tomte16 Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Hei en kompis av meg inviterte meg til en fest. Men siden dett er den første festen jeg noen sinne er på. Så lurer jeg på hva som er smart og ha på seg. Det er en bursdags fest for og feire noen han kjenner som blir 16 år jeg selv er jeg 17 år. tusen takk for alle svarene (ps jeg beklager hvis denne er feilposte men jeg fant ikke noe annet sted som jeg syntes det passet og poste dette) Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Det er jo helt umulig å si. Hvis kameraten din er en steingal pønker tar du ikke på deg dressen, men jeg kan tippe en skjorte, crewneck og et par jeans vil funke. Mulig blazer og chinos er greien. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Blazer og noen ordentlige jeans fungerer alltid. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Kommer ann på festen, jeg bruker stort sett jeans/chinos, en litt fin skjorte og en crewneck. Men hvis det er litt mer spesielle anledninger. Nyttårsaften/bursdager hender det at jeg bruker en blazer også Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 bare spør noen andre som skal hva de skal ha på seg. men skjorte med genser og jeans/chinos funker nok Lenke til kommentar
tomte16 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Har tenkt nøye i gjennom og tenkte jeg skule ta en jeans og en skjorte. Men hva slags sko er det som passer til dette antrekket? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Regner med at dere skal være inne hele tiden, så det har vel lite å si? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Dere skal vell være inne, og det er normalt å ta av seg på beina. Du kan uansett ta på deg det som ligner minst på joggeskoene dine. Har du ikke noen enkle ensfargede sko, så er det uansett på tide å skaffe seg det. Mener ikke dressko altså, men du kan fint ta på deg det også, så lenge de ikke er blanke. Jeans og skjorte funker uansett. Bare sørg for at begge deler er relativt enkle, og sitter bra på kroppen. Kommer resten av 16-åringene i tskjorte, så gjør ikke det noe. Da ser du bare jævla mye bedre ut! EDIT: Ser tråden er et par dager gammel, men kan jo håpe at det er nå på lørdag festen er ^_^ Hvis den har vært: Traff du med antrekket? Endret 11. januar 2014 av Capa Barsavi Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Skjorte under genser er å ta en kjempesjanse, kan fort se veldig nerdete og dust ut, avhengig av hva de andre går i. Jeans og en kul skjorte, så er du safe. 2 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Skjorte under genser er å ta en kjempesjanse, kan fort se veldig nerdete og dust ut, avhengig av hva de andre går i. Jeans og en kul skjorte, så er du safe. Hvordan kan noe så hverdagslig som skjorte under en genser se "nerdete og dust ut"?' Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Hvordan kan noe så hverdagslig som skjorte under en genser se "nerdete og dust ut"?' Det kan selvsagt funke, men det kan også se litt kontorrotte ut. Jeg hadde ikke turt å møte opp i det om jeg var 17 og skulle på fest for første gang. Alderen er også litt vesentlig her. Hvis man allerede blir sett på som litt nerd så hjelper ikke et slikt antrekk. Med et kulere image kan man gå i det meste. Jeg vet ikke hvordan TS blir oppfattet. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Vi snakker denne looken her, ikke sant? For all del, kler meg tidvis sånn selv, men jeg er 30, og på en 17-åring kan det fort virke rimelig veslevoksent. Ikke akkurat nerdete, vil jeg si; nerdete for meg er mer "morsomme" T-skjorter og ellers litt tilfeldige klesvalg, men kanskje heller litt prippent/snobbete. Blazer gir litt samme vibber. Uansett er alt kontekstavhengig. Jeg kjører ikke skjorte og V-hals på svartmetalltreff, blazer blant mine forholdsvis fasjonabelt avslappede venner, eller band-T-skjorte på jobb. Du må nesten se an folka du skal på fest med. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg gikk stort sett med skjorte under geser hver dag da jeg gikk på vgs. Null stress i seg selv, de handler bare om passform osv. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Det var de som kledde seg sånn på VGS da jeg gikk der og, men det var stort sett aspirerende eiendomsmeglere og statsvitere. Ville iallefall sett an situasjonen. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg går på VGS nå, og stort sett alle går med skjorter med v-gensere over på skolen. Men så bor jeg riktignok i Bærum.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Okapi og oscrue er jo helt på bærtur. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Okapi og oscrue er jo helt på bærtur. Fint bidrag. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Okapi og oscrue er jo helt på bærtur. +1. Hvis man ikke kan gå med genser over skjorte på vgs uten å se veslevoksen ut, hva skal man da gå i? Hettegenser og t-skjorte? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 +1. Hvis man ikke kan gå med genser over skjorte på vgs uten å se veslevoksen ut, hva skal man da gå i? Hettegenser og t-skjorte? Ja, hvis du bare vil ta med ytterpunktene og ikke alt imellom. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Hva mener du man skal gå med, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå