OCSpro Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har en gammel 166mhz som jeg skal sette opp for en kamerat. Uansett hvilken cd-rom eller linux type så får jeg samme feilen. Cd-rom er satt som første valg på boot, så den leser og skal begynne. Men får en feil: error, "trying to wing it". Så får jeg bare beskjed om at den ikke finner cd-rom.... Prøvd med den gamle cd-rommen som står i og min nye 48x, debian og red hat. Fant ingen andre poster med problemet så jeg lagde en ny... Håper noen kan hjelpe denne n00ben Takker Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hmm... Vet ikke om jeg kan bidra så mye, men litt mere informasjon hadde vært fint. Starter den installasjonen og det er der du får feil, eller er det med en gang den starter å lese fra cden. Er den koblet rett på ide kontrolleren/hovedkortet eller er det slik det er på noen fosiler av pc'er at den er koblet via et lydkort el. ? Har du testet cden i en annen maskin, for å se om det kan være feil på cden? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Dette får jeg på min fine skjerm: OS load in progress... ISOLINUX 2.00 2002-10-25 isolinux: Loading spec packet failed, trying to wing it... isolinux: Failed to locate CD-ROM device; boot failed For meg virker det merkelig at den ikke finner cd-rom... Helt vanlig atx hovedkort, så det brukes IDE for å koble sammen hd og cd-rom. Har prøvd forskjellig jumping, og med og uten hd'en. cd'ene til redhat og debian har vært brukt til installering på andre maskiner helt nylig. Virker nesten som oppsettet på pc'en forstyrrer os loading... Bare for å nevne det er det win 95( ) som ligger på hd'en fra før... Kan det ha noe med at den rett og slett er for gammel, selv om jeg ikke kan forklare det... linux er jo godkjent for pentium prosessorer. Kan nevne at det er intel motherboard også Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Prøv en FTP install. Sett opp GuildFTP på hovedmaskinen, legg inn alle RPM'ene, lag en bootdisk. Skal ligge en readme der. Bare husk å åpne den i wordpad, unix format... Når får jeg igjenn RedHat cd'ne mine ? (Thomas sine ) Har du fått noe mer hell på færda med dem? Si i fra hvis du (broder'n) gidder å brenne de andre Debian cd'ne. Virker som de kan løse prob... Bare jeg skjønner hvordan jeg får opp det *!"#¤!"%%"%#¤&¤% nettverkskortet! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 var vist bare å enable modulen tnet... fant ut det seeent i går kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå