Gå til innhold

Fiskeolje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg personlig sværger til et kosttilskuddsmerke som heter Shift. De har en type som heter Super Omega-3, og du kan lese mer her fra hjemmesiden deres. High end supplements. Mulighet for å bestille gratis vareprøve også.

 

Edit: Anbefaler deg deres c-vitamin også om du skulle være på utkikk. Får ikke tak i bedre produkter i Norge, selges også på de fleste helsekostbutikker

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Du kan i beste fall ta det som en sterk metafor, litt løst og satt på kanten for å komme med et poeng. Deres produkter er i en egen klasse, med sterk dokumentasjon og veldig fornøyde kunder. Jobbet en stund i kostholdsbutikk tidligere, og jeg har virkelig troa på dette merket. Tar du deg brydderiet kan du selv erfare hva jeg snakker om. Men ja, blir selvfølgelig vanskelig å bevise noe.

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Har du en kilde på at det ikke finnes bedre i Norge, eller er det bare din mening?

 

Jeg kjenner godt til dette selskapet og har sett dokumentasjon på produktene deres. Tror nok dette holder vann.

De ligger absolutt i toppskiktet av kosttilskudd grunnet en genuin interesse for å selge kvalitet. De har en renhetsgrad og ferskhet i et naturlig produkt som er imponerende. Det er meget sjelden jeg treffer på slik i dagens marked. Hvis du bestiller en prøve får du også TOTOX verdiene.

 

En annen god leverandør som leverer farmasøytisk gradert Omega-3 er Nordic Naturals.

 

Biofysiske målinger har kåret Den lille havfrue som beste Omega-3, men det begynner å bli noen år siden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Interessant å sjekke innholdet mot f.eks Möllers omega-3.

Pr 1g (to kapsler) for Möllers omega-3: 0,4g DHA og 0,5g EPA, totalt 0,9g

Pr 1g (to kapsler) for Super omega-3: 0,072g DHA og 0,048g EPA og 0,025g DPA, andre 0,07g, totalt 0,215g

 

Såvidt jeg kan se, så inneholder denne "Super" versjonen av omega-3 under 25% så mye omega-3 som vanlig.

 

Angående produksjonsmetodene, så er det vanskelig å sammenligne, ettersom det ikke finnes noen beskrivelse av hvordan de blir produsert. På "Super"-sida, så står det litt om hvordan det blir produsert, men mest om hvordan det ikke blir produsert. F.eks at den blir varmet opp til under 200 grader. For alt jeg vet, så kan det være at Möllers heller ikke blir varmet opp til 200 grader.

 

Å stole på "market speak", som er alt jeg finner på websidene, er ikke noe jeg gjør. Det kan hende de har et bedre produkt, men mengden omega-3 i produktet (mindre enn 25% av konkurrenten) og mangelen på informasjon som tilsier at deres produksjonsmåte er bedre enn konkurrenten sin gjør at jeg ikke er overbevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...