Gå til innhold

søvnproblemer -

lion33

Anbefalte innlegg

Jeg sov endelig i dag i 5-6 timer etter at jeg hadde ikke sovet siden fredag kl 15. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å sove etterpå, men jeg har virkelig hatt problemer med å sove - bare ligger der. Noen som har opplevd noe likende som dette?? Hva burde jeg gjøre for å bli trøtt rett og slett, det verste er at jeg har full energi og jeg vet ikke hvor den energien kommer fra. Jeg er trøtt når jeg legger meg men, jeg faller ikke til søvne. Gutt 20 .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen psykiske problemer eller problemer generelt, dette og stress kan føre til lite søvn selv om du er trøtt.

Nei jeg er helt frisk, men det siste har jeg tenkt på ting og tang- reflektert på mitt liv - det er denne jenta som jeg har begynt å få følelser for - tenker en del på hun . .men skjønner ikke hvordan det kan hindre meg i å ikke sove i 4 dager, etter en dag søvn skal man være helt utslitt neste dag.

Lenke til kommentar

Du kan telle sauer.

Ellers, er du fysisk aktiv?

Finnes innsovningstabletter som funker veldig bra, men de er vanedannende og du trenger resept.

Forrige gang jeg hadde søvnproblemer var etter eksamen i sommer , ja jeg er fysisk aktiv, trente 2 ganger allerede denne gangen styrke trening.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt kontakt med lege, få noen innsovningstabletter.

Prøvde det selv 2-3 netter på rad da jeg slet med å sove grunnet smerter, sovnet greit 4. natta uten tabletter.

Ganske syke greier, disse skulle slå inn etter 20min eller noe. Kunne ligge å se på klokka tikke 19. minutt, men klarte aldri å få med meg det 20. minuttet..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt kontakt med lege, få noen innsovningstabletter.

Prøvde det selv 2-3 netter på rad da jeg slet med å sove grunnet smerter, sovnet greit 4. natta uten tabletter.

Ganske syke greier, disse skulle slå inn etter 20min eller noe. Kunne ligge å se på klokka tikke 19. minutt, men klarte aldri å få med meg det 20. minuttet..

Jeg snakka med legen engang , da sa han nei da du trenger ikke tabletter blir bare avhengig - da hadde jeg ikke sovet kanskje i 3- 7 dager . husker ikke . ,jeg gir det litt tid, jeg sov litt i dag hvertfall - kanskje jeg sover etterpå - tror jeg har søvnproblemer fordi jeg reiste med tog på en lørdag i 6 timer - da kom jeg sent kl 4 hjem la meg ,men klarte ikke å sove-.. Tenkte burde jeg spise noe - drikke noe ? haha - vet ikke.

Lenke til kommentar

Jeg snakka med legen engang , da sa han nei da du trenger ikke tabletter blir bare avhengig - da hadde jeg ikke sovet kanskje i 3- 7 dager . husker ikke . ,jeg gir det litt tid, jeg sov litt i dag hvertfall - kanskje jeg sover etterpå - tror jeg har søvnproblemer fordi jeg reiste med tog på en lørdag i 6 timer - da kom jeg sent kl 4 hjem la meg ,men klarte ikke å sove-.. Tenkte burde jeg spise noe - drikke noe ? haha - vet ikke.

Må ofte mase litt på leger for å få skrevet resept på vanedannende ting, er ikke alltid bare å spørre.

Ellers er det lurt å spise ja.

Alkohol kan også hjelpe meg når jeg ikke får sove :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men hvis jeg får problemer igjen å sove, som 4- dager må jeg kanskje prøve disse tablettene men jeg vil helst unngå alle form for tabletter. men vi får se. Takk for alle svar :)

Endret av nike10
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men hvis jeg får problemer igjen å sove, som 4- dager må jeg kanskje prøve disse tablettene men jeg vil helst unngå alle form for tabletter. men vi får se. Takk for alle svar :)

Du kan spørre legen din om Vallergan, det er ikke vanedannende.

Fungerer ikke alltid like bra som innsovningstabletter, men er beroligende.

Kan gjøre deg litt "fyllesyk" dagen etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

prøv imovane, da sovner du ganske raskt.

Imovane er en bra innsovingstablett har jeg forstått, men jeg ville vært litt varsom. Jeg antar at trådstarter er relativt ung, så å begynne med kunstig søvnhjelp er jeg av prinsipp skeptisk til. Jeg vet ingenting om hvorvidt imovane har bivirkninger eller avhengighetsdannende effekter, men jeg har en bekjent som i en periode tok ganske mye imovane, og det ble litt sånn Elvis Light over hele opplegget til slutt.

Som tips vil jeg foreslå fysisk aktivitet. Da mener jeg ikke fysisk aktivitet rett før sengetid med den hensikt å bli momentant trøtt, men snarere å gjøre trening til en del av hverdagen. Skjønnlitteratur på sengekanten og etablering av en skikkelig døgnrytme er også blant mine tips. Redigert: Jeg innser at det kanskje er litt vanskelig å etablere en døgnrytme når man aldri får sove, men prøv! :)

Endret av Sinnsyk asylaspirant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imovane er en bra innsovingstablett har jeg forstått, men jeg ville vært litt varsom. Jeg antar at trådstarter er relativt ung, så å begynne med kunstig søvnhjelp er jeg av prinsipp skeptisk til. Jeg vet ingenting om hvorvidt imovane har bivirkninger eller avhengighetsdannende effekter, men jeg har en bekjent som i en periode tok ganske mye imovane, og det ble litt sånn Elvis Light over hele opplegget til slutt.

Som tips vil jeg foreslå fysisk aktivitet. Da mener jeg ikke fysisk aktivitet rett før sengetid med den hensikt å bli momentant trøtt, men snarere å gjøre trening til en del av hverdagen. Skjønnlitteratur på sengekanten og etablering av en skikkelig døgnrytme er også blant mine tips. Redigert: Jeg innser at det kanskje er litt vanskelig å etablere en døgnrytme når man aldri får sove, men prøv! :)

Takk for tips :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...