Gå til innhold

Får jeg for lav FPS i forhold til hva PCen bør levere?

Anbefalte innlegg

Hei

Har denne PCen: http://www.multicom.no/business/Xishan-W650S-15e6-Full-HD-Matt-IPS-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GT-750Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10626957

Spiller Dota 2, CSS og CS:GO. I Dota 2 ligger jeg på rundt 35 FPS, overraskende stabilt, med alle instillinger på max. I Counter Strike: Source, som forsåvidt skal være et relativt lettvint spill å få høy FPS på, så vidt jeg vet, ligger jeg på rundt 50 fps, der også overraskende stabilt. CS.GO har jeg enda ikke testet.

Grunnen til at jeg sier overraskende stabilt, er at FPS vanligvis pleier å hoppe litt opp og ned alt ettersom hvor mye som skjer i bildet. Men hos meg kan den ligge stabilt mellom 30-40 i Dota 2, uansett hva som skulle skje på skjermen. Det samme gjelder CSS, bare i spennet 50-60.

PCen blir nok ikke overopphetet tror jeg.

Takk for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691
  MariusJS skrev (På 11.1.2014 den 10.35):

Den skjermen kjører også på 60Hz, og kan ikke vise mer enn 60FPS... :p

Det er likevel er fordel da inputs leses raskere, bildet, altså, movement på skjermen oppdateres dobbelt så raskt ved 120 fps, selvom skjermen bare viser annenhvert bilde.

Lenke til kommentar
  Bruker-182691 skrev (På 11.1.2014 den 15.01):

Det er likevel er fordel da inputs leses raskere, bildet, altså, movement på skjermen oppdateres dobbelt så raskt ved 120 fps, selvom skjermen bare viser annenhvert bilde.

Det er som du sier, skjermen dropper å vise annenhvert bilde, det er faktisk negativt...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691
  Arvus1 skrev (På 11.1.2014 den 15.21):

Flott :) Har prøvd med og uten Vscync, det gjør ingen forskjell. Men du er vel enig i at jeg skal få mer enn ca 50 fps i CSS med denne datamaskinen?

Det er nok satt på frameratecap, som skrus av ved å sette max_fps i css consolen til en høy verdi. GT 750m bør nok være i stand til å få fps opp til 200 ved høye innstillinger.

Lenke til kommentar

Ja, jeg forventer mer enn 50 fps i det 10 år gamle spillet Counter Strike Source, som min PC før denne klarte å yte høyere FPS i enn det PCen jeg har nå gjør. Jeg har ikke satt en begrensing for fps_max, til dere som lurer på det.

Lenke til kommentar
  Arvus1 skrev (På 11.1.2014 den 15.50):

Ja, jeg forventer mer enn 50 fps i det 10 år gamle spillet Counter Strike Source, som min PC før denne klarte å yte høyere FPS i enn det PCen jeg har nå gjør. Jeg har ikke satt en begrensing for fps_max, til dere som lurer på det.

Velkommen til selvforklarende navngivning fra Nvidia.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691
  Arvus1 skrev (På 11.1.2014 den 15.50):

Men du må skru den av, fordi den er satt på som default, gosh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...