nor50 Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg vil kjøre lyd og bilde ut fra PC til monitor og AV-receiver samtidig. Ha et Asus hovedkort https://www.asus.com/Motherboards/Z87DELUXE/ og et ATI skjermkort http://www.sapphiretech.com/presentation/product/product_index.aspx?pid=2040&lid=1 Har aldri blitt klok på hvilken utgang som signalene går ut fra på ATI-kort tidligere. Men det er kanskje lettere å bruke signal til PC fra skjermkort og AV-receiver fra hovedkort, eller motsatt...? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Du må bruke bilde ut til begge fra skjermkortet. Ved HDMI overføres lyden samtidig. Dersom du bruker DVI eller VGA, så må du ta lyd fra hovedkortet. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Hvordan får jeg aktivert det ut fra HDMI på hovedkortet når jeg har skjermkort i da...? Edit, så litt feil her nå... Før i tiden når jeg har forsøkt, så får jeg ALDRI lyd ut fra 2 utganger på skjermkortet samtidig. Endret 9. januar 2014 av nor50 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2014 Edit, så litt feil her nå... Før i tiden når jeg har forsøkt, så får jeg ALDRI lyd ut fra 2 utganger på skjermkortet samtidig. For å få til det må du ha software som støtter to avspillingsenheter samtidig. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2014 Og hvem/hva/hvor osv finner jeg det...? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2014 Og hvem/hva/hvor osv finner jeg det...? Har ingen anelse om hvor du finner slike programmer, alt jeg vet er at avspillingsprogrammet(alternativt flere instanser av samme program) må kunne styre hvilket output de skal sende lyd ut fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå