Tidemann14 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg kan svært lite om overklokking og må innrømme jeg nesten blir svimmel av de fleste guider jeg har lest på nettet. Samtidig innser jeg at det ikke finnes noen rask og enkel løsning som passer alle prosessorer. Likevel kom jeg over denne veldig enkle guiden: http://www.youtube.com/watch?v=Lfs03v_C4M4 Kort fortalt gis disse instruksjonene: CPU Base Clock: 125.00 MHz CPU Clock Ratio: 36 Man vil da få CPU Frequency: 4.50 GHz CPU Vcore: 1.250V System Memory Multiplier: 16.00 Processor Graphics Clock: 1500 Ettersom jeg ikke kan veldig mye om dette er det veldig fristende å bare følge disse instruksjonene og være ferdig med det. Men er det noen som ville anbefalt en annen fremgangsmåte? Dette er komponentene mine: Intel i7 4770k Gigabyte z87x-ud4h Noctua NH-D14 Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz (2 x 8GB) Asus Geforce GTX 770 OC Corsair CX 750W Jeg skal bruke maskinen til After Effects, Premiere Pro og Cinema 4D, om det har noe å si. Håper noen har noen tips! Endret 9. januar 2014 av Tidemann14 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) På mitt ASUS kort så tar det bare 3 skritt å klokke prosessoren ifra default. - Slå på XMP (ok, egentlig bare for å kjøre minnet med rett instilling) - 45 Multiplier - Volt på 1.25 volt Alt annet er auto Endret 20. januar 2014 av Bahamut Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Husker jeg prøvde med min 4770k et par måneder før jul. Ga opp i et hav av forskjellige guider og meninger som ikke førte til noe for min del Kanskje jeg burde prøve igjen Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 På mitt ASUS kort så tar det bare 3 skritt å klokke prosessoren ifra default. - Slå på XMP (ok, egentlig bare for å kjøre minnet med rett instilling) - 45 Multiplier - Volt på 1.25 volt Alt annet er auto Det betyr ikke at alle andre prosessorer vil klare en slik multiplier med den spenningen. Den eneste måten å overklokke skikkelig er å øke spenningen gradvis og se hvor høy frekvens man klarer å oppnå før ting blir for varmt (80 grader). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå