PgUp Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Foreslår vi dedikerer en tråd til å buste noen myter slik HW-verdenen ser ut nå. Foreksempel at en i7 vil fungere bedre til gaming enn en i5, noe som i liten grad stemmer. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 "SLI/CFx gir tilnærmet 2x ytelse" Du bør samle opp alle bidragene i førsteposten for at det skal være mulig for nye å få noe ut av tråden. De færreste gidder å bla igjennom fullt av sider for å lære noe. 2 Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 "Nye komponenter krever mer strøm" er en gjenganger. Veldig mange overdimensjonerer strømforsyningen sin pga. de misforstår hva det vil si å få ny teknologi. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) At en prosessor med høy klokkehastighet er bedre enn en med lav. Fikk slengt i trynet av en kompis at hans gamle 775 C2Duo var like bra som min i5 fordi klokkehastigheten er den samme... EDIT: Også har vi jo den klassiske "8 kjerner er dobbelt så bra som 4"... Endret 9. januar 2014 av Audun0505 2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) "Nye komponenter krever mer strøm" er en gjenganger. Veldig mange overdimensjonerer strømforsyningen sin pga. de misforstår hva det vil si å få ny teknologi.Nåja, dra nå ikke strømforsyningen inn i dette, vi må for all del ikke sende ut budskapet om at man ikke trenger å bruke så mye penger på strømforsyning. De færreste tenker nøye over kvalitet og slitasje over tid. At en prosessor med høy klokkehastighet er bedre enn en med lav. Fikk slengt i trynet av en kompis at hans gamle 775 C2Duo var like bra som min i5 fordi klokkehastigheten er den samme... EDIT: Også har vi jo den klassiske "8 kjerner er dobbelt så bra som 4"... +1 Disse er de beste (værste), tviler på noen klarer å finne noen bedre. Endret 9. januar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Nåja, dra nå ikke strømforsyningen inn i dette, vi må for all del ikke sende ut budskapet om at man ikke trenger å bruke så mye penger på strømforsyning. De færreste tenker nøye over kvalitet og slitasje over tid. Tror du misforstår meg. Jeg er helt enig i at en strømforsyning av god kvalitet er et must, men den trenger ikke være overdimensjonert. Det er mye bedre med en strømforsyning av god kvalitet enn å ha en som har høy watt-rating. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det meste av dette er jo ikke myter, men forenklinger som er gjort så enkelt at det vanskelig kan dra noe som helst sannhet ut av det. I en del situasjoner (inklusive gaming) så kan min i7 gruse min i5 i media-PCen. Ytelsen til en prosessor henger tett sammen med frekvensen, og en prosessor med f.eks 50% økt frekvens vil i de fleste situasjoner yte ca 50 % mer. Og SLI gir meg rudnt 2,5 ganger mer ytelse i de fleste spill jeg spiller. Alt det jeg har skrevet ovenfor stemmer og er sant, men uten videre spesifisering så kan også tolkes for å være direkte feilinformasjon. Poenget mitt er at det aller meste dessverre bunner ut i missforståelser og feiltolkninger. Det kan bla. være fordi man sitter med for lite informasjon til å kunne opparbeide seg en nøyaktig konklusjon, eller at man rett og slett ikke forstår informasjonen, og dermed trekker en feilaktig konklusjon. Dette kan da bli gjentatt i en annen sammenheng hvor konklusjonen ikke stemmer overhode. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 "Du trenger minst en 750W PSU for å lage en skikkelig gamer-PC." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå