Gå til innhold

Sony Z1 Compact

Anbefalte innlegg

Såå, noen som har fått den til z1 compact enda?? =P Begynner å bli lei ventingen! Og er det noen som vet hvorfor operatørene har NOE å si for oppdateringer når (som i mitt tilfelle) telefonen er kjøpt unlocked?? I mitt hode skulle jeg da fått oppdateringene så snart de kom fra sony?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer bra her! :)
Ja, enig, men hvis du drar med to fingre tilsvarer det to drag med en finger.
Syns også det er irriterende at man ikke kan gå til info om appen ved å holde lenge på den i "recent apps".

Edit:
Åh, det verste er popup notifications! Er jo der en evighet. Kan heller ikke finne noen måte å skru det av. Noen tips?

Edit2:
Fant en måte å gjøre det på, via ADB! Uten root, forøvrig. Installer ADB som beskrevet i forrige link, aktiver USB Debugging og koble mobilen til via USB.

Kjør ADB, og skriv følgende kommandoer (siste kommando rebooter telefonen):

adb shell
settings put global heads_up_notifications_enabled 0
exit
adb reboot

Med disse kommandoene gjør man i praksis det samme som blir vist frem i denne videoen, bare at man via ADB får tilgang til det samme uten root.

Skulle du ønske å endre tilbake, gjør du akkurat det samme, men erstatter "0" med "1" i andre kommando

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Eg ser at lollipop krever litt tilvenning.

Største irritasjonsmomentet sålangt er at eg må dra varselskjermen øverst på skjermen to gongar for å kunne komme til hurtigknappane for å slå av og på diverse funksjonar, samt å åpne instillingsmenyen.

To fingre ;)

Edit: litt seine gitt.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Gjorde det. Endte opp med å måtte koble mobilen til maskina og knote med Sony PC Companion i en halvtime før den dukka opp der.

e: Hurr, oppdateringa krever at jeg har 5 GB ledig plass på C, jeg har 3, etter å ha rensa disken for unødvendige filer / cache / whatever, avinstallert programmer osv. Dette blir bra.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Har sansen for denne updaten - har kjørt lollipop laucher i en lengre tid. Men føler at endelig har sony klart å fått til den minimalistiske utseenet som for meg er en fryd for øyet. Var ikke klar over "prioriterte samtaler" - om jeg har på lydløs og mor skal kjefte på meg så vil med andre ord tlf gi lyd, om jeg velger å slenge henne på listen. :o

Lenke til kommentar

Personlig irriterer jeg meg over alt det hvite og lyse. På KK var alt så mye mørkere og bedre å se på for øya. :p Ikke for det, jeg kjører Nova Launcher, så det eneste jeg merker det på, er SMS og en og annen popups, men den status-stripa øverst som skifter mellom hvit, blå, grønn, rosa, whatever, den får jeg ikke gjort noe med. -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...