>Jonas< Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg er på jakt etter et kamera jeg i hovedsak skal bruke til å lage rapporter fra modellbilløp jeg er på, innendørs og utendørs, deriblant blir det en del filming samt bildetaking av objekter i bevegelse. Rask autofokus og mulighet for å låse fokus på objekter i bevegelse er derfor funksjoner jeg ønsker meg. Innendørs er det ikke alltid det er like godt lys, så det er litt viktig at det klarer å filme og ta gode bilder der lyset kan være litt dårlig. Så først etter systemkameraer, men det ser ut til at jeg må en del opp i pris for å finne kameraer som er bra på filming. Hadde sett for meg å bruke opp til 5000,- inkl minnekort og gjerne et billig, men brukbart stativ, primært til filminga. Derfor er jeg litt usikker på om jeg skal gå for et systemkamera, eller heller et kompaktkamera. Nå er ikke jeg per dags dato noen hobbyfotograf, så det er ikke sikkert jeg kommer til å benytte meg så mye av de mulighetene et systemkamera gir heller. Derfor har jeg tittet en del på Panasonic FZ200, som har ergonomien til et systemkamera og noe av funksjonaliteten, samt at jeg ikke har funnet noen i samme prisklasse som virker å være bedre på filming. Zoommulighetene ligger litt utenfor det primære bruksområdet mitt, men det er jo greit å ha muligheten som koster noe ekstra i et nytt objektiv til et systemkamera. Har også sittet litt på Sony RX100, men der er det litt mindre funksjonalitet, dårligere batteritid, fast skjerm, samt grepet gjør det vel til et dårligere håndholdt videokamera. Kan noen hjelpe meg litt på vei? Hva bør man minimum ha av minnekort, med tanke på filming (1080p 50fps) og størrelse? Og tips til et greit stativ som egner seg brukbart til enkelt filming, men som ikke koster all verden? Endret 9. januar 2014 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå