Lucifer 666 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har en siemens pc gjennom arbeid å lurer på hvor jeg kan se hvor mange % av strømforsyninga jeg bruker? Jeg har satt inn 2 ekstra harddisker på 80GB og 120GB + NEC ND-1300 DVD brenner men lurer på om strømf. tåler dette? Står 230V 4,0 A bak på kabinettet men jeg vet jo ikke om den bruker 2A eller 3,9.... Noen som vet?? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 De 4 amperene du nevner er det PSU max kan trekke fra nettet ved 230v og ikke hvor mye PC`en en bruker, som blir på "andre siden" av PSU Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Ja det er greit nok, men kan man finne ut i windows hvor mange prosent av PSU'en som brukes?? Men men det er vel bare en glassikring som går uansett..... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 det må vel måles med instrumenter, tviler at en windows program kan finne ut hvor mye watt som brukes. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Har prøvd med tang-amperemeter på 230V siden men det veksler sinsykt fort og er ikke lett å bli klok på. I bios kan man velge varsel ved 80,85 og 90 grader celsius har satt denne på varsel ved 85C. Men kommer denne varselen opp i windows?? Noen som vet?? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har prøvd med tang-amperemeter på 230V siden men det veksler sinsykt fort og er ikke lett å bli klok på. seff det veksler fort da... VEKSELSPENNING!!! doh???? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Hehe. Håper det var ment som en spøk..... Vekselspenning veksler polaritet +- 50 ganger i sek. ja..... Men med et amperemeter pleier jeg kun å måle strøm å den veksler ikke pga vekselspenning.... Men som sakt håper du ikke mente alvor..... (hilsen elektriker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå