Taffenh Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Kjøpte 2x8Gb Corsair Dominator Platinum 1600Mhz. Etter jeg installerte de har jeg opplevd random bluescreen's. Formaterte hdd og startet Windows-install, alle iso filer viste seg til å ha korrupte eller manglende filer. Selv min orginale Windows 7 Prof-CD fikk feilmeldingen! Etter å prøvd 1mill ganger satte jeg inn den gamle ram'en, og da det gikk på første forsøk.... RAM: 2x8Gb Corsair Dominator Platinum 1600Mhz CPU: i7 4770K MOB: MSI MPOWER MAX GPU: Asus GTX 780Ti PSU: Corsair RM1000 Cooler: Corsair H100i ------------------------------------------------------------------- Endret 22. januar 2014 av Taffenh Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg kan ikke finne noe 2x8Gb Corsair Dominator Platinum 1600Mhz sett i Corairs minnekonfigurator og det vil si at de ikke garanterer at disse brikkene vil fungere optimalt med dette hovedkortet. Corsair garanterer kompatibilitet på Dominator Platinum i alle andre hastigheter enn 1600Mhz til dette hovedkortet. Det behøver ikke nødvendigvis si at de er skyld i alle problemene men jeg ville aldri kjøpt minne til et hovedkort som ikke står på kompatibilitetslista til produsentene. Endret 9. januar 2014 av vidarkri Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2014 Her er settet jeg kjøpte: http://www.komplett.no/corsair-dominator-ddr3-1600mhz-16gb/755449 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg vet det. Disse brikkene er ikke supportert av Corsair på det hovedkortet du har som jeg tror er MSI Z87 MPower Max, stemmer det? Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg vet det. Disse brikkene er ikke supportert av Corsair på det hovedkortet du har som jeg tror er MSI Z87 MPower Max, stemmer det? Det stemmer! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Etter å prøvd 1mill ganger satte jeg inn den gamle ram'en, og det gikk på første forsøk Du må jo teste Memtest86+ Komplett tester alle innlevert brikker med Memtest86+,gjerne natten over. Test 1 og 1 brikke. Sjekk at innstillinger er korrekt i BIOS. Husk også nyeste BIOS versjon til hovedkortet. For dine brikker. --- Overclocking: manual Dram Voltage: 1.5v Dram frequency: 1600mzh (Cpu-z viser da 800mzh) tCL (CAS Latency): 9 tRCD: 9 tRP: 9 tRAS: 24 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) --- Endret 14. januar 2014 av snippsat Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Du må jo teste Memtest86+ Komplett tester alle innlevert brikker med Memtest86+,gjerne natten over. Test 1 og 1 brikke. Sjekk at innstillinger er korrekt i BIOS. Husk også nyeste BIOS versjon til hovedkortet. For dine brikker. --- Overclocking: manual Dram Voltage: 1.5v Dram frequency: 1600mzh (Cpu-z viser da 800mzh) tCL (CAS Latency): 9 tRCD: 9 tRP: 9 tRAS: 24 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) --- Skal gjøre et forsøk! lastet ned memtest86 på flashdrive i går Tester i kveld Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Det er antagelig ikke noe feil med brikkene, de er bare ikke kompatible med hovedkortet. Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Det er antagelig ikke noe feil med brikkene, de er bare ikke kompatible med hovedkortet. vet du om det er mitt ansvar som kjøper å sjekke hos produsentens hjemme sider om produktene er kompatible? er ikke det KOMPLETT.NO som har ansvar for dette? så bare på om hovedkortet støttet 1600Mhz jeg Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Etter å prøvd 1mill ganger satte jeg inn den gamle ram'en, og det gikk på første forsøk Du må jo teste Memtest86+ Komplett tester alle innlevert brikker med Memtest86+,gjerne natten over. Test 1 og 1 brikke. Sjekk at innstillinger er korrekt i BIOS. Husk også nyeste BIOS versjon til hovedkortet. For dine brikker. --- Overclocking: manual Dram Voltage: 1.5v Dram frequency: 1600mzh (Cpu-z viser da 800mzh) tCL (CAS Latency): 9 tRCD: 9 tRP: 9 tRAS: 24 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) --- Fikk hundretusner av errors i memtest86 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du er nok selv ansvarlig for å sjekke opp dette. Komplett veit jo ikke hva du skal bruke brikkene til. Men som sagt så behøver det at de ikke står på lista over kompatibelt minne bety at de ikke vil fungere. Og velge et sett som er garantert sparer en for mye hodebry når man havner i den situasjonen du er i nå. Du har egentlig ikke annet valg enn å reklamere på brikkene siden de feiler i Memtest. Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Du er nok selv ansvarlig for å sjekke opp dette. Komplett veit jo ikke hva du skal bruke brikkene til. Men som sagt så behøver det at de ikke står på lista over kompatibelt minne bety at de ikke vil fungere. Og velge et sett som er garantert sparer en for mye hodebry når man havner i den situasjonen du er i nå. Du har egentlig ikke annet valg enn å reklamere på brikkene siden de feiler i Memtest. tester kun en av brikkene nå, ingen error etter 1:08:47 timer, 1 pass, snart 2. Kanskje denne brikken fungerer. Skal teste den andre senere. Om begge kommer seg gjennom feilfri, hver for seg. hva vil det si? at en av dim-slots'ene på mob er defekt? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det du bør gjøre er å se om du kan bruke dem på ditt hk, msi.com. Kanskje en bios update, men jeg vil og si som vidarkri sier att du har bad ram brikke(er) så send dem inn. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg veit ikke om Memtest vil gi feil relatert til f.eks et inkompatibelt chipset, men det er mulig noen med mer kjennskap til Memtest kan svare for. Hvis du ikke får feil på denne brikken så bytt til den andre brikken i samme slot og kjør en ny test. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Har selv opplev å ha 2 bikker som ikke funker sammen. Den en var bra den andre ikke. Så jeg fikk beskjed av komplett å sende inn begge. Grunnen er de bør var like. Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Da er den siste ram-brikken testet,(samme dimm-slot) og den feilet. Er vel bare å sende det tilbake til KOMPLETT.NO da? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Er vel bare å sende det tilbake til KOMPLETT.NO da? Ja er bare og sende tilbake,nevn at du har testet med Memtest86+ og merk brikker som feiler. Stort sett den eneste feil som er mulig og rette selv er viss Test-5 feiler noe som kan tyde på at man gir bikkene for lite spenning. Som gammel overklokker har jeg kjør sikkert 100-vis av timer med bare Test-5 i Memtest86+ for og finne hva brikkene tåler av overklokking. http://www.overclock...ad.php?t=409152 Test 5 [block move, 64 moves] This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns. Jeg veit ikke om Memtest vil gi feil relatert til f.eks et inkompressibelt chipset, men det er mulig noen med mer kjennskap til Memtest kan svare for. Her kan Memtest86+ gi korrekt resultat selv om det er feil mellom chipset(BIOS) og minne. Dett var ikke så uvanlig da 4GB minne faktisk var mye,virket med 2GB men feilet med 4GB. Mange produsenter fikset dette med BIOS oppdateringer. Og noen ganger var det kun annet minne som løste problemet. Endret 22. januar 2014 av snippsat Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Er vel bare å sende det tilbake til KOMPLETT.NO da? Ja er bare og sende tilbake,nevn at du har testet med Memtest86+ og merk brikker som feiler. Stort sett den eneste feil som er mulig og rette selv er viss Test-5 feiler noe som kan tyde på at man gir bikkene for lite spenning. Som gammel overklokker har jeg kjør sikkert 100-vis av timer med bare Test-5 i Memtest86+ for og finne hva brikkene tåler av overklokking. http://www.overclock...ad.php?t=409152 Test 5 [block move, 64 moves] This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns. Jeg veit ikke om Memtest vil gi feil relatert til f.eks et inkompressibelt chipset, men det er mulig noen med mer kjennskap til Memtest kan svare for. Her kan Memtest86+ gi korrekt resultat selv om det er feil mellom chipset(BIOS) og minne. Dett var ikke så uvanlig da 4GB minne faktisk var mye,virket med 2GB men feilet med 4GB. Mange produsenter fikset dette med BIOS oppdateringer. Og noen ganger var det kun annet minne som løste problemet. Skal se om det er noen bios oppdateringer når jeg kommer hjem i kveld. Når ene minne-modulen kommer seg igjennom feil-fri og den andre ikke, vil jeg vel tørr si at det ikke har noe me chipset'et å gjøre, men heller den siste minne-modulen. Takk for svar! Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Snakket med KOMPLETT.NO i går. De sender nye, så fort de ser at jeg har sendt mine defekte:)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå