Gå til innhold

Få katten til og slutte og klatre på Tven og sånt?

Anbefalte innlegg

Eg sier NEI i mørk stemme og ibland spruter vatten på katten. Men det hjelper ikke, katten ser det som morrosak og springer vekk og så gjør det samme om igen 15min etterpå, begynner og bli irritert på att den ikke vill lære seg når eg sier nei eller spruter vatten på den, vet dere om noen andre tips eg kan bruke uten og skade katten eller skremme den for og få den til og slutte og klatre på tven min og datasjermen og klattre i gardinene som en apekatt, Katten er ca 9måneder gammel, den virker veldig intresert i vatten som kommer ut fra kranen og når noen spyler i toaletten så er den der påengang for og se på, og elsker og leke med vann skåla så allt vatten ligger på golvet, sjer dagligen, så kanske det er derfor vatten ikke funker på katten? har hørt att katter hater og få en liten vannsprut på seg, men ser ikke ut som det hjelper på min katt. så har noen noe gode tips til og få katten til og slutte med dette?

Er veldig kosete katt men litt rampete og hører ikke på ett nei.

Endret av sinder18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Katten din er vant til vann, derfor synes den det er greit. Det som funker bra er å ta den i nakken og kaste den ut døra.

Lenke til kommentar

Katten din er vant til vann, derfor synes den det er greit. Det som funker bra er å ta den i nakken og kaste den ut døra.

prøver og få katten til og bli innekatt pga der eg bor er så nerme en vei, og på andre siden av veien er dett vatten med ender og fugler, så mine forrige katt blev påkjørt når den prøvde og gå over den veien, så prøver og få denne nye katten til og bli mere en innekatt og gå i bånd som en hund når den er ute sammen med meg. så vill helst unnslippe og kaste katten ut. finnes ikke noe mere eg kan prøve?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som at dere har et sunt forhold til katter. Spruter vann, skremmer og tar dem i nakkeskinnet. Wow.

Jeg har selv katt og aldri vært i nærheten av noen slik behandling. Min klatret i gardinene som kattunge, men man behandler likevel katten som et levende vesen.

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Katten din har antakeligvis et sterkt behov for å klatre, balansere og oppholde seg i høyden, så du må legge til rette for at den når som helst kan tilfredsstille dette behovet uten at det går utover møblementet ditt.

Bygg eller kjøp et høyt lekestativ med flere etasjer og kloremulighet til katten.

Hver gang katten klatrer på noe som ikke er lov, løfter du den rolig opp, uten å si noe, og setter den på stativet.

Gi mye ros og oppmerksomhet hvis katten bruker stativet på eget initiativ.

For å spare gardinene kan du klippe av den ytterste tuppen på kattungens klør (pass på å ikke klippe i nervene) Da vil den ikke klare å feste seg i gardinene og vil finne andre steder å leke.

Det tar tid å oppdra en energisk kattunge. Det kan ta alt fra to uker til to år før alt fungerer og du må være konsekvent i oppdragelsen.

Er det en intelligent katt kan den etterhvert skjønne hva du ikke liker, for så å gjøre dette når den vil ha oppmerksomhet for å for eksempel leke.

Det finnes brett med kanter til å sette under mat- og vannskåler til katt og hund for å spare gulvet for søl.

Endret av Flying
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som at dere har et sunt forhold til katter. Spruter vann, skremmer og tar dem i nakkeskinnet. Wow.

Jeg har selv katt og aldri vært i nærheten av noen slik behandling. Min klatret i gardinene som kattunge, men man behandler likevel katten som et levende vesen.

Må få lov til og svare på dette.. Du sier at og ta en katt i nakkeskinnet er en slem greie? det er helt normalt! om vi mennesker gjør det, eller mamman selv.

dette med vann og skremming derimot høres kanskje ikke ut som det beste. hehe, men mulig det funker også..

er veldig dyrekjær, men som det blir nevnt her, så gjelder det og sette seg i respekt.

Lenke til kommentar

Må få lov til og svare på dette.. Du sier at og ta en katt i nakkeskinnet er en slem greie? det er helt normalt! om vi mennesker gjør det, eller mamman selv.

dette med vann og skremming derimot høres kanskje ikke ut som det beste. hehe, men mulig det funker også..

er veldig dyrekjær, men som det blir nevnt her, så gjelder det og sette seg i respekt.

Å ta katten i nakkeskinnet er både dyremishandling og helt unødvendig. Man skal heller aldri prøve å disiplinere slik kattemoren gjør det, det vil man aldri klare å gjøre riktig.
Lenke til kommentar

Å ta katten i nakkeskinnet er både dyremishandling og helt unødvendig. Man skal heller aldri prøve å disiplinere slik kattemoren gjør det, det vil man aldri klare å gjøre riktig.

Er det det ja, hehe... Første gang jeg har hørt gitt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det å ta en katt i nakkeskinnet er ikke dyremishandling. Det kan lett roe ned dyret og gjøre det enklere å håndtere, og man skal ikke dingle dyret over bakken etter nakkeskinnet over lengre tid. DERIMOT så kan man lett tå feil og ta tak i ryggen på katten istedet for nakkeskinnet, derfor er det viktig å høre på pus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...