Satyrion Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Vil ha en grei sportslig bil med en grei motor til under 250k. Ser jeg får 2004-2005 rx8 (241HK) som har gått rundt 100.000 til litt under 200.000 Dette må vell være den beste sports bilen til prisen der ute? Er jo ganske ny har relativt lav kilometer å grei motor til prisen syntes nå jeg. Endret 10. januar 2014 av satyrion1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hvis du ønsker å kjøre en feminin bil med snålt utseende og 1,5 dør på hver side så er vel RX-8 et ypperlig valg. Jeg vet ikke hvor holdbare disse er, men dette kan du jo finne ut ved å Google, men jeg vet iallefall at de bruker en del drivstoff hvis dette er viktig for deg. Dette er turtallsbiler som er morsomme og kjøre og har en spesiell lyd (wankel). Kjøper du en slik bil kan det være greit å ha en solid buffer om noe skulle ryke. Har selv hatt bekjent med RX-8 som fikk byttet motor på garanti for en del år siden. 2 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Takk for svar. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om utsende så lenge bilen ser relativt ny ut. Personlig syntes jeg den ser helt grei ut. Det viktigste er at den går godt å er gøy å kjøre. Har sett noen tester på YouTube av bilen men skal nok lese litt mer før jeg bestemmer meg helt. På papiret ser den hvertfall genial ut til prisen. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Tror det skal være litt problemer med RX-8, uten at jeg vet dette sikkert. Andre biler som er interessante er RX-7, Honda S2000, Nissan 350Z.. Regner med Honda NSX blir for dyrt. EDIT: Nevnte ikke Impreza eller Lancer ettersom jeg regnet med du var ute etter bakhjulsdrift. Du kan jo også se på Mercedes eller BMW, om du har sansen for tyske biler. Endret 10. januar 2014 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Tror det skal være litt problemer med RX-8, uten at jeg vet dette sikkert. Andre biler som er interessante er RX-7, Honda S2000, Nissan 350Z.. Regner med Honda NSX blir for dyrt. EDIT: Nevnte ikke Impreza eller Lancer ettersom jeg regnet med du var ute etter bakhjulsdrift. Du kan jo også se på Mercedes eller BMW, om du har sansen for tyske biler. 350z og s2000 er også ganske aktuelle. BMW og Mercedes blir for dyre om du skal ha bra motor med litt lav km. Jeg er mest glad i bakjuls trekk ja så lancer å impreza blir d nok ikke. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Både RX-8 og S2000 er relativt heftige biler. Dog RX-8 med sin wankel-motor vil nok kreve mer vedlikehold en hva en S2000 vil trenge. Endret 10. januar 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Er mye myter omkring wankel motoren, mye skyldes nok at folk bare har hørt fra noen som har hørt fra noen som har hørt fra noen som leste om det på nettet. Om du vurderer RX8, så vill jeg tatt turen innom www.mazda-ogn.org og spurt på forumet der. Er et en del stykker som har RX8, og et par av dem har eid en over lengere tid.Men, som det nevnes over her så er det en bil som krever kunnskap, og riktig vedlikehold. Den er ikke værre å eie enn en vanlig bil, men du må lære ting på nytt, siden den må behandles anderledes. For eksempel er den ikke noe glad i å kjøre korte turer uten å bli skikkelig varm, og du burde dra den opp til turtallspærre minst en gang per kjøretur etter at den er skikkelig varm. Den burde må også kjøres rolig evt stå litt på tomgang før du slår den av etter bruk. Ellers er nok dette en av de beste kjøremaskinene du får i den prisklassen, og overgår alt annet når det kommer til morro-faktor. Top Gear duden sa jo det var blandt de bedre bilene han har kjørt.Men, det er ikke bare å kjøre den på et verksted når noe er feil, på grunn av Wankelmotoren. De fleste mekanikere har ikke peiling på hvordan den skal behandles, og dermed tar det lang tid og er mye prøv og feil på et verksted som ikke har noen inne ofte. 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 er vel som Zepticon skriver en litt "sær" bil som krever litt mer fra eieren sin en det andre sportsbiler vil gjøre. (jeg mener personlig det blir feil å kalle Rx-8 for sportsbil siden den har mer en to dører da) men den er vanvittig gøyal å kjøre, med en svært hissig lyd på fullt turtall. lavt tyngdepunkt gjør den enkel på svingete vei men drivstoffutgiftene gjør at jeg ville vurdert noe annet. men bevares, det er mange som trives med den og har hatt den i mange år. men det er jo som regel en grunn til at enkelte biler faller fortere en andre i pris..... Lenke til kommentar
Sjalabaisen Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 RX8-en bruker mye drivstoff og ofte en del olje i tillegg. Bortsett fra det ville jeg jo selvsagt vært obs på rust, det er tross alt en Mazda. Bilen er nok uten tvil hakket dyrere å eie enn en S2000, som også er et lite turtallsmonster. Honda er på sin side kjent for svært pålitelige biler (har en 7 seter Honda sjøl). Men Mazdaen er mer praktisk, og du får mer å prate om med denne bilen. Kunne du ellers tenkt deg en veteran eller en bil som du lett kan fikse og utvide specs på? En Mazda MX5 er jo rene legenden, her kan mye gjøres til en billig penge. Du får et stort utvalg av deler fra USA. Ellers finnes det rikelig med gamle engelske sportsbiler som er utrolig morsom å kjøre. Kan du leve med en RHD-bil så er prisene i England veldig gode. En gammel Lotus Elan f.eks. er noe av det mest velbalanserte du kan kaste rundt svingene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) En kollega fikk i går omsider levert tilbake sin RX-8 til forhandler i år etter han fikk for et halvt år siden beskjed om at motoren var "død". Da snakker vi om en ny motor som var byttet et halvt år før han kjøpte bilen. Når det er sagt så hadde søskenbarnet mitt hadde og en RX-8, han pendlet rett som det var mellom flybasen i Bodø og sør i Hordaland i over 2 år, aldri en feil. Min konklusjon er at småkjøring (som kollegaen min har brukt den til) og vanlig vedlikehold ikke er særlig for disse bilene.Jeg hadde nok aldri kjøpt en slik til mitt daglige bruk iallefall. Endret 10. januar 2014 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Spørs hvor du bor det da Daglig bruk i byen er ikke noe særlig om man skal kjøre til butikken som er 200m unna. Men om man bor litt landlig til der det fort blir 10-20 minutter uansett hvor man skal er det langt midnre problematisk.Men, vil si at en MX5 et er meget godt alternativ Her er en til 188.000krSå kjøper du deg dette settet fra Flyin Miata, og vips har du 260 hester. Men det er umulig å få godkjennt da Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Det er viktig at bilen er godkjent og lett å slenge inn på service. Mulig jeg lener meg mer mot 350z nå. Litt dyrere bil men har hatt bra erfaring med nissan før og 280 hk er jo heller ikke noe å klage over. Prisen er rundt 300k for en en grei modell. Blir i dyreste laget men leser mer om den å det frister veldg. Endret 10. januar 2014 av satyrion1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 350Z er ingen sportsbil, heller en typisk GT etter mitt syn. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 det kommer litt an på hva du skal bruke bilen til . er det bare til kosekjøring av og til eller skal den brukes hver dag?. er det en som skal brukes på bane eller skal du dra på ferie med den også?. har du en bil nr. 2 eller blir dette den eneste bilen din? er forbruket viktig eller er det prestasjonene som skal være der? er det en åpen bil du ser for deg eller er det en en med tak du skal ha? av bilene som du ser på her er nok S2000 å foretrekke når det gjelder et sportslig valg. men om du skal bruke bilen hver dag, sommer som vinter, er nok 350Z et bedre valg i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Kan komme med et ukonvensjonelt forslag, Opel GT Turbo:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34102220 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Kan komme med et ukonvensjonelt forslag, Opel GT Turbo: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34102220 OBS! Bilen er tatt inn til Norge som ny, ikke bruktimp. Kan IKKE lenger registreres i Norge. Må kjøres på prøveskilt. Registrert ville denne kostet 670.000,- Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Opel GT er heller ingen sportsbil. Fra Opel er det vel kun denne som er sportsbil. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42484304 Endret 10. januar 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Korrekt, og jeg mente egentlig Speedster som Snylter linket til. Ikke rart at jeg reagerte på at GT'en var så nye som 2008. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Opel GT er heller ingen sportsbil. Fra Opel er det vel kun denne som er sportsbil. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42484304 ja, DET var sportsbilen sin det. kunne godt levd med en slik som rakettbil. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Bilen skal brukes i hverdagen hele året på Sørlandet. Det blir min eneste bil å vil ha litt motor da jeg like å dra på litt. Viktig at den akselererer ganske bra. Drit lei av turbo diesel golfen med 105 hk nå. En kompis kjøpte for ikke lenge siden en 2010 modell m3 med nesten 400 hk. Etter å ha sotte på med den må jeg ha noe med mer futt. Endret 10. januar 2014 av satyrion1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå