Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare påpeke at Mac så absolutt er en PC, og at det er det samme som å si "nettbrett vs Galaxy", eller iPad om du vil.

Du mener Apple-PC. Er heller ikke sikker på om du mener operativsystem eller hele pakken. PC for meg er ihvertfall noe som bygges opp fra bunnen av, men både Windows og Linux.

For de som har råd så er Mac en fin ferdigløsning (OEM-PC), og både maskinen og operativsystemet (iOS) er lettvint for de fleste. Du får også en bedre pakke for medieredigering. Kan også nevne at maskinene ser skikkelig fine ut, men dette betaler du for, vær ikke redd for det.

Når det gjelder OEM-PC med Widows er så mener jeg personlig at det stort sett er søppel, noen unntak er f.eks. Komplett-PC som er OK.

Den beste og biligeste PC-en er utvilsomt den u bygger selv (om du velger gode komponenter fra billige butikker). Her kan man spare tusenvisi forhold til ferdigmaskiner.

Windows som OS er både og. Er fornøyd og vant med det selv, men det kunne vært bedre. Linux er det som alene er det beste OS-et spør du meg. Altså om vi ser bort ifra markedsandel og medfølgende konsekvenser av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva man skal bruke maskinen til og hva slags kriterier man har. Å vurder hva som er best utifra merke eller om det er win eller IOS blir for idiotisk for meg. Jeg vurderer det opp til hver enkelt situasjon. Men jeg må si at jeg generelt sett sverger til windows i og med at dette gir mer mer for pengene og at win maskiner er mer tilpasset mitt bruk.

Ellers så må jeg si at mac har side egenskaper som er gode. Bla ett godt design og en meget god byggekvalitet som kanskje er viktig for studenten som drasser med seg maskinen til alle steder hvor han er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...