Gå til innhold

Hvordan kle seg på en fest?

Anbefalte innlegg

Hei en kompis av meg inviterte meg til en fest. Men siden dett er den første festen jeg noen sinne er på. Så lurer jeg på hva som er smart og ha på seg. Det er en bursdags fest for og feire noen han kjenner som blir 16 år jeg selv er jeg 17 år. tusen takk for alle svarene :) (ps jeg beklager hvis denne er feilposte men jeg fant ikke noe annet sted som jeg syntes det passet og poste dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere skal vell være inne, og det er normalt å ta av seg på beina. Du kan uansett ta på deg det som ligner minst på joggeskoene dine. Har du ikke noen enkle ensfargede sko, så er det uansett på tide å skaffe seg det. Mener ikke dressko altså, men du kan fint ta på deg det også, så lenge de ikke er blanke. Jeans og skjorte funker uansett. Bare sørg for at begge deler er relativt enkle, og sitter bra på kroppen. Kommer resten av 16-åringene i tskjorte, så gjør ikke det noe. Da ser du bare jævla mye bedre ut!

EDIT: Ser tråden er et par dager gammel, men kan jo håpe at det er nå på lørdag festen er ^_^ Hvis den har vært: Traff du med antrekket?

Endret av Capa Barsavi
Lenke til kommentar

Hvordan kan noe så hverdagslig som skjorte under en genser se "nerdete og dust ut"?'

Det kan selvsagt funke, men det kan også se litt kontorrotte ut. Jeg hadde ikke turt å møte opp i det om jeg var 17 og skulle på fest for første gang. Alderen er også litt vesentlig her.
Hvis man allerede blir sett på som litt nerd så hjelper ikke et slikt antrekk. Med et kulere image kan man gå i det meste. Jeg vet ikke hvordan TS blir oppfattet.
Lenke til kommentar

Vi snakker denne looken her, ikke sant? For all del, kler meg tidvis sånn selv, men jeg er 30, og på en 17-åring kan det fort virke rimelig veslevoksent. Ikke akkurat nerdete, vil jeg si; nerdete for meg er mer "morsomme" T-skjorter og ellers litt tilfeldige klesvalg, men kanskje heller litt prippent/snobbete. Blazer gir litt samme vibber.

Uansett er alt kontekstavhengig. Jeg kjører ikke skjorte og V-hals på svartmetalltreff, blazer blant mine forholdsvis fasjonabelt avslappede venner, eller band-T-skjorte på jobb. Du må nesten se an folka du skal på fest med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...