BuffyAnneSummers Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 http://www.youtube.com/user/TheCatDaddy66/featured Interessant. Jeg er generelt skeptisk til "random american cat expert on youtube", det skal jeg innrømme. Men det tok ikke lang tid å finne en video der han preika i vei om fordelene ved positiv forsterkning fremfor positiv straff. Men det er egentlig uvesentlig, hvorfor se til de der borte istedenfor en av våre egne? Denne her er vel signert en av landets aller fremste på området. Les den. Han er ikke random, han er verdenskjent for å være en kattekspert. Han er også kjent som ''the catwhisper'', og er karen i ''my cat from hell'' (tilgjengelig på netflix. btw) Ja, og Cesar Millan er verdenskjent for å være en hundeekspert men han er en selvlært tulling som sprer utrolig mye vranglære. Det kreves lite annet enn et karismatisk ytre for å få fjeset sitt på TV-skjermen. Men som sagt - han kattefyren virka jo ikke helt bortkommen altså, selv om jeg er skeptisk fordi jeg ikke kjenner noe særlig til han (ikke unaturlig?). Bjarne Braastad derimot, vet jeg med sikkerhet at faktisk er en ekspert på området. Har du ikke lest boka hans, ville jeg gjort det fort som fy. Det at han kalles 'the catwhisper' betyr ikke nødvendigvis at han driver med samme polikk som cesar. Det hadde uansett vært totalt idiotisk, hunder og katter er to forskjellige raser og trenger helt forskjellig håndtering. Har du ikke sett noe til Galaxy så anbefaler jeg at du gjør det fort som fy. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Det at han kalles 'the catwhisper' betyr ikke nødvendigvis at han driver med samme polikk som cesar. Det hadde uansett vært totalt idiotisk, hunder og katter er to forskjellige raser og trenger helt forskjellig håndtering. Har du ikke sett noe til Galaxy så anbefaler jeg at du gjør det fort som fy. Neinei, for all del, det var ikke det jeg mente. Men det blir litt det samme - "random ekspert med mye TV-tid" og ingen spørsmål om hvilken kompetanse denne faktisk har. Se på ditt eget innlegg, det er bare en oppramsing av hvor berømt han er - det er fullstendig uinteressant, og sier i grunnen ingenting om hvilken kompetanse det er snakk om. Men det er da bare dikkedarier. Jeg skal se litt mer på de videoene når jeg får tid en gang. Endret 21. januar 2014 av jonlem Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Jackson_Galaxy Eg ser ingen grunn til å tvile på kompetansen til herr Galaxy. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Jackson_Galaxy Eg ser ingen grunn til å tvile på kompetansen til herr Galaxy. Det vil alltid kunne være en grunn til å tvile på kompetansen til slike typer. Betyr ikke skolegang eller utdannelse noe som helst for dere?? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Ja, og Cesar Millan er verdenskjent for å være en hundeekspert men han er en selvlært tulling som sprer utrolig mye vranglære. Det kreves lite annet enn et karismatisk ytre for å få fjeset sitt på TV-skjermen. Er han noe bedre enn en random hysterisk forumbruker? Jeg har i hvertfall sett fra programmene hans at han oppnår resultater med det han gjør, og jeg har enda til gode å se noe som oppfattes som "misshandling" fra andre enn hysteriske PETA medlemmer, som mener det er dyremisshanding om du leketer med en laserpeker sammen med katta Endret 21. januar 2014 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, og Cesar Millan er verdenskjent for å være en hundeekspert men han er en selvlært tulling som sprer utrolig mye vranglære. Det kreves lite annet enn et karismatisk ytre for å få fjeset sitt på TV-skjermen. Er han noe bedre enn en random hysterisk forumbruker? Det har jeg forhåpentligvis ikke påstått. Du forøvrig, må ikke tro så ukritisk på alt du ser på TV. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, og Cesar Millan er verdenskjent for å være en hundeekspert men han er en selvlært tulling som sprer utrolig mye vranglære. Det kreves lite annet enn et karismatisk ytre for å få fjeset sitt på TV-skjermen. Er han noe bedre enn en random hysterisk forumbruker? Det har jeg forhåpentligvis ikke påstått. Du forøvrig, må ikke tro så ukritisk på alt du ser på TV. Og du, må ikke tro så ukritisk på alt du leser på internet. Jeg regner med samtlige av kildene dine er fra youtube og lignende, og at du ikke har vekslet ett eneste ord med fyren? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, og Cesar Millan er verdenskjent for å være en hundeekspert men han er en selvlært tulling som sprer utrolig mye vranglære. Det kreves lite annet enn et karismatisk ytre for å få fjeset sitt på TV-skjermen. Er han noe bedre enn en random hysterisk forumbruker? Det har jeg forhåpentligvis ikke påstått. Du forøvrig, må ikke tro så ukritisk på alt du ser på TV. Og du, må ikke tro så ukritisk på alt du leser på internet. Jeg regner med samtlige av kildene dine er fra youtube og lignende, og at du ikke har vekslet ett eneste ord med fyren? Eller tar jeg feil? Ganske feil, ja. Men nei, jeg har ikke snakka med han selv, det skal jeg ikke påstå Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hva er kildene dine da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Galaxy er en snodig fremtoning, men det jeg har sett av ham tilsier at han definitivt har peiling på katter. Ja, og angående lyder så funker knurring helt prima på mine katter når de driver med noe faenskap. Endret 21. januar 2014 av vidarkri Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Hva er kildene dine da? Årevis med erfaring med egne hunder, med andres hunder som instruktør, 3 år på universitetet på Ås med studier i etologi samt atferdsterapeututdanning, og ikke minst et samlet, rungende flertall av fagfolk over hele Europa. Duger det? Jeg er forøvrig ikke interessert i enda en Millan-diskusjon. Bruk søkefunksjonen, her er ørten tråder om temaet fra før. Endret 21. januar 2014 av jonlem Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Om du har sett en katt "ta" en av ungene sine i nakkeskinnet for å "straffe" den, altså å med overlegg være voldelig, så har du sett en meget forstyrra katt, en avviker. At mora bærer ungene sine rundt ved å holde dem i munnen, ja det er tilfelle. Men det har ingenting med oppdragelse å gjøre. Tullball. Kattemor tar ungene sine i nakken for at de ikke skal vandre i områder der mor mener de ikke har noe å gjøre. Det fenomenet har selvsagt alt med oppdragelse å gjøre. "Tullball". Et knakende godt argument. Dette har du full kontroll på skjønner jeg. Se ellers svaret til Buffy Tullball er et knallargument for tullball og vissvass. Ellers lærte du ikke elementær logikk på Ås skjønner jeg. 2 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Om du har sett en katt "ta" en av ungene sine i nakkeskinnet for å "straffe" den, altså å med overlegg være voldelig, så har du sett en meget forstyrra katt, en avviker. At mora bærer ungene sine rundt ved å holde dem i munnen, ja det er tilfelle. Men det har ingenting med oppdragelse å gjøre. Tullball. Kattemor tar ungene sine i nakken for at de ikke skal vandre i områder der mor mener de ikke har noe å gjøre. Det fenomenet har selvsagt alt med oppdragelse å gjøre. "Tullball". Et knakende godt argument. Dette har du full kontroll på skjønner jeg. Se ellers svaret til Buffy Tullball er et knallargument for tullball og vissvass. Ellers lærte du ikke elementær logikk på Ås skjønner jeg. Javel. Jeg kan ikke se hvilken relevans det har, og merker at jeg bryr meg smertelig lite.. siden vi allerede har krøpet ned i skyttergravene, liksom. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Javel. Jeg kan ikke se hvilken relevans det har, og merker at jeg bryr meg smertelig lite.. siden vi allerede har krøpet ned i skyttergravene, liksom. Absolutt. Påpeker at du ikke forstår elementær kunnskap. Altså er det ikke stempel fra bondelandet Ås som avgjør om en påstand er rett eller ei. Du har all mulighet til å vise frem ditt enorme intellekt ved å begrunne påstanden at en kattemor som tar ungene sine i nakken ikke har noe som helst med oppdragelse å gjøre. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Javel. Jeg kan ikke se hvilken relevans det har, og merker at jeg bryr meg smertelig lite.. siden vi allerede har krøpet ned i skyttergravene, liksom. Absolutt. Påpeker at du ikke forstår elementær kunnskap. Altså er det ikke stempel fra bondelandet Ås som avgjør om en påstand er rett eller ei. Du har all mulighet til å vise frem ditt enorme intellekt ved å begrunne påstanden at en kattemor som tar ungene sine i nakken ikke har noe som helst med oppdragelse å gjøre. Kjære vene .. hvor kommer det fra, dette behovet for å være småfrekk og spydig? På hvilken måte mener du det bidrar til en konstruktiv og givende diskusjon? Ellers tror jeg du må lese nøye hva jeg faktisk har skrevet. Jeg sier at joda, kattemor bærer ungene i munnen, og da kanskje noen ganger også i nakkeskinnet (men fortrinnsvis holdes de bedre fast enn det). Dette gjelder forsåvidt for hunder også. Akkurat det har lite med oppdragelse å gjøre, og jeg kan ikke forstå at det er så innmari ulogisk .. siden vi snakka om logikk. Bæring, frakt, forflytning. Ikke oppdragelse. Utover det er den nakkeristinga som er så populær for både katt og hund en oppfinnelse skapt av mennesker og mennesker alene. For utdypning om temaet anbefales det meste av litteratur signert Bjarne Braastad. Endret 21. januar 2014 av jonlem Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kjære vene .. hvor kommer det fra, dette behovet for å være småfrekk og spydig? På hvilken måte mener du det bidrar til en konstruktiv og givende diskusjon? Ellers tror jeg du må lese nøye hva jeg faktisk har skrevet. Jeg sier at joda, kattemor bærer ungene i munnen, og da kanskje noen ganger også i nakkeskinnet (men fortrinnsvis holdes de bedre fast enn det). Dette gjelder forsåvidt for hunder også. Akkurat det har lite med oppdragelse å gjøre, og jeg kan ikke forstå at det er så innmari ulogisk .. siden vi snakka om logikk. Bæring, frakt, forflytning. Ikke oppdragelse. Utover det er den nakkeristinga som er så populær for både katt og hund en oppfinnelse skapt av mennesker og mennesker alene. For utdypning om temaet anbefales det meste av litteratur signert Bjarne Braastad. Du har altså vandret 3 år på Ås og burde dermed vite med enkelthet hvor en kan finne frem underbyggelse av din påstand. Å henvise person er like nyttig som å henvise til google. Så, ditt argument for at en person ikke har stempel pr def ikke vet, og at en person med stempel vet kan altså legges nå dødt. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kjære vene .. hvor kommer det fra, dette behovet for å være småfrekk og spydig? På hvilken måte mener du det bidrar til en konstruktiv og givende diskusjon? Ellers tror jeg du må lese nøye hva jeg faktisk har skrevet. Jeg sier at joda, kattemor bærer ungene i munnen, og da kanskje noen ganger også i nakkeskinnet (men fortrinnsvis holdes de bedre fast enn det). Dette gjelder forsåvidt for hunder også. Akkurat det har lite med oppdragelse å gjøre, og jeg kan ikke forstå at det er så innmari ulogisk .. siden vi snakka om logikk. Bæring, frakt, forflytning. Ikke oppdragelse. Utover det er den nakkeristinga som er så populær for både katt og hund en oppfinnelse skapt av mennesker og mennesker alene. For utdypning om temaet anbefales det meste av litteratur signert Bjarne Braastad. Du har altså vandret 3 år på Ås og burde dermed vite med enkelthet hvor en kan finne frem underbyggelse av din påstand. Å henvise person er like nyttig som å henvise til google. Så, ditt argument for at en person ikke har stempel pr def ikke vet, og at en person med stempel vet kan altså legges nå dødt. Til det første avsnittet der er det bare å si at jeg er uenig. Jeg kunne vært mer presis, det er greit, men jeg kommer ikke på i farta nøyaktig i hvilken publikasjon og på hvilken side osv dette står skrevet. Lev med det, jeg kommer ikke til å bruke særlig mer energi på det, og du får gjerne si akkurat hva du vil om det. Jeg ser hvor du vil, men du får ikke ta meg dit. Det andre er jo bare tøv, basert på oppdiktede påstander. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det andre er jo bare tøv, basert på oppdiktede påstander. qed Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det andre er jo bare tøv, basert på oppdiktede påstander. qed Du er virkelig nødt til å lese gjennom hva jeg skriver, minst en gang til.. Du drar konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Du er virkelig nødt til å lese gjennom hva jeg skriver, minst en gang til.. Du drar konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten. Jeg drar den eneste sikre konklusjonen som kan trekkes, at argumentet er mindre viktig enn stempel. Ikke en uvanlig "sykdom" blant "akademikere". Ergo er påstanden at kattemor tar tak i nakken kun i forflytningsøyemed nokså hul påstand. Endret 21. januar 2014 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå