plankeby Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Jeg holder meg til android 4.4 og venter på 5.1 Men jeg får vel ikke varsel om 5.1 før jeg har oppdatert til 5.0 først? Håper noen legger ut her når man har fått oppdatert til 5.1 på vanlig offisiell måte. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Jepp, lollipop har blitt verre og verre. Ting går tregt, batteri brukes fortere (fikk ny på reklamasjon i februar) og nettverkstilkoblinger er veldig ustabile. Eksempelvis kan det plutselig ta ti sekunder å åpne appdrawer. Noen som vet en alright måte å downgrade til 4.4, og ta backup som kan gjenopprettes etter jeg er på 4.4? Innebygget program fungerer jo ikke ved endret versjonsnummer! Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Jepp, lollipop har blitt verre og verre. Ting går tregt, batteri brukes fortere (fikk ny på reklamasjon i februar) og nettverkstilkoblinger er veldig ustabile. Eksempelvis kan det plutselig ta ti sekunder å åpne appdrawer. Noen som vet en alright måte å downgrade til 4.4, og ta backup som kan gjenopprettes etter jeg er på 4.4? Innebygget program fungerer jo ikke ved endret versjonsnummer! Hva slags backup trenger du? Kontakter er enkel: Enten eksporter kontaktlisten i "kontakter". Ellers vil de mest trolig bli gjennopprettet av seg selv når du logger på google-kontoen igjen. Sammen med alle programmene dine som mest trolig vil starte å laste ned av seg selv. Data på programmene er verre. Tror dette er vanskelig uten root, men du kan gi "Helium Backup" en sjanse: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup Til å nedgradere anbefaler jeg "FlashTool". Da er det bare å få tak i ".FTF"-en du vil flashe. Du vil sikkert ha den seneste KitKat-versjonen som ble lansert. Versjonnummer er "14.4.A.0.157", og branding/ språkpakka du skal ha er NCB/ Nordic Combined. Har denne FTF'en liggende på en harddisk, kan laste opp ved nød. Edit: Har lasta den opp fra før.. - https://mega.nz/#!61oAxIaA!1lSThRLHhWzRPAsCP6WVsO-uv1Kevaq80WG9H4Xutik Edit2: Ikke bruk nyeste versjon av FlashTool, jeg fikk den hvertfall ikke til å flashe Z1 compact'en min. Bruk "0.9.18.6". Lastet sjøl ned denne herifra: https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347765744 Kan hende du trenger drivere også: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2635830 Endret 8. september 2015 av o-l-a-v 1 Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Da har nye 5.1-oppdateringen starta å rulle ut! http://www.xperiablog.net/?s=z1+compact Lenke til kommentar
W Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg holder meg til android 4.4 og venter på 5.1 Men jeg får vel ikke varsel om 5.1 Håper noen legger ut her når man har fått oppdatert til 5.1 på vanlig offisiell måte. Er tilgjengelig via Sony PC Companion nå. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Takk for svar Olav! Kanskje 5.1 er såpass mye bedre enn 5.0.2 at det ordner seg? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Tilgjengelig rett fra telefonen også nå Driver å laster ned nå.*edit* Beregnet installasjons tid ca 24 minutter. Tviler på at det tar så lang tid men *edit 2* Fila lastet ned helt fint, telefonen restartet ganske raskt ved installasjon.. og oppdateringen kunne ikke installeres..Må nå laste ned på nytt.. godt det bare er ca 325mb Så.. bare å prøve igjen. Endret 16. september 2015 av J@9 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Da har nye 5.1-oppdateringen starta å rulle ut! http://www.xperiablog.net/?s=z1+compact Fikk den i dag morges! Er de bare meg, eller virker telefonen kjappere? Uansett, de nye hurtigmenuene i 5.1 for wlan og bluetooth er supre. Dø alle widgets! Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Da har nye 5.1-oppdateringen starta å rulle ut! http://www.xperiablog.net/?s=z1+compact Fikk den i dag morges! Er de bare meg, eller virker telefonen kjappere? Uansett, de nye hurtigmenuene i 5.1 for wlan og bluetooth er supre. Dø alle widgets! Før 5.1 startet hele mobilen å bøgge. Videoer startet å lagge, etterslep etc. Etter 5.1 sitter jeg igjen med det samme inntrykket. Positivt overrasket. Lenke til kommentar
ulvenulf Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Etter Lollipop update av fruens Z3 compact, så har alternativene for lyd ved bruk av Smart Connect blitt forandret. Tidligere så kunne mobilen gå til lydløs ved docking, men nå er ikke lydløs et valg lengre. Nå er valgene Prioritet, vibrering, og normal. (Litt usikker på hva valgene kalles, ikke arrester meg på det Noe som betyr at mobilen manuelt må settes til lydløs. ikke et stort problem såklart, men likefullt irriterende og unødvendig, og tar vekk litt av poenget med docken. Da lurer jeg på om det er tilsvarende på Z1 Compact som jeg har ved Lollipop update? Har faktisk latt være å oppdatere bare grunnet dette, hehe. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det virker sånn. Jeg må i alle fall inn i innstillingene for å sette alt på lydløst, og da er det sjelden at jeg kommer på å endre det igjen, noe som igjen fører til at om jeg legger fra meg mobilen, er det alltid et svare strev å finne den igjen - siden jeg ikke hører den når den ringer, og vibrering er slått av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Er ikke prioritet og lydløs omtrent samme? Forutsatt at man ikke velger noen som er prioritert. Jeg bruker Prioritert schedulert, slik at telefonen går i lydløs hver natt, men at de som er prioriterte likevel slipper igjennom. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Før 5.1 startet hele mobilen å bøgge. Videoer startet å lagge, etterslep etc. Etter 5.1 sitter jeg igjen med det samme inntrykket. Positivt overrasket. Har hatt en del problemer med 5.0 på at nettverk har ramlet ut. Så jeg håper dette har løst seg nå også. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Før 5.1 startet hele mobilen å bøgge. Videoer startet å lagge, etterslep etc. Etter 5.1 sitter jeg igjen med det samme inntrykket. Positivt overrasket. Har hatt en del problemer med 5.0 på at nettverk har ramlet ut. Så jeg håper dette har løst seg nå også.Hatt dette problemet selv. Holder på å se om dette er tilfelle også på 5.1. Oppdaterer tråden etter å ha brukt den nok Edit: i tillegg har flere buggs blitt fikset. Facebook ikon varsel ikonet med flere. Bestilte z5 compact like før update fordi jeg trodde tidens tann er i ferd med å knekke mobilen. Kjøpte den på launch. Endret 18. september 2015 av Dukien Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Så greit at det endelig er OTA, slipper styr med PC. Særlig når vi ikke har Internett (har ikke råd til det). Kun nett på telefon (bruker den som modem av og til)... Endret 18. september 2015 av plankeby Lenke til kommentar
ulvenulf Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Er ikke prioritet og lydløs omtrent samme? Forutsatt at man ikke velger noen som er prioritert. Jeg bruker Prioritert schedulert, slik at telefonen går i lydløs hver natt, men at de som er prioriterte likevel slipper igjennom. Du kan velge hvem som skal slippe gjennom ja, men jeg ønsker ingen lyder fra noe som helst. Viktig med ro når en skal sove, hehe. Kan du slå av alle lyder, samt vibreringen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Min er helt stille når den går i Prioritert, kun de jeg har sagt skal slippe igjennom gir lyd/varsel. Stjernen for Prioritet vises både på telefonenes statuslinje og på klokken min (med Andriod Wear). Klokken blir også stille når telefon står i Prioritet, gir ikke hverken lys eller vibrasjon. Lenke til kommentar
ulvenulf Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg får ikke opp stjernen for prioritert når jeg kobler til docken, selv om jeg setter lydmodus til prioritet ved tilkobling. Stjernen kom opp før oppgradering. Da mener jeg valgene var, normal, lydløs eller prioritet. Samme hvilken hendelse jeg legger til ved start, så vibrerer mobilen uansett. Altså om jeg velger volum og skrur ned alt, eller prioritet. Har du lagt til både lydmodus og volum som start hendelse? Kjører du 5.1.1? Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har et problem med min Sony og det er at jeg ikke får lagt på røret og avsluttet samtalen. Trykker jeg på power-knappen så lyser ikke skjermen opp. Jeg må be motparten om å legge på. Er årsaken at jeg ofte prater lenge i telefonen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Mulig det er nærhets sensoren din som henger. Last ned en app som heter sensor tool eller bruk Sony sin service meny. Da kan du teste nærhets sensoren. Endret 1. oktober 2015 av Jotun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå