Gå til innhold

Lønn utlandet offshore

Anbefalte innlegg

Hei!

Veit noen hvordan lønnsnivået i utlandet offshore er sammenlignet med lønningene i Norge? Tenker på å søke jobb offshore og er åpen for å dra ut av Norge. Jobbspråket må være engelsk. Nå er kanskje lønna lavere, men skattene også lavere? Håper noen veit noe om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utlandet hvor jeg har vært litt rundt forbi. Offshore Egypt og rundt Afrika går det ofte i Filipino's og lokale folk generelt i de litt mindre lukrative stillingene som vaskehjelp, kjøkkencrew, sjauere, roughnecker osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tak Hyd, flott med svar fra noen med direkte erfaring. Tenkte også som Salvesen her at, med finanskrisen som amerika sliter med at lønningene skulle være så som så. Da sikkert arbeidsgiverne kan velge og vrake av utallige søknader og dermed presse lønningene. Hadde jeg hatt ingeniørutdanning eller fagbrev i mekaniske fag hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt tanken om utlandet, da det skal være et stort behov her i landet. men jeg er snekker med fagbrev som vil gjøre et karrierebytte, og søker erfaring som dekksarbeider med sikte på boreriggjobb. Skal være et nåløye å komme igjennom da, (uten erfaring), så jeg tenkte jeg skulle se ut av landegrensene. Har ikke kone eller barn så jeg har ingen bindinger sånn sett. Tenker først og fremst danmark, england, amerika. Men kanskje også sør-amerika.

Lenke til kommentar

Flott å høre. Skal da kaste meg ut i det. :)

En del rigger som går ut fra Korea for tiden, hva om du søker deg jobb via koreanske selskaper inn på riggen? Vet ikke om det er mulig, men om så mulig tror jeg du stiller sterkt ift at du er norsk og disse skal på Norsk sokkel :)

Lenke til kommentar

En del rigger som går ut fra Korea for tiden, hva om du søker deg jobb via koreanske selskaper inn på riggen? Vet ikke om det er mulig, men om så mulig tror jeg du stiller sterkt ift at du er norsk og disse skal på Norsk sokkel :)

Tusen takk for tipset! Apropo det med lønnsnivået, tenkte jeg kanskje at offshorebransjen hadde ganske like lønn uansett geografi. Iallefall internasjonale selskap. (Dog kanskje ikke disse mindre lukrative stillingen). Men det skal jeg nå finne mer ut av :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset! Apropo det med lønnsnivået, tenkte jeg kanskje at offshorebransjen hadde ganske like lønn uansett geografi. Iallefall internasjonale selskap. (Dog kanskje ikke disse mindre lukrative stillingen). Men det skal jeg nå finne mer ut av :)

Jeg ville ikke stolt blankt på det, du må huske på at det er fagforeningene som presser på for lønna i Norge, ikke bedriftene :) Men at man kan oppnå tilsvarende rundt om er jeg sikker på, men tror ikke det er en "gylden" regel at det er jevnt over lik lønn verden rundt :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke stolt blankt på det, du må huske på at det er fagforeningene som presser på for lønna i Norge, ikke bedriftene :) Men at man kan oppnå tilsvarende rundt om er jeg sikker på, men tror ikke det er en "gylden" regel at det er jevnt over lik lønn verden rundt :)

Neida, veit mange nyter (opparbeidede) goder her i landet. :) Men skal nå undersøke, så får vi se.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen, har nå undersøkt dette litt. Ser at det bygges mye av koreanske leverandører nå ja, men finner ingen koreansk operatør på norsk sokkel. Det er vel operatørene som ansetter, eller via rekrutteringsbyråer...? Så den veien å gå ser jeg ikke åpningen for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...