sinder18 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Eg sier NEI i mørk stemme og ibland spruter vatten på katten. Men det hjelper ikke, katten ser det som morrosak og springer vekk og så gjør det samme om igen 15min etterpå, begynner og bli irritert på att den ikke vill lære seg når eg sier nei eller spruter vatten på den, vet dere om noen andre tips eg kan bruke uten og skade katten eller skremme den for og få den til og slutte og klatre på tven min og datasjermen og klattre i gardinene som en apekatt, Katten er ca 9måneder gammel, den virker veldig intresert i vatten som kommer ut fra kranen og når noen spyler i toaletten så er den der påengang for og se på, og elsker og leke med vann skåla så allt vatten ligger på golvet, sjer dagligen, så kanske det er derfor vatten ikke funker på katten? har hørt att katter hater og få en liten vannsprut på seg, men ser ikke ut som det hjelper på min katt. så har noen noe gode tips til og få katten til og slutte med dette?Er veldig kosete katt men litt rampete og hører ikke på ett nei. Endret 10. januar 2014 av sinder18 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Katten din er vant til vann, derfor synes den det er greit. Det som funker bra er å ta den i nakken og kaste den ut døra. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Katten din er vant til vann, derfor synes den det er greit. Det som funker bra er å ta den i nakken og kaste den ut døra. prøver og få katten til og bli innekatt pga der eg bor er så nerme en vei, og på andre siden av veien er dett vatten med ender og fugler, så mine forrige katt blev påkjørt når den prøvde og gå over den veien, så prøver og få denne nye katten til og bli mere en innekatt og gå i bånd som en hund når den er ute sammen med meg. så vill helst unnslippe og kaste katten ut. finnes ikke noe mere eg kan prøve? 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Du kan legge folie over tv'en din, eller sånn fluepapiropplegg som ikke er så sterkt. Katter hater å gå hvor de knitrer eller å få ting sitttende fast på bena deres.MEN, det er en katt, så katten vil gå steder du ikke vil at den skal være. Sånn er det dessverre bare. 2 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Skaff deg en hund som kommer løpende dersom den hører at du kjefter på katten, det funker sånn halvveis. Ellers er det ikke så mye å gjøre, men det er ungkatt, så det kan hende den gir seg litt etterhvert. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 I staden for å prøve å motarbeide katten din, samarbeid med den. Den vil vere oppe i høgda, so kjøp eit klatrestativ til den so den kan få vere oppe i høgda. 8 Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Støtter den over. Ettersom katten er ung og sprelsk vil den få ut litt energi. Ikke bare-bare å være ung og innekatt tror jeg, eller samme alder for den saks skyld 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Finnes slike sprayer med lukter som katter ikke liker som du kan spraye på de områdene du ikke vill at den skal gå. heter piss off eller noe. Men katter er slik, har en benGAL selv og han er over alt! 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Virker som at dere har et sunt forhold til katter. Spruter vann, skremmer og tar dem i nakkeskinnet. Wow. Jeg har selv katt og aldri vært i nærheten av noen slik behandling. Min klatret i gardinene som kattunge, men man behandler likevel katten som et levende vesen. Endret 12. januar 2014 av oscrue10 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Katter kan fint bite deg for å fortelle at den har fått nok kos, så det å sprute litt vann på den er ikke akkurat det verste man kan gjøre..Syns altfor mange tror katter delikate små skapninger som ikke tåler en dritt, men de gjør faktisk det. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Tror man får et sunnere forhold til katten ved å bare stoppe katten når den er rampete, og finne noe å avlede med. Jeg synes den vannsprutinga og å ta katten i nakkeskinnet er veldig primitive løsninger som ikke hører hjemme i 2014. 4 Lenke til kommentar
Flying Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Katten din har antakeligvis et sterkt behov for å klatre, balansere og oppholde seg i høyden, så du må legge til rette for at den når som helst kan tilfredsstille dette behovet uten at det går utover møblementet ditt. Bygg eller kjøp et høyt lekestativ med flere etasjer og kloremulighet til katten. Hver gang katten klatrer på noe som ikke er lov, løfter du den rolig opp, uten å si noe, og setter den på stativet. Gi mye ros og oppmerksomhet hvis katten bruker stativet på eget initiativ. For å spare gardinene kan du klippe av den ytterste tuppen på kattungens klør (pass på å ikke klippe i nervene) Da vil den ikke klare å feste seg i gardinene og vil finne andre steder å leke. Det tar tid å oppdra en energisk kattunge. Det kan ta alt fra to uker til to år før alt fungerer og du må være konsekvent i oppdragelsen. Er det en intelligent katt kan den etterhvert skjønne hva du ikke liker, for så å gjøre dette når den vil ha oppmerksomhet for å for eksempel leke. Det finnes brett med kanter til å sette under mat- og vannskåler til katt og hund for å spare gulvet for søl. Endret 13. januar 2014 av Flying 3 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Virker som at dere har et sunt forhold til katter. Spruter vann, skremmer og tar dem i nakkeskinnet. Wow. Jeg har selv katt og aldri vært i nærheten av noen slik behandling. Min klatret i gardinene som kattunge, men man behandler likevel katten som et levende vesen. Må få lov til og svare på dette.. Du sier at og ta en katt i nakkeskinnet er en slem greie? det er helt normalt! om vi mennesker gjør det, eller mamman selv. dette med vann og skremming derimot høres kanskje ikke ut som det beste. hehe, men mulig det funker også.. er veldig dyrekjær, men som det blir nevnt her, så gjelder det og sette seg i respekt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hvis du skal ha innekatt så må du ta konsekvensene av det. Katten trenger stimulans. Du må leke med den, skaffe den ting den kan klatre og utfolde seg på, og eventuelt gi den en lekekamerat dersom du er mye borte på dagtid. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Må få lov til og svare på dette.. Du sier at og ta en katt i nakkeskinnet er en slem greie? det er helt normalt! om vi mennesker gjør det, eller mamman selv. dette med vann og skremming derimot høres kanskje ikke ut som det beste. hehe, men mulig det funker også.. er veldig dyrekjær, men som det blir nevnt her, så gjelder det og sette seg i respekt. Å ta katten i nakkeskinnet er både dyremishandling og helt unødvendig. Man skal heller aldri prøve å disiplinere slik kattemoren gjør det, det vil man aldri klare å gjøre riktig. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Å ta katten i nakkeskinnet er både dyremishandling og helt unødvendig. Man skal heller aldri prøve å disiplinere slik kattemoren gjør det, det vil man aldri klare å gjøre riktig. Er det det ja, hehe... Første gang jeg har hørt gitt... 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Er det det ja, hehe... Første gang jeg har hørt gitt... All fysisk avstraffelse er dyremishandling, uansett dyreart. Det trenger ikke å gjøre spesielt vondt for å være dyremishandling. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Å ta katten i nakkeskinnet er både dyremishandling og helt unødvendig. Man skal heller aldri prøve å disiplinere slik kattemoren gjør det, det vil man aldri klare å gjøre riktig. Det å ta en katt i nakkeskinnet er ikke dyremishandling. Det kan lett roe ned dyret og gjøre det enklere å håndtere, og man skal ikke dingle dyret over bakken etter nakkeskinnet over lengre tid. DERIMOT så kan man lett tå feil og ta tak i ryggen på katten istedet for nakkeskinnet, derfor er det viktig å høre på pus. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å ta katten i nakkeskinnet for å roe den ned. Kanskje jeg var heldig med min katt, men hvis man må ta katten i nakkeskinnet så er det antagelig best å ikke ha katt i det hele tatt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å ta katten i nakkeskinnet for å roe den ned. Kanskje jeg var heldig med min katt, men hvis man må ta katten i nakkeskinnet så er det antagelig best å ikke ha katt i det hele tatt. Kjekt når pus klikker hos veterinæren eller du har med fremmede katter å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå