Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Eg opplever at det er avhengig av korleis du bruker telefonen.

Plastbelegget tar til seg riper, men sjølv så har eg hatt telefonen i nøyaktig ei veke og eg har 3 korte riper i telefonen. Eg har svart telefon der ripene vises best, og sjølv der må du finne det rette lyset for å sjå to av ripene. Den tredje ripa vises litt betre, men den er veldig kort. Alle ripene er på baksida av telefonen. Mest sannsynleg som eit resultat av at telefonen har blitt dratt langs ei bordplate eller liknande.

 

Så dersom du ikkje har telefonen liggande i lomma saman med nøkkler og småmynt, eller liggande og slenge i ei veske så burde ikkje riper være eit stort problem.

 

For å være heilt ærlig så irriterer det meg meir at det er fettmerker etter fingrane på skjermen, men det er sjølvsagt eit problem med alle touchtelefoner. Dei få stripene er mykje mindre synlig enn fettmerka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale NiLS Notifications om noen skulle irritere seg over at skjermen ikke lyser opp når meldinger/andre notifications mottas.

Knallbra!

Har du tips til hvordan man kan få mer av meldingsteksten til å vises? Virker som det bare er en tekstlinje som kommer frem, og da tar telefonnummeret/navnet mye av plassen:)

Lenke til kommentar

Ser veldig interessant ut denne telefonen, men jeg må si jeg er skeptisk til plastbelegget Sony har på skjermene sine. Alle xperia jeg har sett, har sett veldig slitte ut på skjermen, ev. innkledd i noe plast. Hvordan opplever dere dette på denne? Jeg er ikke interessert i å fjerne den eksisterende filmen hvis jeg kjøper en. Finnes det gode ekstrabeskyttere som det er lett å få på uten sjenerende bobler, og som ikke tiltrekker seg fingeravtrykk og riper?

 

S4 active ser også fin ut, men jeg liker spesielt godt muligheten for magnetlader med z1 compact. Z1 virker altfor stor og kantete :)

Fikk den hvite i går (gikk fra z og testet z1 i fjor men den var for stor) Denne er perfekt for meg.

Har den hvite og indeed viser fingeravtrykk en del mindre enn den sorte. Jeg har bestilt fettavløsende smuss fra Japan (amobil.no tips) og når jeg får den så blir det vel å ta av plastikkdekselet da den unngåelig vil bli ripete etter hvert. 200 spenn ekstra, men pytt pytt. :) (Glad jeg ventet til den hvite kom.)

Lenke til kommentar

 

og noen som vet om en Call Recorder som virker for denne? Har forsøkt 2 stykker fra Google Play. Der hører jeg bare min egen stemme og litt skurring.

 

Virker som at jeg har funnet en som tilsynelatende funker.

Ikke la det teite navnet "Total Recall" lure deg...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.killermobile.totalrecall

Har valgt "AMR" som lydformat (finnes flere valg, har ikke forsøkt de ennå).

Første forsøk gikk i dass, så jeg hadde egentlig avskrevet denne app'en, men glemte å avinstallere og når jeg nå plutselig gikk inn i den og så den hadde tatt opp samtaler jevnt og trutt, så hørte jeg også at ihvertfall de siste 3 samtalene var tatt opp med lyd fra begge parter.

 

 

Nja, funker visst ikke helt vanntett likevel, er ett og annet opptak som bare er skurr. Har en dialog med utvikleren hvor vi forsøker forskjellige ting, han får logger og opptak av meg, så håper etterhvert den vil funke stabilt.

 

Om det er andre enn meg som sverger til bilholderne fra Brodit.se så har de nå sluppet en passivholder til Z1 Compact. Håper en aktiv holder (med magnetlader) er på vei.

 

http://brodit.se/product.html?id=511597&pn=prod&brand=Sony&model=Xperia%20Z1%20Compact

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Noen som bruker cover til telefonen? Jeg får min på tirsdag og nå lurer jeg på om jeg skal bestille cover til den. Har lyst å bestille docking etter hvert, men da fungerer det ikke med cover. Samtidig har jeg lyst å ta vare på telefonen, så den ikke blir like oppripet som min gamle S2.

 

Vurderer disse (gratis frakt hos netshop i februar):

Krusell FrostCover Z1 Compact

Krusell FlipCover Z1 Compact

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

. Har lyst å bestille docking etter hvert, men da fungerer det ikke med cover.

 

Vurderer disse (gratis frakt hos netshop i februar):

Krusell FrostCover Z1 Compact

Krusell FlipCover Z1 Compact

 

 

http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/magnetic-charging-dock-dk32/

 

"" Adaptere i sett

Settet inneholder utbyttbare innsatser som gjør at du kan bruke ladestasjonen med Xperia™ Z1 Compact med eller uten deksel.*""

Lenke til kommentar

Noen som bruker cover til telefonen? Jeg får min på tirsdag og nå lurer jeg på om jeg skal bestille cover til den. Har lyst å bestille docking etter hvert, men da fungerer det ikke med cover. Samtidig har jeg lyst å ta vare på telefonen, så den ikke blir like oppripet som min gamle S2.

 

Vurderer disse (gratis frakt hos netshop i februar):

Krusell FrostCover Z1 Compact

Krusell FlipCover Z1 Compact

 

Noen erfaringer?

Egentlig er jeg ikke så glad i disse flipp cover, men har bestill meg et, da jeg har tenkt å ha denne mobilen lenge. Tror ikke jeg kommer til å gidde å ta av plasten på skjermen. Er ikke sikker på resultatet i den andre enden. Inntil jeg får coveret, bruker jeg en gammel "pouch" jeg har fra en lumia 920, men den er bitte litt for stor, så compacten sklir lett ut hvis jeg ikke er forsiktig.

 

http://www.noreve.com/langue/en/product/Sony_Xperia_Z1_Compact_-_Sony_Xperia_Z1f_Tradition_B_leather_case.html

 

Ellers lurer jeg litt på batteriet og lengden på en oppladning. Jeg må nok si, jeg ikke er SÅ overveldende begeistret. Klar er det bedre enn på min s3, som etter en oppdatering SLUKTE strøm, men likevel synes jeg ikke batteritiden er så suveren, som folk gir uttrykk for. Med Stamina på, synes jeg likevel strømmen går. Startet dagen på 100%, og er nå nede i 83% kl. 18, etter en dag med vanlig bruk. (litt surfing for det meste, ingen sms, ingen samtaler). Har sett, at søking etter wifi og mobilnett tar en del strøm, i tillegg til skjermen så klart. Andre der har erfaringer, eller gjør seg noen tanker?

 

Må legge til, at dette nok er den beste mobilen jeg har hatt! Passer meg perfekt i størrelse og er likevel lynkjapp og har et bra klamera..:)

Endret av tvw69
Lenke til kommentar

Ser veldig interessant ut denne telefonen, men jeg må si jeg er skeptisk til plastbelegget Sony har på skjermene sine. Alle xperia jeg har sett, har sett veldig slitte ut på skjermen, ev. innkledd i noe plast. Hvordan opplever dere dette på denne? Jeg er ikke interessert i å fjerne den eksisterende filmen hvis jeg kjøper en. Finnes det gode ekstrabeskyttere som det er lett å få på uten sjenerende bobler, og som ikke tiltrekker seg fingeravtrykk og riper?

 

S4 active ser også fin ut, men jeg liker spesielt godt muligheten for magnetlader med z1 compact. Z1 virker altfor stor og kantete :)

 

Her har du akkurat det du leter etter, bestilte meg en sånn en og er kjempefornøyd du får ingen fingeravtrykk, er også 100 % trygg, sikker og kjapp levering.Pleier å få det på 3 arbeidsdager

 

 

http://www.clove.co.uk/sony-xperia-z1-compact-anti-finger-screen-protector

Lenke til kommentar

Eg opplever at det er avhengig av korleis du bruker telefonen.

Plastbelegget tar til seg riper, men sjølv så har eg hatt telefonen i nøyaktig ei veke og eg har 3 korte riper i telefonen. Eg har svart telefon der ripene vises best, og sjølv der må du finne det rette lyset for å sjå to av ripene. Den tredje ripa vises litt betre, men den er veldig kort. Alle ripene er på baksida av telefonen. Mest sannsynleg som eit resultat av at telefonen har blitt dratt langs ei bordplate eller liknande.

 

Så dersom du ikkje har telefonen liggande i lomma saman med nøkkler og småmynt, eller liggande og slenge i ei veske så burde ikkje riper være eit stort problem.

 

For å være heilt ærlig så irriterer det meg meir at det er fettmerker etter fingrane på skjermen, men det er sjølvsagt eit problem med alle touchtelefoner. Dei få stripene er mykje mindre synlig enn fettmerka.

Ingen fettmerker lenger. http://www.clove.co.uk/sony-xperia-z1-compact-anti-finger-screen-protector

Lenke til kommentar

htmtg har løsningen, legg på oleophobic screen protector før orginal filmen blir skadet, ja helst med en gang du får telefonen. Da har du full kontroll. Får du skraper i denne bytter du bare.

Dette er også hva Sony selv anbefaler.

Når Z kom på markede var ekstra screen protectors med i leveransen. Hvorfor Sony har kuttet ned på dette aner jeg ikke, men dette er måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det fulgte en skjermfilm med denne telefonen?

 

Ikke av typen som du selv fester på, nei.

(følger heller ikke med headset, for de som forventet det).

 

Selv fikk jeg dette vindundermiddelet i posten i går som man tar to-tre dråper av på skjermen og polerer med medfølgende mikrofiber (se link til artikkel på amobil.no tidligere i tråden), tok både på for- og baksiden som ble veldig glatt og fin.

Like glatt i dag, så ett eller annet form for (beskyttende) belegg blir det.

Lenke til kommentar

Enig, jeg hater å sette på film da jeg har en tendens til å bomme og det kommer luftbobler hver bidige gang.

Angående de dråpene; de kan fint settes direkte på glasset etter at plastikken er fjernet antar jeg? Plastikken starter allerede å bli ripete så venter i spenning på pakken i posten.

 

Til slutt Gå for hvitt da fettmerker er som natt og dag angående synlighet. Sammenlignet med en kompis av meg og med hvitt så er det utrolig mindre synbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...