Gå til innhold

Data trøbbel, ip adresse

Anbefalte innlegg

Hei, har noe som heter "realtek PCle GBE Family Controller, jeg har også altibox i huset.

Jeg har flytta plass ved vinduet oppe i andre etasje, ruteren er nede, det er på en måte en kontakt nettverk greie.. Også samma har jeg oppe, jeg setter den kontakt boksen inne i en stikkontakt også ethernet kabel inn i ene altibox portalen, også setter jeg opp den kontakten oppe også så det går nettverks ledning inni datan..

Så den går jo på en måte via strøm det her.

Men nå har det kommet et problem det står , ikke godkjent ip konfigurasjon og jeg har prøvd cmd og ALT ! det kommer og går.

Enkelt og greit hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis du har ethernet over strømnett må du passe på at de går på samme strømkurs. To forskjellige kurser fungerer ikke såvidt jeg har hørt.

Det fungerer på ulke strømkurser, men ytelsen blir mye lavere på andre kurser. På mine er det en indikator som lyser grønt, gult eller rødt som viser hvor bra forbindelsen er.

Har du konfigurert powerline-enhetene slik at de snakker med hverandre? Før dette er i orden får du ikke forbindelse selv om du setter de i samme kontakt.

Edit: Powerline vil heller ikke fungere gjennom lavpassfilter eller finvern, da de legger HF oppå 50Hz for signalformidling.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det fungerer på ulke strømkurser, men ytelsen blir mye lavere på andre kurser. På mine er det en indikator som lyser grønt, gult eller rødt som viser hvor bra forbindelsen er.

Har du konfigurert powerline-enhetene slik at de snakker med hverandre? Før dette er i orden får du ikke forbindelse selv om du setter de i samme kontakt.

Edit: Powerline vil heller ikke fungere gjennom lavpassfilter eller finvern, da de legger HF oppå 50Hz for signalformidling.

Ja ! . Det er grønt, gult i midten innmellom rødt men alltid grønt på sidene.. Når jeg får opp det ip greiene så forsvinner den i midten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...