Jaktern Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei! Et par kjappe spørsmål som jeg ikke finner svar på noen andre steder! Har planer om å søke befalsskole. Det jeg lurer på er hvilke karakterer fra videregående de tar utgangspunkt i? Er vel sånn at vitnemålet ikke er "klart" før opptak? Og hvis noen evt. vet hva slags snitt man trenger hadde det vært strålende. Kan legge til at jeg scorte gjennomsnittlig på de fysiske testene og bra på teoridelen på sesjon del 2. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Det de ser etter mtp vitnemål er hvordan du presterer med det faglige da du vil ha en del eksamener å måtte lese deg opp til ilø befalsskolen. Så hvis du har veldig dårlige karakterer eller mye fravær vil de spørre deg ut om dette under intervjuet. Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei. Aner ikke noe om karakterkravene for å komme inn, men jeg vet at det er veldig mange søkere på få plasser. Så hvis jeg var deg ville jeg begynt å trene for å score høyt på de fysiske testene. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei! Et par kjappe spørsmål som jeg ikke finner svar på noen andre steder! Har planer om å søke befalsskole. Det jeg lurer på er hvilke karakterer fra videregående de tar utgangspunkt i? Er vel sånn at vitnemålet ikke er "klart" før opptak? Og hvis noen evt. vet hva slags snitt man trenger hadde det vært strålende. Kan legge til at jeg scorte gjennomsnittlig på de fysiske testene og bra på teoridelen på sesjon del 2. På forhånd takk for svar! Dette er kravene for å komme inn på hvilken som helst spesielle retning i Forsvaret. være norsk statsborger kunne skrive og snakke norsk ha god vandel fylle 18 år innen utgangen av året du begynner på en eventuell utdanning ha karakteren fem fra teoritesten på sesjon ha blitt kjent tjenestedyktig på sesjon del 2 (ha god helse, hørsel og godt syn) tilfredsstille utdanningskravene til linjen(e) du har søkt nå opp i konkurransen blant de andre søkerene (karakterer fra videregående) Legg merke til de to siste punktene. Som med alle andre studier så vil kravet variere fra år til år relativt til antall plasser og søkere. De får tilsendt det midlertidige vitnemålet du hadde til jul. Det er vel aldri blitt publisert minstekrav, men jeg hadde "veldig bra" med 4.8 i snitt. Vill gjetting, men kanskje et sted mellom 3 og 3.5 er minstekrav Lenke til kommentar
Jaktern Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 De får tilsendt det midlertidige vitnemålet du hadde til jul. Det er vel aldri blitt publisert minstekrav, men jeg hadde "veldig bra" med 4.8 i snitt. Vill gjetting, men kanskje et sted mellom 3 og 3.5 er minstekrav Akkurat det jeg lurte på! Hadde jeg visst det litt før, skulle jeg lagt ned litt mer arbeid frem til jul.. Ligger vel rundt 4,3-4,4 nå. Får se om jeg tar opp de fysiske testene for å øke sjansen, hvis mulig. Uansett takk for svar Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Akkurat det jeg lurte på! Hadde jeg visst det litt før, skulle jeg lagt ned litt mer arbeid frem til jul.. Ligger vel rundt 4,3-4,4 nå. Får se om jeg tar opp de fysiske testene for å øke sjansen, hvis mulig. Uansett takk for svar Hehehe, det går nok bra, og du ligger nok sikkert rundt gjennomsnittet en plass. Fokuser heller på å være den beste på alt annet, det er det som legges merke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå