Xenophon Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Om du begynner å plukke deler selv, så må du forsikre deg om at de er kompatibel med hverandre. At rammen kan brukes sammen med hovedkort, at du velger cpu som passer på hovedkortet og slike ting. Det er litt lettere å få et greit oppsett laget for deg når det er første gangen du skal prøve det. Kompabilitetsfrykt var en av hovedgrunnene til at jeg først tenkte at ferdigbygget var tingen. Jeg tror definitivt jeg skal velge blant oppsettene som du eller MhMh foreslo. Uansett takk for all hjelpen. Dette forumet er en veldig flott ressurs. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hyggelig å høre at Diskusjon.no er til hjelp for noen! Det må jeg virkelig si, så håper at du blir fornøyd med det du velger! Og skulle det oppstå problemer med maskinen din så er det bare til å si ifra her på forumet så er jeg sikker på at det finnes en rekke folk her som kan hjelpe deg med disse problemene om det skal oppstå noen også! Møter du noen problemer med pc under byggingen så er det også bare til å spørre her! Mange folk her med mye forskjellige kunnskap, og jeg er ikke på at det vil gi deg den hjelpen du trenger til å løse eventuelle problemer med din maskin. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Legg ut oppsettet ditt her før du kjøper. Så kan vi se om vi kan finpusset det litt bedre Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Og om du har ti tommeltotter og/eller ikke ønsker å sette i gang alene så send meg en pm om du bor i oslo området så skal vi alltids få skrudd den sammen en kveld Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Legg ut oppsettet ditt her før du kjøper. Så kan vi se om vi kan finpusset det litt bedre Ja, det kan være lurt for deg! Lenke til kommentar
Xenophon Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hyggelig å høre at Diskusjon.no er til hjelp for noen! Det må jeg virkelig si, så håper at du blir fornøyd med det du velger! Og skulle det oppstå problemer med maskinen din så er det bare til å si ifra her på forumet så er jeg sikker på at det finnes en rekke folk her som kan hjelpe deg med disse problemene om det skal oppstå noen også! Møter du noen problemer med pc under byggingen så er det også bare til å spørre her! Mange folk her med mye forskjellige kunnskap, og jeg er ikke på at det vil gi deg den hjelpen du trenger til å løse eventuelle problemer med din maskin. Det er tydelig at det er veldig mye hjelp å få her. Det finnes mange fora som kan hjelpe med slikt, men med tanke på de føringene det å bo i Norge ligger på priser og tilgjengelighet, så er det gull verdt at vi har noe litt mer lokalt. Legg ut oppsettet ditt her før du kjøper. Så kan vi se om vi kan finpusset det litt bedre Jeg tror ikke jeg skal endre noe på MhMhs oppsett. Det eneste er at jeg tenker at jeg skal slenge på en billig DVD brenner. Og om du har ti tommeltotter og/eller ikke ønsker å sette i gang alene så send meg en pm om du bor i oslo området så skal vi alltids få skrudd den sammen en kveld Utrolig hyggelig av deg, men jeg bor nok i Bergen. Jeg har sett litt på videoene og det ser ganske greit ut, så jeg satser på at jeg greier meg. Takk for tilbudet! Endret 11. januar 2014 av Xenophon Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Ser på det kabinettet. Kabinett er jo smaksak, men her er et jeg vil anbefale sterkt, dette er stilrent og støydempet. Så er du opptatt av støy er dette kabinettet noe du bør vurdere sterkt. http://www.komplett.no/fractal-design-define-mini-sort/626350 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Gode egenskaper på kabinettet, men stygt vil jeg si Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jau jau, person til person. Jeg liker det stilrent og lavt støynivå Så jeg har R3 selv og er storfornøyd. NEsten ikke noe støy og et kabinett som ikke tar noe som helst oppmerksomhet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg liker kabinetter som fanger blikket, men det er jo forskjellig. Mulig at TS deler ditt syn Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Var selv av den typen selv som likte kabinetter som fanget blikk, men tiden har endret seg.Så nå har jeg gått fra et Cooler master storm trooper til et Lian Li A05FNB som jeg er helt forelska i.Skiller seg fortsatt litt ut, men har en stilfull finish i børstet stål med et stor sidevindu og nøytalr hvitt lys Men det kabinettet jeg har satt opp i lista er faktisk litt støydempet, i den form av en dør i front med støydemping. Endret 13. januar 2014 av MhMh Lenke til kommentar
Xenophon Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg setter veldig pris på alle anbefalinger, men som gammel grinebiter trekkes jeg mest mot det litt mer subtile. Endte opp med Silverstone-kabinettet. Det så for mine utrente øyne ganske bra ut, men det avgjørende var den litt overfladiske grunnen at jeg ikke må vente i to uker før det er på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå