Kontorpult (Øystein) Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hei! Driver å planlegger studiene mine og har bestemt meg for å utdanne meg som bilmekaniker eller bilselger. Det blir en av delene, om ikke begge. Da bilmekaniker som ung, og når jeg blir gammel og skrøpelig, bilselger. Har tenkt utdanningen slik i første omgang: VG1 Service og Samferdsel VG2 Salg, Service og Sikkerhet Praksis 2 år. VG1 Teknikk og Industriell Produksjon VG2 Kjøretøy (Personbil) Praksis 2 år. Jeg kan ta alt av utdanninger på skolen som er 15-20 min unna med buss, og kan bo hjemme. Men dog må jeg flytte avgårde for å ta praksis for bilmekaniker. Jeg spør rett fram, for jeg har ingen anelse over dette. har googlet litt rundt og funnet litt, men ikke veldig mye. Noen forslag til noe jeg burde ta, iforhold til bilmekaniker og bilselger? Eventuelt; Påbygning, er det nødvendig å ta etter disse 4/8 årene? Finnes det veier etter dette å ta for å spesifisere seg enda mer på en enkelt biltype? Praksis for Service og Samferdsel, hvilken butikktype kan jeg ta der? Kan man ta det i en matbutikk? Anbefaler dere å gå på en skole med et lite bra praksis-tilbud i timene (Kjøretøy) eller flytte på hybel og gå på et sted der det er et bra praksis-tilbud i timene? Med praksis-tilbud i timene mener jeg hvorsåvidt man får mekke på kjøretøy i timene eller bare teori og teori. Håper på noen kloke svar! Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Man trenger vel ikke noen spesifikk utdannelse for å bli bilselger? 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Nei, men det er uansett kjekt å ha det med seg for å ha muligheten til å bytte jobb og generelt kunne ting om motor, mekaniske osv. Man trenger egentlig ingen utdanning, bare et kurs. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Bump. Noen innvendinger/tips/svar på spørsmål? Tas imot med stor takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå