hardwire Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Noen her som har vært borti Yamaha BRX-610 receiver? Receiveren jeg hadde før hadde ingen problemer med å spre lyd fra f.eks. PC via RCA ut på alle høyttalerne. BRX-610 har tydeligvis det. Har forsøkt diverse innstillinger på PC, men siden det er receiveren som er ny... Har forstått at RCA kun klarer 2 kanaler, så jeg forventer på ingen måte noen fet surround lyd. Det jeg har forsøkt på receiveren er å sette 2-kanals innstillingen til "Lt/Rt" istedenfor "Stereo". Når den mottar kun 2 kanaler vil den heller ikke gi meg noen innstillinger for alle tilkoblede høyttalere. Alle høyttalere fungerer fint dersom jeg f.eks. setter i en CD. Dersom det ikke lar seg gjøre med RCA, så har jeg mulighet for spdif kobling mellom PC og receiver. Er det mulighet for at det kan gi meg det jeg ønsker? Etter dagens impulskjøp, med påfølgende intens googling, har jeg lært fryktelig mye - men altså ikke nok. Lenke til kommentar
hardwire Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Kjøpte en kabel og gikk over til spdif i dag - og da fikk jeg nok tilganger i menyen på receiveren til å kunne velge post processing (Dolby). Så nå ble det lyd på alle høyttalerne gitt. Syns fremdeles lyden nesten var bedre med den gamle receiveren og RCA, men det blir en annen sak. Så da er vel denne løst av seg (meg) selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå