knosemjau Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg ser etter en ny bærbar til stua. Maskinen skal klare å vise film (bl.a. Netflix, DVD og fra harddisk) i HD på en ekstern skjerm, den skal brukes til surfing, lett kontorarbeid og gamle spill. Tidligere har jeg innsett at mine krav og prisforestillinger ikke stemmer overens. Nå er jeg villig til å bruke litt mer penger, og jeg har god tid til å vente på tilbud. Var på en Expert i dag, som jeg har lagt merke til har gode priser. To maskiner er aktuelle nå: Asus R510CA-XO755H med Intel Core i5 3337U prosessor, 8GB RAM, 500GB HDD og Intel HD Graphics 4000 grafikkprosessor. Pris i butikk 4499kr. Toshiba Satellite C55-A-1MW med Intel Core i5 4200M, 4GB RAM, 500GB HDD og Intel HD Graphics 4600 grafikkprosessor. Pris i butikk 3499kr (tilbud). Toshibaen har altså bedre prosessor og grafikk, men mindre RAM. Dessuten er den hvit glanset - det har egentlig ingenting å si, men alt annet likt vil svart matt alltid vinne av rent praktiske hensyn. Spørsmål: Hvilken maskin ville dere ha valgt? Er det reelle forskjeller i ytelse mellom de to? I og med at jeg har tid tenker jeg begge kan fås på tilbud til rundt tre-og-et-halvt etter hvert. Og så har jeg vanskelig for å se helt bort fra en ASUS D550CA-SX098H som ikke henger med de andre, men som var på tilbud i forrige uke til 2800kr... Lenke til kommentar
Sjalabaisen Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg tror nok jeg ville ha gått for Toshibaen. Det er vanskelig å si hvor mye raskere den er, men RAM er nå i alle fall byttet ut på et blunk og til småpenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå