g.i.r.l. Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Har kjøpt meg min første egne platespiller, en Pro-ject Debut Carbon med OM10, og er litt forvirret i forhold til hvordan jeg setter riktig trykk på stiften. Første prøvde jeg å stille inn trykk som vist i manualen, altså ved å balansere armen, nullstille måleskiven, og sette trykket på anbefalte 15nM. Men når jeg etterpå målte trykket med en slik http://diyaudioprojects.com/Phono/Ortofon-Stylus-Force-Gauge-Scale/ viser den bare ett trykk på ca. 12.5 nM, og jeg må stille opp til ca 18nM (på måleskiven til motvekten) for å få ca. 15nM på Ortofon-vekten. Hvilke måling skal jeg tro på mest på? Regner med at ingen av disse metodene blir helt nøyaktige, men forskjellene er jo her nokså store. Endret 10. januar 2014 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg ville stolt på vekta. Du vet jo ikke om arma er 100% i balanse... og det må den være om vekta skal bli rett.. Selv bruker jeg bare stifttrykkvekta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå