reckey Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei! eg er helt fersk på dette emnet og kunne ikkje finne svar på akkurat dette. Eg har laget en webside i wordpress, denne ligger på pcen nå, men vil gjerne ha den ut på nett. Eg har hos telenor en nettplass der, kan eg bruke denne? Eg har lastet opp wordpress til home.online.no og prøver å følge oppskriften til wordpress.org, men får det ikkje til. Så lurer på ka eg gjør galt (sikkert mye). rene Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Støtter vel ikke php. Akkurat som andre liknende gratistjenester. Edit: For å være mer presis: home.online.no støtter verken php eller MySQL som kreves for Wordpress. Endret 9. januar 2014 av Mr D Lenke til kommentar
reckey Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 ok, så det er slik å forstå at det ikkje går? Da blir det å leie, som eneste alternativ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Skal du ha full kontroll så må du kjøpe domene og webhotell. Ellers så kan du kanskje bruke f.eks. wordpress.com. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kjøp deg domen og webhotell. Du må ha php og MySQL. http://codex.wordpress.org/Using_Alternative_Databases#Solutions Du legger opp til problemer om du kjører en Wp site på en tredjeparts site. Det minste ondet er vel å kjøre den på Wp sin egen site http://wordpress.com/ Jeg vil dog heller ikke anbefale det. Det blir fort lavt under taket. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Å ikke ha egen hosting og domene er noe av det dummeste du kan gjøre -- siden du har null kontroll over siden din. Ligger den på Wordpress.com, kan de uten forvarsel, fjerne den. Hele merkenavnet ditt går da i dass, siden linker til din side ikke lenger vil fungere. Et domene koster $2-3, hosting koster kanskje $5-10 i måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå