Gå til innhold

Ikke behandle massemordere bedre enn aktivister,- Breivik - Signer her!

14 stemmer

1. 1. Signerte du?

• Nei, bryr meg ikke
    • Ja
    • Jeg orker ikke
      0

Anbefalte innlegg

Hver signering teller! :)

https://secure.avaaz.org/en/petition/Helle_ThorningSchmidt_Prime_minister_of_Danish_Government_Pardon_and_release_Anakata_but_even_more_urgently_provide_him_/

post-203270-0-18342300-1389309602_thumb.jpg

So what is our need and motivation to launch another petition campaign?

While the Swedish upper level court dropped charges related to the Nordea hacking, and reduced his overall sentence to half on 25th of September 2013, so that Anakata should be freed by now, he was nevertheless extradited to Denmark, and is now locked up in high security prison under constant surveillance, while reduced to bare minimum, almost no outside contact. Even his Mother cannot visit him during the Holiday Season, since there are not enough guards for that. His total contact with other inmates cannot exceed 9 hours a week.

During his incarceration in Sweden Anakata began to take some advanced mathematical courses in order to increase his education and to give him something to do during his detention there.

As of now, prison authorities have left him without access to any type of reading material. He is not allowed have newspapers, magazines, books that are in the prison library, or his books that were brought from Sweden with him during extradition. Since his arrival he has received no letters, only a handful of postcards.

The prison services excuse all of this by saying that they are worried about anakata ruining the evidence that they have not even found yet, that he could find out sensitive information through reading the paper/magazines or letters.

With only 9 hours a week of contact outside of his isolation cell, reading and educational materials are important for anakata. He is a computer genius and it is important for not only mental but physical health to keep a mind active.

Please sign the petition asking the Ministry of Justice in Denmark to override the restriction for reading/educational materials on inmate #171084, Gottfrid Svartholm Warg, aka anakata.

Clip from Russia Today: www.youtube.com/watch?v

Endret av Prospect
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Glamourgutten på Tv2 i ulike settinger. Gidder ikke stemme. Blir kvalm. Er det mulig å snu det bildet med baksiden frem?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

The prison services excuse all of this by saying that they are worried about anakata ruining the evidence that they have not even found yet, that he could find out sensitive information through reading the paper/magazines or letters.

Virker som de har skikkelig peiling på hva de driver med...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
During his incarceration in Sweden Anakata began to take some advanced mathematical courses in order to increase his education and to give him something to do during his detention there.

He is a computer genius and it is important for not only mental but physical health to keep a mind active.

Tiden vil vise om han burde brukt sitt geni på noe mer konstruktivt tidligere?

Hvorfor koble denne hacker anklagede mannen med ABB? En hel malplassert setting. Det er en hån mot oss som stemmer Ap og ikke vil se bildet av ABB i noen sammenheng.

Er det for

1. å få kontinuerlig oppmerksomhet rundt ABB? Ingen agenda er utenkelig på nettet.
  2. For at ABBs enorme skyld skal gjøre en (mulig annen mindre kriminell) handling hvit? Nok en gang en hån mot oss som stemmer Ap.

Til slutt:

1. Er det kriminelt å bryte seg inn i et hus?
  2. Er det kriminelt å bryte seg inn i eEiendom?

Rart med den store iveren etter å hvitvaske cyberkriminalitet, forutsatt at det faktisk er begått cyberkriminalitet. Jeg har fått føle det selv.

Spar oss for bilde av barne og massemorderen i ulike settinger.

Jeg kunne ha stemt i en annen setting. Jeg hadde ikke stemt for å hvitvaske cyberkriminalitet.

Aktivist:

Fint ord for en innbryddstyv om vedkommende ulovlig har trengt seg inn i annen manns eEiendom.

Om han har brudt seg inn og avslørt ulovligheter er det formildende omstendigheter.

Dansk ordtak:

To gale ting gjør ikke en rett.

som jeg velger å vri til:

En forferdelig forbrytelse gjør ikke en mindre kriminell handling hvit.

Usmakelig kobling for en som stadig snakker med ungdommene i AUF hvor noen var på Utøya.

Skjerp dere når dere skal lage avstemninger på nettet.

Lenke til kommentar

Tiden vil vise om han burde brukt sitt geni på noe mer konstruktivt tidligere?

Hvorfor koble denne hacker anklagede mannen med ABB? En hel malplassert setting. Det er en hån mot oss som stemmer Ap og ikke vil se bildet av ABB i noen sammenheng.

Ja, for bilder av ABB er så mye verre for dere som stemmer Ap enn for oss andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, for bilder av ABB er så mye verre for dere som stemmer Ap enn for oss andre.

Kan virke slik. Foreløpig er det bare jeg som har reagert på denne usmakelige koblingen. Hensikten heller tydeligvis middelet om ABB kan settes opp mot små eller litt større kriminelle for å få dem til å fremtre som engler.

Jeg har ikke sympati for folk som ulovlig bryter seg inn i annen manns eEiendom. Bryter de seg inn i cyberbanker, straff dem minst like hardt som de som gjør innbrudd i vanlige banker. Jeg føler ingen medlidenhet med dem.

Jeg ville også gjerne likt å vite hvilken avansert mattematikk vedkommende tok og hvilket data geni han var. Hadde jeg viet livet mitt og mine kunnskaper til å brytet meg inn i og hacke eEiendom skulle jeg også greid det. Intelligente mennesker bruker sine krefter på annet enn kriminelle handlinger. Man finner informasjon om det meste på nettet. ABB fant sine oppskrifter der. Hans manifest makkverk ble til ved å klippe og lime fra nettet. Ganske avansert må jeg si. Jeg faller om nesegrus av beundring for den intelligente unge gutten fra Oslos beste vestkant som nå glorifiseres på Tv2.

Der er mer enn nok informasjon på nettet for potensielle hackere.

Barne og massemorderen vil jeg helst glemme. Han har allerede fått nok medieoppmerksomhet. Noen bidrar til det på mer eller mindre vel gjennomtenkte måter.

Aktivist eller kriminell innbruddstyv? Det er det saken mot Anakata dreier seg om. Politiet tar nok de nødvendige forhåndsregler til den saken er avklart. Har han brutt seg inn i en bank er det ikke en liten sak.

Lenke til kommentar

Både høyre- og venstresiden har slått politisk mynt om Breivik-saken. Det er absolutt ikke bare AP som gjør det. Men det er en annen diskusjon, som vi har hatt tusen ganger før.

Jeg synes det blir for dumt å sammenligne Gottfrid Svartholm Warg med Breivik. Det blir litt som å sammenligne noen med Hitler, for å få frem et poeng. Så lenge saken til Gottfrid ikke er avsluttet, så er det helt på sin plass med brev-, besøks- og mediaforbud. Det ser jeg ingenting galt i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva med det faktum at AP-folk stadig melker saken moralsk og politisk? Er ikke det usmakelig?

Det er usmakelig uansett hvem som gjør det. Mener du jeg gjør det må du påvise og forklare det i stedet for å skore billige poeng på lettvinte spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

DGrunnlaget for sammenligningen rettferdiggjøres i tittelen og inledningen på tråden.

Hvorfor har en som har drevet med sivil ulydighet strengere soningsforhold enn en mann som drepte 77 personer og planla å styrte myndighetene og etnisk rense Norge?

Det er et betimelig og legitimt spørsmål.

Nei. Det er en malplassert sammenligning. Alle blir engler når de settes opp mot ABB.

While the Swedish upper level court dropped charges related to the Nordea hacking, and reduced his overall sentence to half on 25th of September 2013, so that Anakata should be freed by now, he was nevertheless extradited to Denmark, and is now locked up in high security prison under constant surveillance, while reduced to bare minimum, almost no outside contact. Even his Mother cannot visit him during the Holiday Season, since there are not enough guards for that. His total contact with other inmates cannot exceed 9 hours a week.

Ingen røyk uten ild. Selv om de anklagene er droppet, kan han fortsatt være skyldig. Det kan være vanskelig å bevise det han er anklaget for. Der er vel en grunn til at han er utlevert til Danmark.

Saken er vel ikke avsluttet. Hvordan skal man behandle en som har (prøvd å bryte) brutt seg inn i en bank? Er det noen som fikk med seg hvordan Nokas gjengen som dog drepte en politimann ble ført inn i retten i Norge med fotlenker? Det måtte være ganske nedverdigenede for forbryterene. Man er tydligvis ikke kriminell om man greier å hacke seg inn i en bank. Da er man geni og beundret i et visst nettverk. Og så studerer han jo avansert mattematikk. En ting har han til felles med ABB forutsatt at han har gjort kriminelle innbrudd (hacking). Han er geniærklært og har tydeligvis sitt eget nettverk av sympatisører, også her på forumet. Hacking er bare gøy. Det er for datagenier.

Potensielle bank ranere behandles nok meget strengt til saken er avsluttet. Når vi ser hvor mange som har sympati for hackeren på nettet er det enda mindre rart. Han har åpenbart tusener av sympatisører som mener at digitale innbrudd i banker ikke er straffbart. Mannen er jo bare en aktivist.

Det er på tide at man får øynene opp for at digitale innbrudd og ødelegging av eEiendom kan være like alvorlig for et firma som vanlige innbrudd.

Digital kriminalitet eller guttestreker?

Kilde: http://www.dinnettavis.no/#digital-kriminalitet

Den korte artiklen med den overskriften skrev jeg 25. april 2006. Glimrende at noen begynner å ta dette seriøst.

Jeg kjenner ikke: https://secure.avaaz.org/ Denne saken kan være med å ødelegge nettverkets rykte om det viser seg at tiltalte faktisk er skyldig. Nettverket forsvarer ikke bare lommetyver men personer som gjør bankinnbrudd. Inntil videre får man behandle ham like strengt som en som er tiltalt for å ha brutt seg inn i en bank.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er rettstaten, liksom.

Nå venter jeg et lengre svar. Jeg ser at du særlig i IT forumet skjuler deg bak korte svar. Utdyp hva du mener.

Siden jeg i ovenfor siterte tråd nevner It-avisen er det vel ikke relatert til dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1456925

Har du fått med deg at man for eksempel kan frifinnes for drap men måtte betale erstatning til etterlatte.

Grunnen er at man krever sterkere bevis for drap enn for skadeerstatning (oppreisning til etterlatte). Slik bør det vel også være.

Så lenge vedkommende er utlevert til Danmark pågår vel saken enda.

Lenke til kommentar

Nei. Det er en malplassert sammenligning. Alle blir engler når de settes opp mot ABB.

Ja. Men det du ikke forstår er hva denne saken handler om. Du er blind.

Poenget er at denne mannen får dårligere behandling i fengsel enn hva ABB får i fengsel.

ABBs grufulle gjerninger er ekstreme i forhold. Det er jo nettopp DET som er poenget med denne illustrasjonen. At du blander dine subjektive følerier i dette, blander AP inn i det, og ignorerer hva som er poenget her, er ditt problem. Det er jo heller intet nytt at du gjør dette. Dette ser man jo gang på gang.

Du har ikke i denne debatten kommentert hva denne debatten handler om.

I stedet for har du gjort dette om til noe helt annet.

Endret av turbonello
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så er han ikke fengslet i Norge slik som ABB er. Vi kan jo bytte ut Anakata med French og si at en kan som kanskje er uskyldig har mye verre soningsforhold.

Ja nettopp selv om jeg tviler sterkt på at French og Moland ikke drepte ham de stjal bilen fra. Dansk politi er sikkert også mye tøffere enn norsk og svensk. Nylig ble en norsk narkotika smugler drept av dansk politi.

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?

Noen som jeg har ignorert som møter seg selv i døren i den tråden?

Noen ser ikke ut til å forstå at de på den mest utspekulerte måte kan forsvare en som har brudt seg inn i en bank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...