jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du er virkelig nødt til å lese gjennom hva jeg skriver, minst en gang til.. Du drar konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten.Jeg drar den eneste sikre konklusjonen som kan trekkes, at argumentet er mindre viktig enn stempel. Ikke en uvanlig "sykdom" blant "akademikere".Ergo er påstanden at kattemor tar tak i nakken kun i forflytningsøyemed nokså hul påstand. Du er en irriterende rakker du. Jeg gir vel fullstendig beng i de stemplene du snakker om, men jeg ble altså på et tidspunkt her avkrevd forklaring på egne kunnskaper og erfaring. Det fikk vedkommende. Derfra til at du mener jeg påstår at et stempel er alfa og omega, er svært langt, og i beste fall spekulativt - i verste fall regelrett frekt. Pust ut nå. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hva kattemoren gjør eller ikke gjør er i denne sammenhengen helt uinteressant, siden man som sagt aldri skal forsøke å kopiere dyremødres atferd. Og TS, du sier mye rart. Du spruter vann på katten for å få katten til å stoppe med det den gjør, men katten liker det? Det er langt fra å være interessert i vann fra en kran eller dusj til å ville få pelsen våt. Veldig få katter liker å bli våte i pelsen. Slutt med all avstraffing og avled heller katten med noe annet som får dens oppmerksomhet. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Hva kattemoren gjør eller ikke gjør er i denne sammenhengen helt uinteressant, siden man som sagt aldri skal forsøke å kopiere dyremødres atferd. Og TS, du sier mye rart. Du spruter vann på katten for å få katten til å stoppe med det den gjør, men katten liker det? Det er langt fra å være interessert i vann fra en kran eller dusj til å ville få pelsen våt. Veldig få katter liker å bli våte i pelsen. Slutt med all avstraffing og avled heller katten med noe annet som får dens oppmerksomhet. Så når den frivillig går inn i dusjen når vannet spruter så betyr det att han hater og blå våt? hvorfor skulle den frivillig gå inn i dusjen når den er på om den hater det? Makes sense. Endret 22. januar 2014 av sinder18 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hva kattemoren gjør eller ikke gjør er i denne sammenhengen helt uinteressant, siden man som sagt aldri skal forsøke å kopiere dyremødres atferd. Og TS, du sier mye rart. Du spruter vann på katten for å få katten til å stoppe med det den gjør, men katten liker det? Det er langt fra å være interessert i vann fra en kran eller dusj til å ville få pelsen våt. Veldig få katter liker å bli våte i pelsen. Slutt med all avstraffing og avled heller katten med noe annet som får dens oppmerksomhet. Så når den frivillig går inn i dusjen når vannet spruter så betyr det att han hater og blå våt? hvorfor skulle den frivillig gå inn i dusjen når den er på om den hater det? Makes sense. Hvis du spruter vann på katten, la oss si med en spruteflaske, tror du katten blir stående i ro eller tror du den vil komme seg vekk? Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Hva kattemoren gjør eller ikke gjør er i denne sammenhengen helt uinteressant, siden man som sagt aldri skal forsøke å kopiere dyremødres atferd. Og TS, du sier mye rart. Du spruter vann på katten for å få katten til å stoppe med det den gjør, men katten liker det? Det er langt fra å være interessert i vann fra en kran eller dusj til å ville få pelsen våt. Veldig få katter liker å bli våte i pelsen. Slutt med all avstraffing og avled heller katten med noe annet som får dens oppmerksomhet. Så når den frivillig går inn i dusjen når vannet spruter så betyr det att han hater og blå våt? hvorfor skulle den frivillig gå inn i dusjen når den er på om den hater det? Makes sense. Hvis du spruter vann på katten, la oss si med en spruteflaske, tror du katten blir stående i ro eller tror du den vil komme seg vekk? Den springer vekk og så kommer den tilbake og gjør samme tull igen, akkurat som om den liker det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Vil bare legge ved at katter pleier å være veldig sadistiske mot hverandre. Jakter på hverandre, biter, klorer, hveser, hele pakka (og dette er katter som har vokst opp med hverandre, som sover sammen, vasker hverandre, o.l ellers), så det å ta pus i nakkeskinnet eller sprute litt vann på pus er ingenting i forhold.. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Vil bare legge ved at katter pleier å være veldig sadistiske mot hverandre. Jakter på hverandre, biter, klorer, hveser, hele pakka (og dette er katter som har vokst opp med hverandre, som sover sammen, vasker hverandre, o.l ellers), så det å ta pus i nakkeskinnet eller sprute litt vann på pus er ingenting i forhold.. Ja eg ser ikke akkurat på og sprute litt vann på katten som noe dyremisshandling som andre ser det på. katten er fortsatt like koseste og kommer til meg uansett om den får seg en vannsprut ibland når den er slem. har nesten gitt opp vannsprutingen uansett siden det ikke har noen effekt. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Du er en irriterende rakker du. Jeg gir vel fullstendig beng i de stemplene du snakker om, men jeg ble altså på et tidspunkt her avkrevd forklaring på egne kunnskaper og erfaring. Det fikk vedkommende. Derfra til at du mener jeg påstår at et stempel er alfa og omega, er svært langt, og i beste fall spekulativt - i verste fall regelrett frekt. Pust ut nå. Du gir da absolutt ikke beng. Du bruker det som et "argument" for å slippe å gå inn i argumentasjonen til en annen. Som du altså gjør i post 40. Om du nå mener at post 40 nå er bare løgn og fanteri, så er det flott. Men jeg vil nå hevde at du bedriver en klassisk hersketeknikk og blir forlegen når du blir tatt med henda i buksene. Hva kattemoren gjør eller ikke gjør er i denne sammenhengen helt uinteressant, siden man som sagt aldri skal forsøke å kopiere dyremødres atferd. Og TS, du sier mye rart. Du spruter vann på katten for å få katten til å stoppe med det den gjør, men katten liker det? Det er langt fra å være interessert i vann fra en kran eller dusj til å ville få pelsen våt. Veldig få katter liker å bli våte i pelsen. Slutt med all avstraffing og avled heller katten med noe annet som får dens oppmerksomhet. Du får slutte å ha dyr. Siden du tross alt du ikke skal imitere naturen. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Du er en irriterende rakker du. Jeg gir vel fullstendig beng i de stemplene du snakker om, men jeg ble altså på et tidspunkt her avkrevd forklaring på egne kunnskaper og erfaring. Det fikk vedkommende. Derfra til at du mener jeg påstår at et stempel er alfa og omega, er svært langt, og i beste fall spekulativt - i verste fall regelrett frekt. Pust ut nå.Du gir da absolutt ikke beng. Du bruker det som et "argument" for å slippe å gå inn i argumentasjonen til en annen. Som du altså gjør i post 40. Om du nå mener at post 40 nå er bare løgn og fanteri, så er det flott. Men jeg vil nå hevde at du bedriver en klassisk hersketeknikk og blir forlegen når du blir tatt med henda i buksene. Jeg må være bra dum da, som ikke skjønner hva du snakker om. Eksakt hvilken formulering fra meg er det som gir deg grunnlag for å henge fast i dette tullet? Vis meg det, så jeg kan få muligheten til å forklare deg hvor du tar feil eller misforstår meg. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Du får slutte å ha dyr. Siden du tross alt du ikke skal imitere naturen. Jepp. Kanskje like greit å ikke mate trollet. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jepp. Kanskje like greit å ikke mate trollet. Må være fint å leve et liv der baggasjen er liten. Ellers takk til deg. Lenke til kommentar
Arentzen Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Eg sier NEI i mørk stemme og ibland spruter vatten på katten. Men det hjelper ikke, katten ser det som morrosak og springer vekk og så gjør det samme om igen 15min etterpå, begynner og bli irritert på att den ikke vill lære seg når eg sier nei eller spruter vatten på den, vet dere om noen andre tips eg kan bruke uten og skade katten eller skremme den for og få den til og slutte og klatre på tven min og datasjermen og klattre i gardinene som en apekatt, Katten er ca 9måneder gammel, den virker veldig intresert i vatten som kommer ut fra kranen og når noen spyler i toaletten så er den der påengang for og se på, og elsker og leke med vann skåla så allt vatten ligger på golvet, sjer dagligen, så kanske det er derfor vatten ikke funker på katten? har hørt att katter hater og få en liten vannsprut på seg, men ser ikke ut som det hjelper på min katt. så har noen noe gode tips til og få katten til og slutte med dette? Er veldig kosete katt men litt rampete og hører ikke på ett nei. Har samme problem med kattene hjemme hos mor og far.. De sitter på kjøkkenbenken, og tar heller turen over bordet enn å gå på gulvet.. På dyrebutikken får du ett type "middel" som heter "katt vekk" eller noe slikt.. det ser ut som små grønne gummi klumper, og avgir en lukt som gjør at kattene ungår det, men lukter ikke noe for oss mennesker.. Det er heller ikke farlige stoffer i det, så katten tar ikke skaden av det, og det gjør ikke mennesker heller! Har fungert veldig bra på våre katter! Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Eg sier NEI i mørk stemme og ibland spruter vatten på katten. Men det hjelper ikke, katten ser det som morrosak og springer vekk og så gjør det samme om igen 15min etterpå, begynner og bli irritert på att den ikke vill lære seg når eg sier nei eller spruter vatten på den, vet dere om noen andre tips eg kan bruke uten og skade katten eller skremme den for og få den til og slutte og klatre på tven min og datasjermen og klattre i gardinene som en apekatt, Katten er ca 9måneder gammel, den virker veldig intresert i vatten som kommer ut fra kranen og når noen spyler i toaletten så er den der påengang for og se på, og elsker og leke med vann skåla så allt vatten ligger på golvet, sjer dagligen, så kanske det er derfor vatten ikke funker på katten? har hørt att katter hater og få en liten vannsprut på seg, men ser ikke ut som det hjelper på min katt. så har noen noe gode tips til og få katten til og slutte med dette? Er veldig kosete katt men litt rampete og hører ikke på ett nei. Har samme problem med kattene hjemme hos mor og far.. De sitter på kjøkkenbenken, og tar heller turen over bordet enn å gå på gulvet.. På dyrebutikken får du ett type "middel" som heter "katt vekk" eller noe slikt.. det ser ut som små grønne gummi klumper, og avgir en lukt som gjør at kattene ungår det, men lukter ikke noe for oss mennesker.. Det er heller ikke farlige stoffer i det, så katten tar ikke skaden av det, og det gjør ikke mennesker heller! Har fungert veldig bra på våre katter! Takk, Beklager for sent svar. men vet du namnet på disse gummiklumpene? eg må kjøpte dette på nettet for min vetrinær eller butikker som selger katte ting har ikke noe annet en kattebånd og kattefor. eg bor på en veldig så liten plass så er ikke så mye og velge mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå