Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Velger du kun 4G får du ikke ringt. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Velger du kun 4G får du ikke ringt. Er ikke sikker på jeg skjønner hva du mener.. Hvis jeg søker etter nett manuelt så kan jeg velge mellom 2G,3G og 4G. Jeg ønsker at den velger 4G nettet hele tiden, selv om det er dårlig dekning. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Men du skriver jo i din forrige post at du får kun opp 4G (preferred) som valg. Så da bruker den 4G dersom det er tilgjengelig og et annet nett dersom 4G ikke er tilgjengelig. Forstår ikke helt hva du ikke forstår her. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg vet selv at den hopper til et 3G nettverk eller lavere når den mener den har for dårlig dekning. Når den har gjort det, og jeg selv søker opp tilgjengelig netteverk så finner jeg 4G som jeg kan connecte til, selv om jeg da har 1 strek. Jeg vil at den skal kun være på 4G, selv med en strek med dekning i stedet for at den hopper til 3G eller lavere. Endret 27. januar 2015 av Grizzler Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvorfor? Et dårlig 4G nettverk er som regel ikke noe bedre enn et bra 3G nettverk. Og husk at hvis du har Telenor kan du ikke bare automatisk velge at den skal ta Netcom sitt bare fordi telenor sitt er dårlig der du er. Eller misforstår jeg deg nå? Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg er i England med Vodafone, og her kan jeg velge om jeg søker opp nettverkene enten Vodafone 2G, 3G eller 4G. Det er enkelte plasser her det fungerer veldig dårlig når den switcher over fra 4G til 3G av en eller annen grunn, så derfor ønsker jeg å kun ha 4G som jeg vet fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Da skjønner jeg mye bedre hva du mener. Tror faktisk ikke det er noen mulighet for å velge akkurat dette. Ikke på min Samsung i alle fall. Regner med at dette er umulig fra Google-fabrikken. Lenke til kommentar
voident Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Argh. Helt klart siste gang jeg velger mobiltelefon fra Sony, uansett hvor bra de er mht specs, osv. Nå har skjermen fått sprekker igjen, knapt to og en halv måned etter at den var inne til service for samme pisset. Igjen har den bare ligget i genserlommen og har fortsatt ikke gått i bakken en jævla gang siden jeg kjøpte den for snart ett år siden. Skal lete lenge etter noe mer skrøpelig opplegg. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Hei,Har selv en Compact Z1 som jeg er godt fornøyd med.To negative aspekter:1. miniJack inngangen registrerer ikke alltid hodetelefoner som blir satt i. Må derfor gjøre dette flere ganger.Er det andre som har dette problemet?2. Når jeg prater i telefonen/anrop går skjermen i svart, og ingen andre funksjoner er mulig. Den låser seg på sett og vis til etter samtalen er ferdig. Er det noen løsning på dette? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Det med skjermen er garantert nærhets og sensoren.... Gamlingen hadde et likt problem. Trykk *#*#7378423#*#* i dialeren, for å gå inn i service menyen. Velg service tests, og proximity sensor. Da skal lyden endre seg når du fører handa over venstre topp av telefonen.... Hos gamlingen var dette problemet pga dårlig kontakt i sensoren etter glassbytte. Hjalp å trykke på det hjørnet det sensoren ligger. Du får ta en test på se. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Takk for kjapt svar! Har tidl, prøvd dette, uten effekt. Men prøver igjen, så får vi se hva som skjer Lyden endrer seg, det samme gjør "on" og "off", så teknologien fungerer iallefall. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Mhmm... Neste gang den henger så prøv å trykk litt på det hjørnet om det hjelper. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Gah! Batteriet har begynt å tømme seg på null komma niks igjen, uten at noe kjører og uten noe påslått. Får heller ikke kobla til PC, og den er varm som et uvær. Jævlig irriterende når jeg er på helgetur i Oslo. Lenke til kommentar
Robbern Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg har ett rimelig irriterende problem nå. Jeg får ikke overført noe til SD-kortet mitt. Med jevne mellomrom får jeg opp en beskjed om at "intern lagring er 75% full. Ta hurtig for å overføre data til SD-kort". Når jeg da skal gjøre det får jeg denne beskjeden: "overføring avbrutt. kontroller SD-kortet ditt for data som kan ha blitt overført.". Jeg har forsåvidt også problem med Minijacken min slik som Vestlia nevner over her, men det kan jeg leve med litt mer enn SD-problemet... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Da var batteriet mitt dødt Og lurer nå på om jeg skal gå for ny eller oppdatere til z3 compact. Noen tanker? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Avvente den nye mye billigere mellomklasse mobilen som er rimelig og kvalitetsmessig like bra i mai Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Har du noe info om denne? Pris spiller egentlig ingen rolle. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Har du noe info om denne? Pris spiller egentlig ingen rolle. http://www.tek.no/artikler/sniktitt-sony-xperia-m4-aqua/168021 Her er den, ganske så fornuftig prislagt sett sammen med statsa. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Dersom batteriet ditt dødd, uten at du har forårsaket det, ville jeg definitivt ha reklamert! Forutsatt at du har kjøpt telefonen her, såklart. Har selv god erfaring med reklamasjon når maskinvare, også telefoner, svikter Min telefon fikk, utrolig nok, vannskade etter en tur i bassenget. Det ble påvist at dette ikke var min feil, og jeg fikk ny telefon. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) Da var batteriet mitt dødt Og lurer nå på om jeg skal gå for ny eller oppdatere til z3 compact. Noen tanker? Dersom du ikke har planer om å fikse telefonen selv eller selge/gi den til andre tror jeg ikke du vil tape noe på å reklamere. Vanlig praksis er vel at om det viser seg å ikke være reklamasjonssak så må en betale for å få telefonen tilbake. Dødt batteri kan godt komme av brukerfeil hvis du f.eks. har latt mobilen "koke" i en varm bil. Jeg vet heller ikke hvor lang reklamasjonstid det er for mobilbatterier. For laptopbatterier er det to års reklamasjon, men tror ikke det har vært noe tilsvarende sak for mobiler. M4 aqua har nok dårligere kvalitet enn Z1 compact (metallramme mot plastikk) og er nesten like dyr. Spesifikasjoene er også dårligere, spesiellt internminnet og sannsynlgvis også kameraet. Men om du kan vente en stund vil nok m4a synke i pris etter hvert. [...] Min telefon fikk, utrolig nok, vannskade etter en tur i bassenget. Det ble påvist at dette ikke var min feil, og jeg fikk ny telefon. Vet du noe om hvordan de påviste det. Jeg har hatt første Z-serie som stadig måtte til verksted fordi glasset på baksiden løsnet. Trodde det bare var vanlig for den orginale Z, og ikke de senere versjonene. Jeg har vurdert å kjøpe en z1c eller z3c for å få slutt på problemene med Z-en. Grunnen til at jeg vurderer z1c er at den har metallramme og plast bak, mens z3c har den mindre solide kombinasjonen med plastramme og glass bak. Endret 24. mars 2015 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå