Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi med Studentbolig


Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilslag om studentbolig i Bergen. Der er det ikke WiFi, og etter hva jeg har hørt er det ikke lov å sette opp trådløst selv. Jeg tenkte å ta med meg min Macbook Air, og min Xbox One. Ingen av delene er veldig greit mtp kabel. Macbook air har ikke kabelinngang. M får man opp en dialogboks ved tilkobling der man skal skrive inn brukernavn og passord. Dette vil vel neppe funke på Xbox-en er jeg redd.

 

Så hva kan jeg gjøre for å komme meg unna? Jeg har en ordinær Jensen ruter, er det håp for den? Kan jeg evt bruke den som et trådløst access point? Å ikke kringkaste ssid er vel lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i SiB-bolig og har trådløst nett på hybelen. Det du gjør er enkelt og greit å koble routeren rett i veggen, slik at det nettet som leveres sendes ut med den. Bare pass på at du har passord, for når du logger inn med din UiB-bruker så "åpnes" nettet i åtte timer eller noe (så det funker med min Wii). Så hvis du ikke har passord så kan naboene dine bruke din konto til å surfe. Men det er ikke noe problem å ordne :) At det ikke er lov å sette opp wifi selv har jeg aldri hørt noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...