deleder Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har fått tilslag om studentbolig i Bergen. Der er det ikke WiFi, og etter hva jeg har hørt er det ikke lov å sette opp trådløst selv. Jeg tenkte å ta med meg min Macbook Air, og min Xbox One. Ingen av delene er veldig greit mtp kabel. Macbook air har ikke kabelinngang. M får man opp en dialogboks ved tilkobling der man skal skrive inn brukernavn og passord. Dette vil vel neppe funke på Xbox-en er jeg redd. Så hva kan jeg gjøre for å komme meg unna? Jeg har en ordinær Jensen ruter, er det håp for den? Kan jeg evt bruke den som et trådløst access point? Å ikke kringkaste ssid er vel lurt. Lenke til kommentar
signii Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg bor i SiB-bolig og har trådløst nett på hybelen. Det du gjør er enkelt og greit å koble routeren rett i veggen, slik at det nettet som leveres sendes ut med den. Bare pass på at du har passord, for når du logger inn med din UiB-bruker så "åpnes" nettet i åtte timer eller noe (så det funker med min Wii). Så hvis du ikke har passord så kan naboene dine bruke din konto til å surfe. Men det er ikke noe problem å ordne At det ikke er lov å sette opp wifi selv har jeg aldri hørt noe om. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hva med mobilt brevbånd? Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor er det ikke lov med wifi? el-sensitive? Finnes billige konvertingskabler for macbook air forresten Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Connectify på en laptop funker fint. Laptoppen må være påslått å tilkoblet med kabel da. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor er det ikke lov med wifi? el-sensitive? Det handler nok mest om sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå