Gå til innhold

CES 2014: Kingston har presentert en lynrask SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det bare meg, eller står det ikke noe om spesifikasjonene i artikkelen?

Frem til LSI offisielt lanserer kontrolleren, er de fleste spesifikasjonene ukjent - foruten skriveytelsen for ukomprimert data:

"Nøyaktig hva kontrolleren heter og kan by på er imidlertid fortsatt hemmelig, og den eneste spesifikasjonen Kingston kan gå ut med er at den skal kunne levere 1800 megabyte i sekundet når ukomprimert data leses."

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Uten å vite noe konkret om ytelse så virker dette veldig interessant. At prisene ikke blir høyere enn for SATA virker fullstendig fornuftig da det neppe må være noe dyrere å produsere en PCIe SSD. Brorparten av prisen går til Nandflash brikkene såvidt jeg vet.

En positivt utvikling, men så spørs det om jeg kan sette slike i 4-5 av mine 6 PCIe spor?

Lenke til kommentar

Vel for min del kommer jeg til å ligge svært langt unna noe som helst der SandForce har hatt fingeren sin med i spillet. Har hatt 4 SSDer med den kontrolleren og samtlige ble det problemer med innen kort tid, med liknende historier fra kompiser. Never again...

Lenke til kommentar

er det bare meg, eller står det ikke noe om spesifikasjonene i artikkelen?

Frem til LSI offisielt lanserer kontrolleren, er de fleste spesifikasjonene ukjent - foruten skriveytelsen for ukomprimert data:

"Nøyaktig hva kontrolleren heter og kan by på er imidlertid fortsatt hemmelig, og den eneste spesifikasjonen Kingston kan gå ut med er at den skal kunne levere 1800 megabyte i sekundet når ukomprimert data leses."

Du mener leseytelsen...

"...når ukomprimert data leses."

:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...