Gå til innhold

Sony Z1 Compact

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så mange som bruker MMS lenger ;) Jeg bruker det fortsatt og lurer på en ting. Når jeg sender et bilde med tekst så viser dette i meldingstråden når det er sendt. Men visst jeg sender 2 bilder og legger ved tekst, så syner ikke teksten i meldingstråden når mms er sendt. (viser hos mottaker) Noe jeg kan gjør for at teksten kan vises i meldingstråden?

Bruker du hangouts eller meldingsappen? Ville prøvd med hangouts og evt, kan hende det bare er en bug/ feature i meldingsappen :)

Evt. er "Chomp SMS" en god sms/mms-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.p1.chompsms

Evt "Evolve": https://play.google.com/store/apps/details?id=com.klinker.android.evolve_sms

Bruker meldingsappen. Visst det er en bug, hvor lenge må en da regne med det går før det kommer en oppdatering?

Har og en litt irriterande ting med at spesielle ord kommer med stor bokstav midt inni en setning i tekstmelding. (f.eks Eg og Ikkje) Flere som opplever dette? Eventuelt noe jeg kan gjør med det?

Fekk forresten ladekrybben i går :) Var herlig å lade uten å måtte åpne luken ;)

Har ikke peiling på hvor lang tid det tar :/ Ville heller satset på å migrere over til Hangouts, google sin egen meldingstjeneste.

Ang. rettefeil mens du skriver, prøv google keyboard: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.inputmethod.latin

Lenke til kommentar

Er vel ikke så mange som bruker MMS lenger ;) Jeg bruker det fortsatt og lurer på en ting. Når jeg sender et bilde med tekst så viser dette i meldingstråden når det er sendt. Men visst jeg sender 2 bilder og legger ved tekst, så syner ikke teksten i meldingstråden når mms er sendt. (viser hos mottaker) Noe jeg kan gjør for at teksten kan vises i meldingstråden?

Bruker du hangouts eller meldingsappen? Ville prøvd med hangouts og evt, kan hende det bare er en bug/ feature i meldingsappen :)

Evt. er "Chomp SMS" en god sms/mms-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.p1.chompsms

Evt "Evolve": https://play.google.com/store/apps/details?id=com.klinker.android.evolve_sms

Bruker meldingsappen. Visst det er en bug, hvor lenge må en da regne med det går før det kommer en oppdatering?

Har og en litt irriterande ting med at spesielle ord kommer med stor bokstav midt inni en setning i tekstmelding. (f.eks Eg og Ikkje) Flere som opplever dette? Eventuelt noe jeg kan gjør med det?

Fekk forresten ladekrybben i går :) Var herlig å lade uten å måtte åpne luken ;)

Leste for ikke så lenge siden at det er en oppdatering så er på vei allerede men vet ikke når den kommer til Xperia z1 compact

Lenke til kommentar

Fin telefon, men lurer på noen ting:

1. Under samtale er skjermen mørk når jeg tar den fra øret. Er det noen mulighet for å få den til å automatisk lyse opp når den ikke er inn til øret? Husker dette var en funksjon på min gamle s2.

2.Er det mulig å få skjermen til å lyse opp når man får melding?

3.Hos meg virker ikke volumkontrolleren når skjermen er svart og jeg hører på wimp. Er dette tilfelle til flere?

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe denne telefonen, men har ikke mulighet for å betale ut telefonen med en gang. Har noen av dere erfaringer med avdrag / betalingsutsettelser på noen av dem som selger telefonen? Chess sin totalpris virker best av de jeg har sett. (2800 + 149 i mnd totalpris litt under 4700)

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe denne telefonen, men har ikke mulighet for å betale ut telefonen med en gang. Har noen av dere erfaringer med avdrag / betalingsutsettelser på noen av dem som selger telefonen? Chess sin totalpris virker best av de jeg har sett. (2800 + 149 i mnd totalpris litt under 4700)

Feks Telenor M+ = 999 + 2400 (200*12 avbet.) = 3399 for tlf, abb kommer i tillegg

Lenke til kommentar

Dere som har kjøpt denne telefonen allerede og fått prøvd den ei lita stund; blir den fort varm?

Har innmari lyst til å bytte ut min HTC One S med Z1 Compact - den høres jo utrolig bra ut på alle plan. Men har hørt fra bekjente som har hatt Sony tidligere at de blir veldig fort overoppheta... Her var det bl.a. snakk om "vanlige" Z1 (storebroren til denne). Er det noe sannhet i dette, og gjelder det isåfall for Compact'en også?

Lenke til kommentar

Har brukt telefonen i snart en uke, og har ikke hatt noen problemer med varmeutvikling. Den brukes hovedsaklig til dagligdags bruk (ikke spilling), så det er som forventet.
Er veldig fornøyd med telefonen. God skjerm, bra kamera, passelig størrelse og bra batteritid.
Det eneste jeg har å utsette er at WIFI til tider automatisk logger seg av og på (mulig dette er grunnet strømsparing) og at signalnivå indikatorern fluktuerer. Der det burde vært full dekning viser den nå to streker, mens i morgen kan den vise 5 streker på samme sted. Mulig dette er software relatert og vil endres med oppdatering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt telefonen i snart en uke, og har ikke hatt noen problemer med varmeutvikling. Den brukes hovedsaklig til dagligdags bruk (ikke spilling), så det er som forventet.

Er veldig fornøyd med telefonen. God skjerm, bra kamera, passelig størrelse og bra batteritid.

Det eneste jeg har å utsette er at WIFI til tider automatisk logger seg av og på (mulig dette er grunnet strømsparing) og at signalnivå indikatorern fluktuerer. Der det burde vært full dekning viser den nå to streker, mens i morgen kan den vise 5 streker på samme sted. Mulig dette er software relatert og vil endres med oppdatering.

Samme erfaring her, men det med WiFi er en setting ja :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg hadde HTC One Mini i et par uker. Møkk dårlig batteritid! Og plastrammen rundt telfeonen får sprekker veldig fort. Telefonen ser gammmel ut etter en mnd. Ellers var den helt ok.

Men min Z1 Compact knuser den på alle måter.

Lenke til kommentar

Ser veldig interessant ut denne telefonen, men jeg må si jeg er skeptisk til plastbelegget Sony har på skjermene sine. Alle xperia jeg har sett, har sett veldig slitte ut på skjermen, ev. innkledd i noe plast. Hvordan opplever dere dette på denne? Jeg er ikke interessert i å fjerne den eksisterende filmen hvis jeg kjøper en. Finnes det gode ekstrabeskyttere som det er lett å få på uten sjenerende bobler, og som ikke tiltrekker seg fingeravtrykk og riper?

S4 active ser også fin ut, men jeg liker spesielt godt muligheten for magnetlader med z1 compact. Z1 virker altfor stor og kantete :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...