Gå til innhold

Får jeg for lav FPS i forhold til hva PCen bør levere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en ny PC, og jeg har bortimot ingen programmer. Hva er game booster? Problemet er ikke at jeg får for dårlig FPS med en dårlig datamaskin, men for dårlig FPS med en "god" datamaskin.

La meg si det slik: Counter Strike Source, alt på max: 50 fps. Samme spill, alt på low: 50 fps. Slik skal det ikke være?

Lenke til kommentar

Står strømmodus på High Performance? Egentlig så er det greiest å bare kjøre game booster(http://www.razerzone.com/gamebooster) fordi den fikser det og mange andre ting.

Har du prøvd med beta driver?

Game booster er rent tull, det fikser ingenting og skrur av funksjoner du helst vil ha på. For en maskin fra 2008 og nyere burde effekten være minimal med mindre noe er grunnleggende galt.

Kjøper spillet på Intel- eller Nvidia-gpuen?

Lenke til kommentar

Hva mener du med Intel- eller Nvidia-gpu? Jeg har et Nvidia skjermkort, og en intel prosessor, så vidt jeg har forstått. Regner med jeg ikke forstår spørsmålet ditt helt, er ikke veldig datakyndig :)

Skjermen er kobelt til den integrerte grafikkprosessoren fra Intel, Nvidia-gpuen slår kun inn når det trengs for å spare strøm, men enkelte ganger kan programvaren som behandler dette bomme fullstendig og ikke sette inn Nvidia-gpuen.

Lenke til kommentar

Etter litt titting inne i programmene til driverene mine, og GPU-Z, ser det ut som ting virker som det skal på det området. Er nok nvidia som blir brukt når jeg kjører de ulike spillene. Helt sikker kan jeg ikke være, men alt tyder på det.

Igjen, jeg opplever nå en FPS på rundt 30 når jeg tester i counter-strike source. Ikke at jeg spiller det, men er et greit refereansespill. Jeg er overbevist over at denne PCen her er god nok til å levere godt og vel over 100 stabilt i det spillet.

Noe er galt. Noen som har flere innspill? Setter pris på alle forslagene som kommer!

Lenke til kommentar

Etter litt titting inne i programmene til driverene mine, og GPU-Z, ser det ut som ting virker som det skal på det området. Er nok nvidia som blir brukt når jeg kjører de ulike spillene. Helt sikker kan jeg ikke være, men alt tyder på det.

Igjen, jeg opplever nå en FPS på rundt 30 når jeg tester i counter-strike source. Ikke at jeg spiller det, men er et greit refereansespill. Jeg er overbevist over at denne PCen her er god nok til å levere godt og vel over 100 stabilt i det spillet.

Noe er galt. Noen som har flere innspill? Setter pris på alle forslagene som kommer!

Nøyaktig hvor mye AA, AF, og oppløsning kjører du?

750M er nemlig ikke bygget for å takle AA, AF, og høye oppløsninger særlig godt, jeg har en laptop med 650M (750M er samme brikka med høyere frekvenser) og den sliter hardt om jeg kjører 1600x900 med noe annet enn FXAA.

Lenke til kommentar

Kjører 1920x1080. Driveren min optimaliserer innstillingene til spillene mine. Er det rett og slett en dårlig GPU som gjør at jeg får så dårlig FPS? Har litt vanskelig for å tro at min nye PC leverer dårlige FPS enn min 4,5 år gamle fra Multicom.

Hva er egentlig forskjellen på f.eks. 750GT og 765GTX? Bør jeg levere inn igjen PCen min og gå for en med 765GTX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...