AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 En jeg kjenner har en medfødt sykdom som gjør at hun/han har et liv med mye smerter og ubehag og det er ikke så mye som kan gjøres med dette.Vedkommende har også uttrykt at det er dette som er årsaken til at hun/han vil begå selvmord. Han/hun har også virkelig prøvd å begå selvmord tidligere. Denne personen har vært i kontakt med helsevenet angående dette, men hvis de ikke kan fjerne de fysiske smertene så er det ikke mye annet som kan gjøres? Jeg synes det er vanskelig også for meg å forholde meg til dette. Jeg kan støtte denne personen, men jeg kan ikke fjerne de fysiske smertene og denne personen sier at han/hun ikke orker å fortsette slik som det er nå.Jeg skjønner at denne personen vil dø, jeg hadde sikkert ønsket det selv om jeg hadde vært i samme situasjon.Jeg synes det er en tung og vanskelig situasjon, men det er vel ikke så mye jeg kan gjøre.Er det noen andre som har liknende erfaringer eller noen råd å komme med? Anonymous poster hash: 86a85...32e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg har selv en tilstand jeg er redd for skal forværre seg som vil føre til at jeg har lyst til å ta selvmord. Synes det er opptil helsesystemet å kunne gi best mulig forbedring av symptomer, men noen trenger mer hjelp enn andre, og blir ikke alltid veiledet i riktig retning. Hva slags tilstand det gjelder kunne du kanskje fortalt. Det vil fortsatt holde han/hun anonym, men andre med samme tilstand kan kanskje komme med hjelp. Det verste med mange av disse tilstandene er nok følelsen av at ingen andre vet hva dem selv går igjennom, så for mange vil nok det å komme i kontakt med andre som har like problemer være til stor hjelp. Angående selvmord. Jeg synes det er synd at samfunnet har blitt så opptatt av at alle skal bli tvunget til å ta selvmord om de ikke ønsker å leve mer. Om man kunne fått aktiv dødshjelp etter gjennomgang av psykolog kunne man kanskje stoppet en del selvmord om psykologen hadde klart å hjulpet pasienten. En annen ting er at det blir kanskje en mindre påkjenning for familie og venner. Og mange som har sykdommer som kan føre til at de ikke kan klare å ta selvmord, men er redde for om de klarer å leve med dette eller ikke om visse utbrudd skulle forkomme, hadde kanskje vært mindre stresset og i det minste turt å prøve om det skulle skje. Anonymous poster hash: ab820...909 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå