Gå til innhold

– Samsung Galaxy S5 kommer før april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung er vel ikke børsnotert? Hvilken kurs har sunket?

 

Oppløsningen er veldig lovende. Jeg håper ikke den blir fysisk større enn S4. Jeg håper også på en betydelig oppgradering av innmaten, fordi jeg vil at softwaren skal være "smooth". Min S3 er skremmende treg til tider, både på grunn av CPU og RAM tipper jeg. Ikke at det ikke er "nok" men fordi softwaren er for bloated til at hardware kan holde følge uten forsinkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare det ikke blir nok en plastikktelefon!

Med skikkelige byggematerialer så skal jeg vurdere å bytte, for det er lite å klage på innmaten til dagens toppmodeller fra Samsung...

 

Hva er så problematisk med plast egentlig? Det er et lett og solid materiale. Mistenker at mobiler i metall, f.eks. aluminium, kan bli rimelig kalde å holde i, spesielt her nord på vinterstid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bare det ikke blir nok en plastikktelefon!

Med skikkelige byggematerialer så skal jeg vurdere å bytte, for det er lite å klage på innmaten til dagens toppmodeller fra Samsung...

 

Hva er så problematisk med plast egentlig? Det er et lett og solid materiale. Mistenker at mobiler i metall, f.eks. aluminium, kan bli rimelig kalde å holde i, spesielt her nord på vinterstid.

Ikke noe galt med kunstmaterialer - men den simple plastikken som Samsung hittil har benyttet på bakdekslet er ikke mye å skryte av... Det går fint an å lage gode telefoner i en kombinasjon av aluminium og solide kunstmaterialer - se f.eks. hva OPPO har fått til med N1. Den har aluminium unibody med en type keramisk kuntmateriale utenpå. Jeg fryser ikke med den i hendene på vinterstid :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal vi med 2K på en MOBILTELEFON? Når den foreløpige standarden på resten av skjermene rundt om i landet så vidt har tatt seg opp til 1080? En ppi på 560 er jo bare helt enormt bortkastet, det er jo ingen som vil se forskjell på dagens 1080-paneler og de nye 2k-panelene.

 

Kanskje heller holde fokus på noe som har en funksjon for forbrukeren, og bare ikke er showoff? Å ha et batteri som varer litt lengre enn en dag med vanlig bruk hadde jo ikke vært å forakte...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe galt med kunstmaterialer - men den simple plastikken som Samsung hittil har benyttet på bakdekslet er ikke mye å skryte av... Det går fint an å lage gode telefoner i en kombinasjon av aluminium og solide kunstmaterialer - se f.eks. hva OPPO har fått til med N1. Den har aluminium unibody med en type keramisk kuntmateriale utenpå. Jeg fryser ikke med den i hendene på vinterstid :-)

 

Plastikk er bra for strålingen(om man er paranoid på sånt), en ny iphone stråler med SAR verdi 1.0, en S4 stråler 0,4, det er under halvparten så mye, ganske vesentlig forskjell.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal vi med 2K på en MOBILTELEFON? Når den foreløpige standarden på resten av skjermene rundt om i landet så vidt har tatt seg opp til 1080? En ppi på 560 er jo bare helt enormt bortkastet, det er jo ingen som vil se forskjell på dagens 1080-paneler og de nye 2k-panelene.

 

2k er full HD, aka 1920x1080..

Lenke til kommentar

Edit: jo det kan stemme =p

 

"2K resolution is a generic term for display devices or content having horizontal resolution on the order of 2,000 pixels.[1]

 

In the movie projection industry, Digital Cinema Initiatives is the dominant 2K standard. In television, the top-end 1080p high-definition television format qualifies as 2K resolution, having a horizontal resolution of 1920 pixels, with a vertical resolution of 1080 pixels."

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Oppløsningen er veldig lovende. Jeg håper ikke den blir fysisk større enn S4. Jeg håper også på en betydelig oppgradering av innmaten, fordi jeg vil at softwaren skal være "smooth". Min S3 er skremmende treg til tider, både på grunn av CPU og RAM tipper jeg. Ikke at det ikke er "nok" men fordi softwaren er for bloated til at hardware kan holde følge uten forsinkelser.

 

Personlig synes jeg det er negativt med høyere oppløsning, fordi forskjellen vil være marginal på en såpass liten skjerm. Men høyere oppløsning krever mer strøm. Hadde også en S3 som ble skrekkelig treg, har ikke opplevd dette med HTC One (selvsagt noe grunnet kraftigere maskinvare), men også fordi Sense er betydelig lettere enn TouchWiz. Heldigvis kommer både LG, Sony og HTC m.fl. til å levere omtrent lik maskinvare og dersom de fortsetter å levere lettere skall enn Samsung med TouchWiz ser jeg få grunner til å gå for Samsung. At Samsung telefonene (og LG) er dørgende kjedelige gjør mitt valget lett, nå er selvsagt design relativt og at andre liker Samsung får vi bare akseptere :)

 

Hva er så problematisk med plast egentlig? Det er et lett og solid materiale. Mistenker at mobiler i metall, f.eks. aluminium, kan bli rimelig kalde å holde i, spesielt her nord på vinterstid.

 

Min S3 og Ativ S ble ganske knrikete, selvsagt betyr det lite mtp funksjon, men det gav ingen stor følelse av kvalitet.

Endret av kimare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...