Gå til innhold

På jakt etter ny bærbar pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bra ytelse til en veldig billig penge. Du skal slite med å finne noe bedre til samme pris ihvertfall.

Det er nå så. Men som sagt, faren for at det er en del drittvare installert er overhengende stor til den prisen (slike PCer er gjerne sponset av drittvareprodusenter). Dessuten er sannsynligheten stor for at chassiset stort sett består av enkel plastikk, i motsetning til dyrere modeller, som bruker karbonfiber og/eller magnesiumkompositt i chassiset, hvilket er dyrere å produsere. Ellers er det garantert spart inn på kostnadene på komponentene som laptopen består av, noe man også må ta i betraktning. Man får stort sett det man betaler for.

Lenke til kommentar

Merk at det er en demomodell og en tilsvarende ny en koster 2000 kroner mer. Men jeg skal ikke argumentere for mye da jeg fortsatt har dell latitude fra vgs som synger på siste verset. Kvalitetsfølelsen i den er heller ikke på topp, men den har holdt i 5 år.

Har selv god erfaring med Dell Latitude. Min gamle Latitude D630 har holdt i over 6 år med relativt hard bruk. Måtte riktignok bytte den ut nå rett før jul da jeg bruker den i jobb og jeg ikke kan ta sjansen på at den tar kvelden. Det ble en ultrabook, nemlig Dell Latitude E7440, med i7 CPU, 8 GB RAM og SSD. Vurderte også Lenovo ThinkPad T440s, men synes ikke det var verdt prisen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Å være kjent for en ting og faktisk gjøre en ting er to helt forskjellige ting

Mulig det, men de har i hvert fall gjort det, og jeg har selv sett Acer Aspire PCer nedlesset med drittvare. En kamerat av meg kjøpte nettopp en Acer Aspire for en tid tilbake, og det var ikke akkurat et vakkert syn. Det er en kjentsak at PCer ment for forbrukermarkedet kommer med en god del slik programvare preinstallert fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...