32 ? eller er det dynamikken du er ute etter ? Lenke til kommentar
FB.863329346 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ukomprimert trenger 4K ca 6Gbps. Hvordan skal man komprimere dette til 15Mbps uten å fjerne detaljer i bildet? Tenkte 4K handlet om økt detaljnivå i bildet, da blir så kraftig komprimering på grensen til svindel. Hadde Nettflix virkelig ønsket å gi folk bedre kvalitet hadde de redusert komprimeringen og økt bitraten på standard HD innhold. Det hadde økt bildekvaliteten mye mer enn innføring av 4k. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ukomprimert trenger 4K ca 6Gbps. Hvordan skal man komprimere dette til 15Mbps uten å fjerne detaljer i bildet? Tenkte 4K handlet om økt detaljnivå i bildet, da blir så kraftig komprimering på grensen til svindel. Hadde Nettflix virkelig ønsket å gi folk bedre kvalitet hadde de redusert komprimeringen og økt bitraten på standard HD innhold. Det hadde økt bildekvaliteten mye mer enn innføring av 4k. Men slikt biter ikke media på hehe. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Men har de gode nok linjer og servere til å takle det ? og hva med dem som da ikke lenger har gode nok nettlinjer til klare den nye trafikken ? om det er komprimer så må det jo også dekomprimeres før bruk. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Kjære Netflix, Jeg er klar til å betale 2, 3 ganger så mye deres tjeneste koster nå bare dere får de nyeste seriene og filmene tilgjengelig for meg MED EN GANG der er ute, og ikke etter at den siste TV stasjonen/kinoen er ferdig å vise de i Pissville Alabama + 4 måneder deretter. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Kjære Netflix, Jeg er klar til å betale 2, 3 ganger så mye deres tjeneste koster nå bare dere får de nyeste seriene og filmene tilgjengelig for meg MED EN GANG der er ute, og ikke etter at den siste TV stasjonen/kinoen er ferdig å vise de i Pissville Alabama + 4 måneder deretter. Og det er noe de definitivt ønsker å få til, men de står overfor et veldig byråkratisk og komplekst system. Film og TV rettigheter er så idiotiske og vanskelige å ha med å gjøre, og derfor ender vi opp med å måtte vente alt for lenge på filmer og TV-serier. Så lenge film og tv rettigheter er slik de er i dag, så vil det ikke være mulig for hverken Netflix eller andre selskaper å tilby film og TV slik vi ønsker Endret 12. januar 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
vitali Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Alle snakker om piksler, men nesten aldri om lyd. Hvor blir det av "full hd", god lyd. Kan jo ikke se på en god action film i stereo eller vanlig surroundlyd. Hva legger du i "vanlig surroundlyd"? Men er forøvrig er jeg enig at det ofte er for dårlig på lyd på streaming, når jeg hadde HBO hadde det jo stereo.... AtW Vel, jeg forventer minimum 5.1. Helst 7.1. DTS ville vært selfølgelig det beste. Det står ofte ingen informasjon om lydformatet hos forskjellige tjenester. Kvaliteten på lyden (til og med stereo) er ikke noe å skryte av heller. Stereo fungerer godt nok for unga eller en serie, men når en skal virkelig sitte og slappe av med en god film, så forventer en mye mer enn det. Vit Edit: Det med kvaliteten på lyden er ikke alltid tjenestetilbyder sin skyld selvfølgelig. Endret 13. januar 2014 av vitali Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 7.1 tror jeg du skal se relativt langt etter, den hevede kvaliteten er ganske liten, og selv filmer flest har 5.1 DTS og sånn er jo fint, men det er ofte i praksis å kaste bort bits, man får ofte samme subjektive kvalitet med AC3, og selv om AC3 kanskje er litt tynt, så burde man nesten vurdere noe annet enn DTS om man skal bruke flere bits, er ikke verdens mest effektive algoritme det heller. (tenker ikke her på DTS master) AtW Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 VUDU med HDX er den beste kvaliteten jeg har vært borti. Får ikke "Super HD" p.g.a TVen er ikke støttet "enda", Xboxen er ikke støttet og i Win 8 støttes det kun i appen, ikke i nettleser. Hva er vitsen med 4k når t.o.m "Super HD" er overkomprimert!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå