navyboy Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Når jeg "telnetter" vha "Shell In a Box" og det kommer en sånn grafisk ASCII meny hvor jeg må bruke piltastene til å navigere så virker rett og slett ikke enter tasten. Kan jeg bruke noen andre taster? ctrl+noe ? Har hatt dette problemet før også i telnet som følger med windows. I gode telnetprogram funker det helt bra. Problemet er bare at jeg MÅ bruke shell in a box for å komme gjennom brannmuren/citrix her i militæret. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Skulle tro putty gjorde jobben, men okay. Prøv å forandre på "terminal emulering" eller noe sånt, så kanskje det funker. Eventuelt (dersom du har fysisk tilgang på boksen du kobler deg til) så kan du "mappe-om" enter tasten til f.eks. caps-lock. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Skulle tro putty gjorde jobben, men okay. Prøv å forandre på "terminal emulering" eller noe sånt, så kanskje det funker. Eventuelt (dersom du har fysisk tilgang på boksen du kobler deg til) så kan du "mappe-om" enter tasten til f.eks. caps-lock. Putty gjør helt sikkert jobben, men her i militæret er det kunn iexplorer som fungerer(citrix). Så jeg må telnette gjennom shell-in-a-box som bruker httptunnel. Hvordan får jeg mappet om enter tasten?? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har ikke gjort det selv, men se i denne tråden for hvordan man gjør om på taster (her står det hvordan man gjør capslock om til escape, bør være en smal sak å forandre det til enter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå