Oscar2107 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei. Jeg lurer på om det finnes et verktøy for å finne ut om min CPU er skadet? Eller mistet ytelse? Grunnen til dette er at pumpen til CPU -kjøperen streiket mens jeg sov. Maskinen var satt på dvalemodus men av en eller annen grunn hadde den klart å vekke se selv mens jeg sov. Da jeg våknet var skjermen svart og viften bak radiatoren gikk for full guffe. Jeg restartet maskinen for å se om jeg kunne løse problemet med pumpen, da leste jeg 100 grader på alle 4 kjerner. Hvorfor ikke pcen skrudde seg av selv da CPUen ble overopphetet vet jeg ikke (trodde den skulle gjøre det). Men etter å ha løst probleme med vannpumpen lurer jeg på hva slags skade CPUen kan ha fått? Den virker helt fin, men jeg syns selv at pcen har blitt litt tregere og at den sliter noe mer på oppgaver, men det kan være placebo. Jeg har ikke gjort noen benchmarkinger tidligere jeg kan sammenligne med. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Ekstremt lite trolig at du har fått indre ytelse pga skadet CPU. Enten virker det eller så er de ødelagte. 1 Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 OK. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå