Proson123 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 CERWIN VEGA CLSC-12 SUBWOOFERHvordan kan jeg vite om det er delefilteret eller om subwooferen er sprengt, den spiller men det bare skurrer, også går den rett av. Eventuelt hvor kan jeg få kjøpt nytt element? Takk for Svar! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Er begge høytalerene ødelagt? Ser delefilter svidd ut? Kan du bruke et multimeter? Jeg har bygget og reparert mange høyttalere. Innmaten i de CV høyttalerene jeg har sett har vært triste saker. DC1515 har svake 50V elektrolyttkondensatorer. Den innvendige boksen til mellomtone er en Lerum syltetøyboks. Dersom filter er sprengt, bytt ut kondensatorer med gode komponenter fra Dynabell (gamle Eltek). Bytt også ut syltetøyboks med en trekasse. Alt dette vil forbedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
Proson123 Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Er begge høytalerene ødelagt? Ser delefilter svidd ut? Kan du bruke et multimeter? Jeg har bygget og reparert mange høyttalere. Innmaten i de CV høyttalerene jeg har sett har vært triste saker. DC1515 har svake 50V elektrolyttkondensatorer. Den innvendige boksen til mellomtone er en Lerum syltetøyboks. Dersom filter er sprengt, bytt ut kondensatorer med gode komponenter fra Dynabell (gamle Eltek). Bytt også ut syltetøyboks med en trekasse. Alt dette vil forbedre lydkvalitet. Dette er snakk om en subwoofer, et bass element. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Ai ai, beklager at jeg ikke leste innlegg skikkelig. Spole på membran har muligens slått baki og er blitt slått skeivt? Skraper det når du dytter inn membran? Prøv han her: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=44316782&ov=m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå