Mr_Tiger Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Har kjøpt et ip kamera som har en default ip på 192.168.1.xx. min router er satt opp med 192.168.0.xx Siden DHCP er med ip 192.168.0.xx får jeg ikke kontakt med kameraet. noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt her... Routeren min er en Asus RT-AC66U Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Default IP adressen til kameraet skal kun gjelde dersom det ikke mottar DHCP info fra en DHCP server. Så lenge den mottar DHCP (noe routeren din skal gi ut til kameraet), så er det den IP adressen den får fra routeren som er gjeldende.. Enten så må du sjekke i klientlista på routeren og finne IP adressen der, eller så får du koble kameraet rett til PCen din og bruke default IP'en.... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Default IP adressen til kameraet skal kun gjelde dersom det ikke mottar DHCP info fra en DHCP server. Så lenge den mottar DHCP (noe routeren din skal gi ut til kameraet), så er det den IP adressen den får fra routeren som er gjeldende.. Enten så må du sjekke i klientlista på routeren og finne IP adressen der, eller så får du koble kameraet rett til PCen din og bruke default IP'en.... Prøver nå og koble den opp mot en laptop nå, men får ikke kontakt med kameraet. Har fulgt denne guiden http://www.youtube.com/watch?v=0qTijaULpiI&list=PLD38896BD97AD963A&index=9 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hva slags kamera er det snakk om? Du bruker kabel og ikke WiFi, right? Hvilken IP adresse har kameraet som default og hvilken IP adresse setter du på laptopen? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Det er mulig at default IP "forsvinner" dersom den får en IP utdelt via DHCP. Jeg har vært borti det selv. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Det er et slikt et http://www.dustinhome.no/product/5010615528/ubiquiti-aircam-mini-hd-ip-camera/ Det er kablet med poe adapter. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Default IP adressen til kameraet skal kun gjelde dersom det ikke mottar DHCP info fra en DHCP server. Så lenge den mottar DHCP (noe routeren din skal gi ut til kameraet), så er det den IP adressen den får fra routeren som er gjeldende.. Ikke noe vits i å gjenta ting som nylig er sagt, Chris93.... Det er et slikt et http://www.dustinhom...i-hd-ip-camera/ Det er kablet med poe adapter. Har du koblet kameraet til PoE kilde da??? Endret 9. januar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Ja, det følger også med en poe adapter. Ja, det følger også med en poe adapter. Og den er koblet mot 220V. Det lyser i lambene bak på kameraet. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Aha skjønner... Var litt kjapp...;P Har du koblet dette rikitg da? Regner med at portene på adaptern er dedikert til kameraet og til PC/router/switch.. Sjekk at alt er korrekt koblet... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Fant feilen nå, den ene nettkabelen var defekt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Ahh, ikke altid det er så avanserte feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå