aklla Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg har revet opp golvet i leiligheten, og fant dette under. Dette sitter nærmest limt fast i gulvet og lar seg ikke lett fjernes. Det er ganske mykt og ett par mm tykt, må jeg fjerne det? Evt. hvordan kan jeg fjerne det? Prøvd med skrape, det fungerer delvis greit, men tar lang tid og får fort med litt av gulvet Endret 9. januar 2014 av aklla Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Det ser ut som gummi-baksiden fra et gammelt vegg-til-vegg teppe som har lagt der en gang i tiden. Så lenge det ikke er mugg eller fuktighet tilstede kan du bare la det ligge. Når jeg har lagt laminat, på litt "ymse underlag" har jeg rullet ut et lag med litt tykt gråpapir over gulvet (får du bla. på Biltema) for å utligne evt. små ujevnheter og generell demping. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 gråpapir i tilegg til vanlig trinnlydsdemping som man vanligvis har under parketten? Skal forresten ikke ha laminat, men parkett. Laminat tåler ujevnheter mye bedre... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 gråpapir i tilegg til vanlig trinnlydsdemping som man vanligvis har under parketten? Nei, blir vel da i stedet for. Har aldri kostet på meg dette spesifikke trinnlydsdemping produktet, siden jeg synes at en rull billigere tykk gråpapir er grei nok. 1 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 En stund siden jeg jobba med slikt, men mener å huske at sitrusspray(fåes på faghandler) kan være behjelpelig med å fjerne slikt. Mener også det kan være greit å fjerne siden du først har begynt(ser det ut som), da et par mm forskjell kan skape ujevnheter og bevegelse i parketten. Vet at dette blir litt teit å si siden du spør her, men det du også kan gjøre er å eventuelt høre der du kjøpte parketten/ringe dem og spørre. Og igjen, det er en stund siden jeg jobba med dette. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 har ikke kjøpt noen parkett enda, skal ikke det på en stund enda heller. Ja, har startet, trodde det skulle gå unna som bare det. måtte fjerne en del for å fjerne knirking 2 steder, men var litt mer jobb enn jeg antok... Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Som sagt, sitrusspray eller lignende kan gjøre jobben lettere da det angriper limet og dermed gjør jobben lettere. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Noe jeg får kjøpt billig på clasohlson/biltema/jula eller må jeg til merkevarebutikk? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Nå jobba jeg for en av disse spesialistforretningene(maling, gulv og interiør), så vil vel helst si at du bør gå dit(både for servicen de kan tilby, men også kvaliteten), men ser for meg at det holder med noe du finner på en av billigbutikkene. Har ikke erfaring med sitrusspray derfra, og problemet er at den rett og slett kan være for svak til å trenge ned og under restene. Men for all del, i værste fall har du ikke brukt stort med penger der. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Fant denne, http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Rengjoring/Pakningsfjerner-3644/ "Tar effektivt bort rester som har blitt igjen ved fjerning av gummipakninger, herdet tetningsmasse eller lim" Funker bra med treverk som underlag også står det... Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Som sagt, om den ikke funker har du ikke brukt stort med penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå