Gå til innhold

Samsung Note 1 - kan man "nedgradere" etter Android-oppdatering?

arne22

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en Samsung Note 1 med Android 2.3.6

Det som jeg nå er særdeles fornøyd med det er at Google har forbedret nedlastingsmulighetene for Google maps ganske radikalt, for denne gamle utgaven, slik at det nå er mulig å laste ned for eksempel noe i størrelsesorden hele norgeskartet.

Ut i fra min bruk så er Google Maps den viktigste funksjonen på telefonen. Navigasjonen fungerer også bedre enn på andre nye mobiler jeg har sammenlignet med.

Jeg har så langt ikke turt å oppgradere til Android 4.1 i tilfelle at det skulle medføre at Google Maps og GPS navigasjon blir dårligere.

Er det noen som har gjort denne oppgraderingen på Note 1 og som kan anbefale eller fraråde ?

Hvis man oppgraderer til Android 4.1 kan man da lage factory reset og tilbakestille til Android 2.3.6, eller vil man være stuck med en eventuelt mindre heldig oppgradering til Android 4.1 ?

Noen som vet ?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til note men app funksjonaliteten har ikke blitt dårligere på noen av de telefonene jeg har oppdatert.

Uansett - installerer du en firmware oppdatering så har du ingen angrefrist. En fabrikk gjenoporetting tilbakestiller ikke tlf til forrige software versjon.

Hvis du skal få dette til så må du roote tlf.

Lenke til kommentar

Viss det fungerer på note som på galaxy s2 og s3, så trenger du ikke å roote for å gå tilbake til opprinnelig programvare, det kan flashes med Odin (Google it).

Men du nullstiller telefonen.

Offline maps har Google køddet med i senere versjoner, men hvordan husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for info.

Det stemmer at de har endret Google maps fram og tilbake ved mange anledninger. En periode så var det helt sperret for nedlasting av kart i enkelte land i nyere Google Maps instalalsjoner, men ikke de gamle.

Tidligere så hadde jeg typisk muligheten til å laste ned et lite område rundt Stavanger og så var hele nedlastingsbufferen full. I dag så kan jeg vel stort sett få ned hele norgeskartet på den gamle Noten og helt generelt hvis jeg skal reise til et sted eller et land, så kan jeg få lastet ned de kartene jeg behøver på forhånd. Den gamle Noten har også en veldig bra "lommestørrelse", den er stor nok, men den går i stadig vekk i lommen. (Som GPS men kanskje ikke som telefon.)

Jeg har to forholdvis nyere nettbrett, det er Note 8 og også den nyeste LG 8.4 tommer. Det merkelige er at jeg har inntrykk av at det med nedlasting ikke kjører likt på Samsung sin installasjon og LG sin installasjon av Google Maps.

Ettersom jeg synes at Google Maps kjører suverent best på den gamle Note 1 med Android 2.3 så blir det nok til at jeg dropper oppgraderingen til Android 4.1. (Den finner også sattelittene hurtigst.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...