Gå til innhold

Hvilket GTX 780? Ti?

vetting

Anbefalte innlegg

780 og 780ti er ikkje samme gpu. 780 har 2304 stream processors, mens 780ti har 2880 stream processors som er mere enn GTX Titan.

Du har jo hatt en både 780 classified og 780Ti? Tror du 780Ti klarer og OC høyere enn 780 classified? 780Ti har jo bedre processor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo hatt en både 780 classified og 780Ti? Tror du 780Ti klarer og OC høyere enn 780 classified? 780Ti har jo bedre processor...

780 Classified vil nå høyere frekvenser rett og slett fordi det kan kjøre mer spenning til GPUen og har mindre rippel/vdroop enn standarddesignet fra Nvidia.

780 Ti og 780 har omtrent samme frekvenstak, eneste forskjellen er at 780 har deaktivert et par ekstra enheter på kjernen av yield-årsaker. Det er rimelig å anta at med nok spenning og kjøling vil et typisk 780 nå høyere frekvenser enn et typisk 780 Ti rett og slett fordi det er høyere lekkasje på 780et.

Lenke til kommentar

780 Classified vil nå høyere frekvenser rett og slett fordi det kan kjøre mer spenning til GPUen og har mindre rippel/vdroop enn standarddesignet fra Nvidia.

780 Ti og 780 har omtrent samme frekvenstak, eneste forskjellen er at 780 har deaktivert et par ekstra enheter på kjernen av yield-årsaker. Det er rimelig å anta at med nok spenning og kjøling vil et typisk 780 nå høyere frekvenser enn et typisk 780 Ti rett og slett fordi det er høyere lekkasje på 780et.

Takk for godt svar. Da ser det ut som det er 780 classified som passer bra til meg.

Lenke til kommentar

eg har Asus gtx 780 - gpu boost clock ligger på 1280mhz når eg spiller bf 4, spilte i 6 timer i strekk i går, temperaturen var på 75-80 grader på en server med 64 spillere :)

så du kan kjøre høyere uten problem

Asus kortet ligger på cdon igjen til 3440kr inkludert frakt. Ålreit pris det. Men er vel ett par hundre-lapper dyrere enn sist det var avslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...