Gå til innhold

Massiv piping i ørene under trening

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

gjorde noen stående bicep curls med manualer. Satt meg ned på gulvet før jeg skulle ta knebøy med manualer. Var veldig anpusten. Plutselig når jeg så opp i taket startet denne intense pipingen i ørene som jeg aldri har opplevd før. Den var veldig overdøvende, jeg kunne liksom ikke høre ting rundt meg. Denne massive pipingen overdøvet all støyet rundt. Jeg ble litt sånn svimmel/uklar med pipingen mens jeg så opp i taket. Etter en stund så jeg ned igjen, og det ble gradvis bedre. Hva var dette for noe?

Endret av Prospect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du overvektig eller har andre helserelaterte problemer som gjør at kroppen kan reagere på stress?

Dersom du ble svimmel, ør og du kjente en viss nummenhet da gjerne i bein etterpå burde du ta en tur til legen.

Jeg veier 60kg og er 17år ... :)

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Ikke urelevant!!
Skjer dette når du presser deg selv eller konstant?`
Hvis du overanstrenger deg og "presser" med hele kroppen vil det bygges opp trykk inni øret ditt når du presser.

Så om dette skjer når du anstrenger deg ekstra mye bør du fokusere på å puste gjennom munnen, og kanskje hoppe ned noen kg og heller legge til 1 ekstra sett om det er veldig ubehagelig.
Hvis det skjer uansett om det er første løft og du bare varmer opp ville jeg spurt en treningsveileder om de har noen ekstra kunnskap, men jeg vil tro at pusteteknikker løser dette.

Det at det kun skjer på venstre øre kan være at du er høyrehendt og anstrenger derfor venstre side mer om du løfter likt.

Endret av Skjære
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke urelevant!!

Skjer dette når du presser deg selv eller konstant?`

Hvis du overanstrenger deg og "presser" med hele kroppen vil det bygges opp trykk inni øret ditt når du presser.

Så om dette skjer når du anstrenger deg ekstra mye bør du fokusere på å puste gjennom munnen, og kanskje hoppe ned noen kg og heller legge til 1 ekstra sett om det er veldig ubehagelig.

Hvis det skjer uansett om det er første løft og du bare varmer opp ville jeg spurt en treningsveileder om de har noen ekstra kunnskap, men jeg vil tro at pusteteknikker løser dette.

Det at det kun skjer på venstre øre kan være at du er høyrehendt og anstrenger derfor venstre side mer om du løfter likt.

Pusteteknikker ja! Jeg har litt problemer med pusting når jeg trener. Jeg synes det er vannskelig og puste inn og ut til rett tid. Av og til så må jeg puste ut/inn selvom det ikke er ment å gjøre det akkurat da. Jeg blir også veldig anpusten etter/i treningen. :)

Høyde var litt irrelevant ja ;)

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Pusteteknikker ja! Jeg har litt problemer med pusting når jeg trener. Jeg synes det er vannskelig og puste inn og ut til rett tid. Av og til så må jeg puste ut/inn selvom det ikke er ment å gjøre det akkurat da. Jeg blir også veldig anpusten etter/i treningen. :)

Høyde var litt irrelevant ja ;)

Okey, litt irrelevant ;) Men nok om det xD Ja, da er det vel viktig å prøve å konsentrere seg om pusteteknikk :) Prøve å løfte helt strict og ikke stresse :) Håper at noen av svarene våre er til hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...