lydonen Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Da sier jeg farvel til Z1 Compact etter tre måneders bekjentskap. Stygg foran og stygg bak har den blitt samtidig som stabiliteten ikke har blitt bedre tross store oppdateringer. Opplever stadig dårligere batteritid og har begynt å irritere meg over xperia lounge og annet som stadig popper opp. Min forrige Z var meget bra men Z1C holder dessverre ikke mål. Varmgang, frys og manglende respons spesielt på programmer som bruker kameraet irriterer daglig. Mister snapper fordi snapchat fryser og mister motiver fordi kameraet ikke lar seg starte. Enkelte morgener klarer jeg ikke å få skrudd av alarmen slik at jeg vekker hele huset.. Skjermen er for svak, lydstyrken er for dårlig og proppen over ladekontakten har begynt å svikte. Terningkast tre! 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Mens jeg, etter tre-ish ukers bruk, ser på mobilen som like bra som 3310-en min da jeg fikk den en gang for 15 år siden eller så. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Av alle mobilen jeg har hatt de siste årene så er dette den jeg er mest fornøyd med. Ikke en eneste omstart, ikke låser den seg og det er faktisk første Android mobilen jeg har hatt der batteriet holder en hel dag og ikke må i laderen på tidlig kveld. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Kjempefornøyd med Z1 Compact. At noen anser den som en møkkatelefon må skyldes brukerfeil eller kanskje den er for avansert? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Nei, telefonen har sinnsvakt mye programvarefeil, en del som også ikke fikser seg av oppdateringer og fabrikkinnstillinger. Har aldri, aldri opplevd en nyere telefon som kunder har klaget så mye over. Skjermen (eller plastikken, om du vil) riper seg også opp latterlig lett. De fleste ordinære kunder, dvs de som ikke henger her og diskuterer telefoner, er ikke komfortable med å ta av plastikken som er foran skjermen på denne telefonen. Endret 23. juni 2014 av Klatt3n Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Er enig, tlf er ikke som forventet. For mange bugs og fabrikkinstillinger som ikke er som forventet. Snaphat og instagram aka kamera har problemer med å launche. Kvalitetfølelsen er redusert når mobilen små-knirker når man trykker på power-knappen etc. Skjermen er ikke så lys-sterk som jeg fikk inntrykk av. Er ikke det at jeg er misfornøyd, men til denne prisen og i 2014 så skal slik gå sømløst. Potensialet til tlf var stort men er fortsatt småhappy med den. Som flere andre så har jeg også batteriet gått ned med introduksjon av 4.4. Blir nok å skifte denne ut etterhvert. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 De eneste bugsa jeg hadde med min var da jeg fortsatt var på 4.3, etter det har det gått sømløst. Har ikke merket noe knirking, skjermen er lyssterk nok, selv på laveste innstilling (men dette er vel en smakssak), og ellers liker jeg skjermen godt. Bare klaska på et "glass" utenpå for å beskytte den mot riper og fettflekker og den fungerer utmerket. Lenke til kommentar
SimoXen Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 At sveipen går opp og ned istedenfor sidelengs gjør at man ofte skrur på skjermen når man tar den opp og ned av lommen. Aldri lommeringt, slettet apper, tatt lommebilder, fått rare innstillinger som med denne telefonen. Hurtigskjermen med + og kamera er så irriterende at man blir gal av det. Hva er pointet med en del av skjermen som virker når du vil at telefonen skal være innaktiv. Ble løst med låsemønster og en innstilling i kameraet, men alt er der fortsatt. Dette er som om jeg skulle ha beskrevet min egen telefon, også. Hadde den på service for å sjekke om det kunne være problem med "hanske modus", men det var det visst ikke. *sukk* Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Er enig, tlf er ikke som forventet. For mange bugs og fabrikkinstillinger som ikke er som forventet. Snaphat og instagram aka kamera har problemer med å launche. Kvalitetfølelsen er redusert når mobilen små-knirker når man trykker på power-knappen etc. Skjermen er ikke så lys-sterk som jeg fikk inntrykk av. Er ikke det at jeg er misfornøyd, men til denne prisen og i 2014 så skal slik gå sømløst. Potensialet til tlf var stort men er fortsatt småhappy med den. Som flere andre så har jeg også batteriet gått ned med introduksjon av 4.4. Blir nok å skifte denne ut etterhvert. Har hatt noen samme problemer med min. Med Instagram og litt til. Men ordner seg nok. Er enig, tlf er ikke som forventet. For mange bugs og fabrikkinstillinger som ikke er som forventet. Snaphat og instagram aka kamera har problemer med å launche. Kvalitetfølelsen er redusert når mobilen små-knirker når man trykker på power-knappen etc. Skjermen er ikke så lys-sterk som jeg fikk inntrykk av. Er ikke det at jeg er misfornøyd, men til denne prisen og i 2014 så skal slik gå sømløst. Potensialet til tlf var stort men er fortsatt småhappy med den. Som flere andre så har jeg også batteriet gått ned med introduksjon av 4.4. Blir nok å skifte denne ut etterhvert. Har hatt noen samme problemer med min. Med Instagram og litt til. Men ordner seg nok. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Endelig root uten unloecked bootloader backup av TA å. Lenke til kommentar
voident Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Ditto. Nå kan man kanskje avinstallere all bloatware'en jeg har disablet til nå. Lenke til kommentar
grenness Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 4.4.4 kan komme raskere gjennom offisielle kanaler enn man skulle trodd: http://androidspin.com/2014/06/27/android-4-4-4-sony-xperia-z1-compact-makes-surprising-appearance/ If you had to guess which device after the Nexus, Motorola and Google Play edition devices would be getting the Android 4.4.4 update next, I’m willing to bet that the Sony Xperia Z1 Compact wouldn’t be the first thing you blurt out. As fate would have it, however, Android 4.4.4 for the Sony Xperia Z1 Compact has indeed been spotted rolling out to devices in Russia, Italy and Indonesia, bearing a build number of 14.4.A.0.108. The changelog has not yet been sourced, but it’s likely to contain just bug fixes and minor updates seeing as the Z1 Compact is only being updated from Android 4.4.2. The Xperia Z1 and Z Ultra are expected to get Android 4.4.4 next as their updates have been spotted getting approved, but has not yet started rolling out. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Etter oppdateringen så fungerer mobilen min bedre. Lenke til kommentar
ObZidian Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Å fjerne fabrikkens skjermbeskytter på Z1, Z1C og muligens Z2 er ingen stor sak begynn med en kniv i åpningen mellom skjermen og høyttaler i toppen av telefon. Få kniven inn under skjermbeskytteren og jobb bortover kortsiden. Lag fliken større og større etterhvert som du kommer lenger bort og sørg for at du får opp nok til at du kan ta tak med fingeren. IKKE dra i denne plastikken for hardt da du fort kan dra løs skjermen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Å fjerne fabrikkens skjermbeskytter på Z1, Z1C og muligens Z2 er ingen stor sak begynn med en kniv i åpningen mellom skjermen og høyttaler i toppen av telefon. Få kniven inn under skjermbeskytteren og jobb bortover kortsiden. Lag fliken større og større etterhvert som du kommer lenger bort og sørg for at du får opp nok til at du kan ta tak med fingeren. IKKE dra i denne plastikken for hardt da du fort kan dra løs skjermen. Er det bare jeg som absolutt ikke har sett eller lagt merke til denne beskyttelsen alle whiner over? Lenke til kommentar
voident Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Å fjerne fabrikkens skjermbeskytter på Z1, Z1C og muligens Z2 er ingen stor sak begynn med en kniv i åpningen mellom skjermen og høyttaler i toppen av telefon. Få kniven inn under skjermbeskytteren og jobb bortover kortsiden. Lag fliken større og større etterhvert som du kommer lenger bort og sørg for at du får opp nok til at du kan ta tak med fingeren. IKKE dra i denne plastikken for hardt da du fort kan dra løs skjermen. Er det bare jeg som absolutt ikke har sett eller lagt merke til denne beskyttelsen alle whiner over? Nei, skjønner heller ikke hva folk klager på mht framsiden av telefonen. Kan forstå at man ikke hopper i taket over baksiden i plast som får riper, men denne er enkel å erstatte med noe av glass slik at den blir nokså lik framsiden. Lenke til kommentar
voident Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Forresten, noen som har fått 14.4.A.0.108 via SUS? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hvordan tar jeg backup av opprinnelig frimware for å installere custom? Lenke til kommentar
voident Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Mange apper som lar deg gjøre det, f.eks. Titanum Backup, osv. Ellers kan du bruke programvaren fra Sony, finnes en lignende funksjon der også.Noen som har fått 4.4.4 oppdateringen via Sony enda? Endret 8. juli 2014 av drgz Lenke til kommentar
Robbern Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Har hatt Z1 compact nå i et par uker og er ganske fornøyd. Litt nytt her og der, men så er det tross alt min første Zony mobil.. En ting jeg imidlertid lurer på er om lyden på musikk er litt lav..? I forhold til HTC'n jeg har hatt tidligere er volumet vesentlig lavere. Går greit om det er stille, men sitter jeg på bussen med mye trafikk hører jeg ofte musikken veldig dårlig med spotify. Flere som har tenkt over dette eller er det bare meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå