spreken Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Mååårn ! Så jeg har 2 stk MSI Nvidia gtx 760 2gb, og har tenkt litt på detta.. Skal jeg gå for 4 stk MSI nvidia gtx 760 og 4 veis koble dem, eller skal jeg kjøpe en stk gtx 780TI ? Spurte på Nvidia forumet men fikk noe dårlig svar der.. Dem sa at 2 veis kobling gir 100% ytelse, 3 veis gir 160 % ytelse og 4 veis gir rundt 180%, og ikke 400% som jeg kunne ønsket. Så, kom gjerne med råd om hva jeg skal gå for Mine specs: To stk MSI Nvidia gtx 760 2gb (ikke overklokka) Intel i5 4670k 600watts powersupply ASrock h87m pro4 Motherboard ( Har denne midlertidig til jeg kanskje bytter til en som støtter 4veis kobling ) 16 giga ram - 1600 mhz 260 GB SSD 1 TB HD Ett par vifter såklart og ja, det var vel det. Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Det svaret du fikk på Nvidia forumet er helt riktig, det... Hva med å selge de du har, og kjøpe 2 780 eller 2 290? Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg kan i hvertfall si såpass, du tenger en ny PSU om du skal kjøre SLI. Endret 10. januar 2014 av Hakonnn Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg kan i hvertfall si såpass, du tenger en ny PSU om du skal kjøre SLI. Han kjører SLI... Men ja Minst 850W er det jeg anbefaler til 780SLi og andre GPUer i samme prisklasse Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 .Skal jeg gå for 4 stk MSI nvidia gtx 760 og 4 veis koble dem, eller skal jeg kjøpe en stk gtx 780TI ? Spurte på Nvidia forumet men fikk noe dårlig svar der.. Dem sa at 2 veis kobling gir 100% ytelse, 3 veis gir 160 % ytelse og 4 veis gir rundt 180%, og ikke 400% som jeg kunne ønsket. Så, kom gjerne med råd om hva jeg skal gå for Det er ikkje ett dårlig svar, det er ett sant svar. Jo flere kort du har i SLI jo mindre får du igjen for kvart kort. Du bør skrote de gamle kortene og kjøpe ett eller to nye dersom du skal oppgradere ifra det du har idag. Lenke til kommentar
spreken Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Hmm, men ingenting av detta svarte på spørsmålet mitt Skal jeg gå for 4 veis GTX 760 , eller EN GTX 780TI To stk gtx 780 ti koster lissom over 10 k... men to stk 760 koster noe rundt 4k Og jeg har allerede 2 stk gtx 760. Og ja ny powersupply trenger jeg nok garantert !! Hvor mye watt må jeg da eventuelt ha hvis 4 stk gtx 760 gjør susen bedre enn en singel gtx 780 TI ? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 No får eg en følelse av at du har bestemt deg for 4 kort fordi du tror det er tøft, og vil at vi her skal si at det er jæla bra med 4 kort. Det skjer ikkje. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Hmm, men ingenting av detta svarte på spørsmålet mitt Skal jeg gå for 4 veis GTX 760 , eller EN GTX 780TI To stk gtx 780 ti koster lissom over 10 k... men to stk 760 koster noe rundt 4k Og jeg har allerede 2 stk gtx 760. Og ja ny powersupply trenger jeg nok garantert !! Hvor mye watt må jeg da eventuelt ha hvis 4 stk gtx 760 gjør susen bedre enn en singel gtx 780 TI ? Du har flere problemer slik jeg ser det: Prosessor må byttes ut fordi ingen LGA1150-hovedkort er istand til å kjøre 4-way SLI, i7-4820k er billigste alternativ. Hovedkortet må byttes ut, det du har nå støtter jo ikke SLI engang. Strømforsyning må byttes ut, for en passende 4-way SLI med 760er vil jeg tippe du bør opp i 1200W rett og slett for å få nok tilkoblinger og god nok rail-fordeling til tross for at systemet i seg selv sannsynligvis "bare" vil produsere 900-950W med varme. GTX 760 støtter ikke mer enn to-veis SLI ifølge Nvidia, i praksis betyr det at driveren vil stoppe deg fra å aktivere mer enn 2-way SLI. Quad-SLI er ikke ofte støttet i spill, microstutter og varierende driverstøtte for spill vil multipliseres minst 10 ganger sammenlignet med SLI (selv om du ikke kjører det nå.) Personlig vil jeg påstå at alt av CFX/SLI er noe du bør holde deg unna med mindre du absolutt må ha det, i praksis i dag betyr det at SLI/CFX er meningsløst inntil du kommer opp i eyefinity (nvidia surround) eller 4K. Endret 10. januar 2014 av arni90 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Du har flere problemer slik jeg ser det: Prosessor må byttes ut fordi ingen LGA1150-hovedkort er istand til å kjøre 4-way SLI, i7-4820k er billigste alternativ. Hovedkortet må byttes ut, det du har nå støtter jo ikke SLI engang. Strømforsyning må byttes ut, for en passende 4-way SLI med 760er vil jeg tippe du bør opp i 1200W rett og slett for å få nok tilkoblinger og god nok rail-fordeling til tross for at systemet i seg selv sannsynligvis "bare" vil produsere 900-950W med varme. GTX 760 støtter ikke mer enn to-veis SLI ifølge Nvidia, i praksis betyr det at driveren vil stoppe deg fra å aktivere mer enn 2-way SLI. Quad-SLI er ikke ofte støttet i spill, microstutter og varierende driverstøtte for spill vil multipliseres minst 10 ganger sammenlignet med SLI (selv om du ikke kjører det nå.) Personlig vil jeg påstå at alt av CFX/SLI er noe du bør holde deg unna med mindre du absolutt må ha det, i praksis i dag betyr det at SLI/CFX er meningsløst inntil du kommer opp i eyefinity (nvidia surround) eller 4K. Ja, det stemmer! Med mindre du "må" kjøre alt på maks, og ha minst FPS, da i alle fall om du har 1440P eller mer! Hmm, men ingenting av detta svarte på spørsmålet mitt Skal jeg gå for 4 veis GTX 760 , eller EN GTX 780TI To stk gtx 780 ti koster lissom over 10 k... men to stk 760 koster noe rundt 4k Og jeg har allerede 2 stk gtx 760. Og ja ny powersupply trenger jeg nok garantert !! Hvor mye watt må jeg da eventuelt ha hvis 4 stk gtx 760 gjør susen bedre enn en singel gtx 780 TI ? Snakket om 780 "ikke Ti", jeg da... Igjen, som Arni sier, så støtter ikke en gang 760 4 kort i SLi... Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Han kjører SLI ... Men ja Minst 850W er det jeg anbefaler til 780SLi og andre GPUer i samme prisklasse Nå mente jo jeg om han går til 4-way SLI da. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hva slags skjerm spilles det på her? Ekstemoppløsning eller flere skjermer? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hva er vitsen med 4 kort for deg? Trenger du egentlig disse kortene? Lenke til kommentar
spreken Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) For og være ganske ærlig, jeg er VELDIG noob når det kommer til pcer jeg bryr meg ikke om det ser "kult" ut med 4 grafikkkort for jeg brifer ikke med pcen til noen av venna mine, er omtrent bare jeg som er gamer i vennekretsen her uheldigvis ! Eneste jeg vil er å ha ett eller to grafikkkort ( EVENTUELT 4 stk ) som tar ALLE spill på HELT max grafikk ! derfor tenkte jeg KANSKJE 4 veis gtx 760 kobling hadde gått, driter i om det ser kult ut vil bare ha sinnsyk bra ytelse utta alle spell Men som dere sier, gtx 760 støtter ikke 4 veis sli, så da driter jeg i akkurat det. Jeg kjører på med en 55 tommers tv, som jeg bruker te å spellæ på, med oppløsning 1920 * 1080 SÅ MED ANDRE ORD, jeg bør gå for 780TI, og etterhvert som jeg har råd enda en 780TI, MEN jeg må prioritere noe rundt 1000 watts power supply først, right ? Og jo, veit at motherboarde mitt ikke støtter SLI, MEN Crossfire.. Jeg lasta ned noe som heter HYPERSLI, som gjør at jeg kan kjøre begge nvidia korte på hovedkorte, og det funker som faen ! da jeg hadde kun ett grafikkort, slo benchmark scoren ut på noe rundt 800 poeng, etter jeg kjøpte ett grafikkkort til, og installerte HYPERSLI, slo scored ut på 1600 og noe. Brukte Heaven benchmark EDIT, Går ikke med 4 veis kobling , men 3 veis funker, så det på komplett.no nå Endret 10. januar 2014 av spreken Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Eneste jeg vil er å ha ett eller to grafikkkort ( EVENTUELT 4 stk ) som tar ALLE spill på HELT max grafikk Det du leter etter finnes ikke. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 For og være ganske ærlig, jeg er VELDIG noob når det kommer til pcer jeg bryr meg ikke om det ser "kult" ut med 4 grafikkkort for jeg brifer ikke med pcen til noen av venna mine, er omtrent bare jeg som er gamer i vennekretsen her uheldigvis ! Eneste jeg vil er å ha ett eller to grafikkkort ( EVENTUELT 4 stk ) som tar ALLE spill på HELT max grafikk ! derfor tenkte jeg KANSKJE 4 veis gtx 760 kobling hadde gått, driter i om det ser kult ut vil bare ha sinnsyk bra ytelse utta alle spell Men som dere sier, gtx 760 støtter ikke 4 veis sli, så da driter jeg i akkurat det. Jeg kjører på med en 55 tommers tv, som jeg bruker te å spellæ på, med oppløsning 1920 * 1080 SÅ MED ANDRE ORD, jeg bør gå for 780TI, og etterhvert som jeg har råd enda en 780TI, MEN jeg må prioritere noe rundt 1000 watts power supply først, right ? Og jo, veit at motherboarde mitt ikke støtter SLI, MEN Crossfire.. Jeg lasta ned noe som heter HYPERSLI, som gjør at jeg kan kjøre begge nvidia korte på hovedkorte, og det funker som faen ! da jeg hadde kun ett grafikkort, slo benchmark scoren ut på noe rundt 800 poeng, etter jeg kjøpte ett grafikkkort til, og installerte HYPERSLI, slo scored ut på 1600 og noe. Brukte Heaven benchmark EDIT, Går ikke med 4 veis kobling , men 3 veis funker, så det på komplett.no nå Hva i alle verden er vitsen med dette? Bruk pengene på noe mer fornuftig som du faktisk kommer til å ha nytte av enn disse kortene. Spør du meg så er det helt urimelig det du tror at du skal greie å få til. Bare ha ETT ordentlig kort som gjør jobben, eventuelt to som er maks! Idiotisk å ha noe mer egentlig. Lenke til kommentar
spreken Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Hva i alle verden er vitsen med dette? Bruk pengene på noe mer fornuftig som du faktisk kommer til å ha nytte av enn disse kortene. Spør du meg så er det helt urimelig det du tror at du skal greie å få til. Bare ha ETT ordentlig kort som gjør jobben, eventuelt to som er maks! Idiotisk å ha noe mer egentlig. Håpa jo på litt mindre lags og blir vel billigere å kjøpe nytt motherboard, powersupply, og en 760 til så jeg får null lags forhåpentligvis i si next gen spella. Regna litt på det får ikke mer enn rundt 2000 kr for dem to korta jeg har nå, og en singel gtx 780ti (som jeg fikk høre fra geforce forums) er like bra som dem to jeg har nå. hvis jeg skal kjøpe to 780ti blir det over 10 k, spare mer på bare kjøpe ei gtx 760 til, og power supply og nytt motherboard. MEN UANSETT takk for alle svar ! det hjalp delvis mye Endret 10. januar 2014 av spreken Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Ok... Får håpe at det fungerer det du mixer sammen da Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 3x760 er ikke SÅ mye bedre enn 1 780TI MYE mer lagg pga. Microstutter også! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) For 1080p gaming er noe mer enn to 760 latterlig for nå. To 780ti for 1080p gaming? What?! Gjør deg en tjeneste og vent noen år ihvertfall, da har teknologien gått et stykke frem. Med mindre du har mer penger enn vett såklart. Endret 10. januar 2014 av PgUp Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Kjøp deg ETT GTX 780 ti NÅ, og ett til senere. Det er mer enn nok til 1080p. Edit: ETT 780ti er mer enn nok til 1080p Endret 10. januar 2014 av kalleklovn12 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå