Datahjelp9898 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hei, har noe som heter "realtek PCle GBE Family Controller, jeg har også altibox i huset. Jeg har flytta plass ved vinduet oppe i andre etasje, ruteren er nede, det er på en måte en kontakt nettverk greie.. Også samma har jeg oppe, jeg setter den kontakt boksen inne i en stikkontakt også ethernet kabel inn i ene altibox portalen, også setter jeg opp den kontakten oppe også så det går nettverks ledning inni datan.. Så den går jo på en måte via strøm det her. Men nå har det kommet et problem det står , ikke godkjent ip konfigurasjon og jeg har prøvd cmd og ALT ! det kommer og går. Enkelt og greit hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Ikke godkjent! Prøv igjen....! På norsk..... Lenke til kommentar
Proper Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hvis du har ethernet over strømnett må du passe på at de går på samme strømkurs. To forskjellige kurser fungerer ikke såvidt jeg har hørt. Mulig jeg er helt på vidden her også Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Du bruker noe ala disse? http://www.komplett.no/zyxel-pla4201-500mbps-powerline-twinpack/802936 Lenke til kommentar
Datahjelp9898 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Hvis du har ethernet over strømnett må du passe på at de går på samme strømkurs. To forskjellige kurser fungerer ikke såvidt jeg har hørt. Mulig jeg er helt på vidden her også Glad for alle svar jeg får .. Ikke godkjent! Prøv igjen....! På norsk..... Lenke til kommentar
Datahjelp9898 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har prøvd snart i 2 måneder har tenkt å kjøpe trådløst nett , men det er bedre med kabel. Ja, nesten lik ! Lenke til kommentar
Datahjelp9898 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Du bruker noe ala disse? [url="http://www.komplett.no/zyxel-pla4201-500mbps-powerline-] ganske lik ! Hvis du har ethernet over strømnett må du passe på at de går på samme strømkurs. To forskjellige kurser fungerer ikke såvidt jeg har hørt. Mulig jeg er helt på vidden her også Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Og hva er IP konfigurasjonen din? Lenke til kommentar
Datahjelp9898 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Og hva er IP konfigurasjonen din? Hakke peiling .. Men hva kan jeg gjøre? Og hva er IP konfigurasjonen din? Hakke peiling ! Og hva er IP konfigurasjonen din? Hakke peiling.. Men hva kan jeg gjøre for å ordne det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hvis du har ethernet over strømnett må du passe på at de går på samme strømkurs. To forskjellige kurser fungerer ikke såvidt jeg har hørt. Det fungerer på ulke strømkurser, men ytelsen blir mye lavere på andre kurser. På mine er det en indikator som lyser grønt, gult eller rødt som viser hvor bra forbindelsen er. Har du konfigurert powerline-enhetene slik at de snakker med hverandre? Før dette er i orden får du ikke forbindelse selv om du setter de i samme kontakt. Edit: Powerline vil heller ikke fungere gjennom lavpassfilter eller finvern, da de legger HF oppå 50Hz for signalformidling. Endret 11. januar 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Datahjelp9898 Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Det fungerer på ulke strømkurser, men ytelsen blir mye lavere på andre kurser. På mine er det en indikator som lyser grønt, gult eller rødt som viser hvor bra forbindelsen er. Har du konfigurert powerline-enhetene slik at de snakker med hverandre? Før dette er i orden får du ikke forbindelse selv om du setter de i samme kontakt. Edit: Powerline vil heller ikke fungere gjennom lavpassfilter eller finvern, da de legger HF oppå 50Hz for signalformidling. Ja ! . Det er grønt, gult i midten innmellom rødt men alltid grønt på sidene.. Når jeg får opp det ip greiene så forsvinner den i midten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå